۱۳۹۷ خرداد ۵, شنبه

اعتصاب کامیونداران به ۲۲۴شهر و ۳۱استان گسترش یافت+فیلم



اعتصاب کامیونداران به ۲۲۴شهر و ۳۱استان گسترش یافت+فیلم



در پنجمین روز اعتصاب رانندگان کامیون، این اعتصاب به ۲۲۴شهر و ۳۱استان کشور گسترش یافت.
رانندگان و کامیون‌داران اعتصابی خواستار افزایش حقوق با در نظر گرفتن حق سختی کار، حق بازنشستگی با ۲۵سال سابقه، کاهش اخاذی رژیم به بهانه‌های مختلف مانند عوارض و نیز کمیسیون که کارگزاران رژیم در هر ترمینال بنا بر میل خود و بدون وجود چارچوبهای مشخص تعیین می‌کنند، و توقف برخوردهای سرکوبگرانه پلیس راه با رانندگان هستند.
روز جمعه سپاه پاسداران به منظور مقابله با این اعتصاب، تانکرهای سوخت را با اسکورت به حرکت درآورد. مردم بپاخاسته و رانندگان دلیر در شهرهای مختلف از جمله ابرقودر یزد، بن‌رود و کفرود اصفهان، صالح آباد همدان و شهرکرد با جلوگیری از ادامه حرکت تانکرهای وابسته به سپاه توطئه رژیم را درهم شکستند.
روز پنجشنبه رژیم آخوندی برای درهم شکستن اعتصاب با صدور ابلاغیه‌یی از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در اصفهان، رانندگان را تهدید کرد که در صورت ادامه اعتصاب از ناوگان حمل‌‌ و نقل فرآورده‌های نفتی اخراج و کسان دیگری را جایگزین خواهند کرد. اما رانندگان به این تهدیدها وقعی ننهاده و به اعتصاب خود ادامه دادند. عوامل گارد ضدشورش و دیگر نیروی‌های سرکوبگر رانندگان سوخت‌رسان را برای سوخت‌زدن مورد تهدید قرار دادند. آنها پلاک کامیونهای رانندگانی را که حاضر به سوخت زدن نبودند می‌کندند و دفترچه پالایشگاهی آنها را ضبط می‌کردند.

گسترش اعتصاب کامیون‌داران به سایر اقشار
رانندگان حمل گاز شرکت پرسی ایران گاز که شرکت اصلی تأمین گاز کشور است در شهرهای بندرعباس، شیراز، کازرون و کوار به اعتصاب سراسری رانندگان کامیون پیوستند. یکی از کامیون‌داران حمل گاز گفت دو کامیونش را به خانه‌اش آورده و کار نمی‌کند. سایر کامیون‌داران اعتصابی هم مانع شکستن اعتصاب می‌شوند.
رانندگان تاکسی‌های اسنپ در تهران و اصفهان به اعتصاب سراسری رانندگان کامیون پیوستند. آنها در اعتراض به پایین بودن کرایه و وضعیت نابسامان این شرکت تجمع و اعتصاب کردند.
جمعی از نفت‌گران صنایع نفت و پتروشیمی ایران با انتشار بیانیه‌یی از اعتصاب سراسری رانندگان کامیون حمایت کردند. در بیانیه نفت‌گران ایران آمده است: به مقاومت و اتحاد شایسته و تحسین‌برانگیز رانندگان کامیون درود می‌فرستیم و از حقوق این عزیران تا آخر دفاع می‌کنیم.
بخشهایی از بازار تهران، اصفهان، بجنورد، نقده، کرج، قم، ماکو، جلفا و برخی دیگر از شهرها دست به اعتصاب زدند.
کارگران تراورس راه‌آهن اصفهان، شاهرود، سمنان و دامغان در اعتراض به پرداخت نشدن ۴ماه حقوق عقب‌افتاده به اعتصاب خود ادامه دادند.
شیراز.رژه کامیونداران اعتصابی با بوق و چراغ روشن.۵خرداد ۹۷

ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد