۱۳۹۷ خرداد ۳, پنجشنبه

جلسه استماع مایک پمپئو در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا



جلسه استماع مایک پمپئو در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا


در جلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، مایک پمپئو به سؤالات متعدد اعضای کنگره در مورد اوضاع ایران و تهدیدهای رژیم حاکم پاسخ داد. وی از جمله تصریح کرد:
«تحریم‌ها علیه رژیم فراتر از تحریم‌های اقتصادی خواهد بود. پهنه وسیعی از اقدامات وجود خواهد داشت که همانا محروم کردن رژیم ایران از تولید ثروت و فرصتهایی است که به آن اجازه داده تا جهان را تهدید کند. ما باید اهرم‌هارا به کار بگیریم تا به مردم ایران اجازه بدهیم توسط رهبرانی که خودشان انتخاب می‌کنند حکومت شوند».

بخشهایی از این جلسه را که 2خرداد 97 برگزار شد در زیر می‌آوریم:
رئیس جلسه اد رویس، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا:
افزایش فشار بر رژیم ایران و کنترل اقدامات هژمونی طلبانه آن ضروریست.
برنامه موشکهای بالستیکی قاره‌پیمای رژیم ایران خطری است که متوجه ماست.
آقای وزیر سخنرانی روز دوشنبه شما استراتژی را که برای مقابله با طیفی از فعالیتهای خصمانه رژیم ایران نیاز است تعیین کرد.چالش اکنون ارائه جبهه واحد با متحدانمان می‌باشد.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا: ما از مردم ایران حمایت می‌کنیم:
روز دوشنبه من یک جهت‌گیری جدیدی را در مورد استراتژی پرزیدنت ترامپ در مورد رژیم ایران طرح کردم ما فشار اقتصادی بی‌سابقه‌یی را در هماهنگی با همکارانمان در وزارت دفاع علیه این رژیم بکار خواهیم گرفت، از مردم ایران حمایت خواهیم کرد. رژیم ایران باید رفتارش را تغییر دهد ما خواهان همکاری هر چه بیشتر دوستان،شرکا و متحدان برای رسیدن به اهداف مشترک هستیم تا تمامی تهدیدات اتمی و غیراتمی رژیم ایران را متوقف سازیم. بالاترین اولویت پرزیدنت امن نگه‌داشتن مردم آمریکا است.

کریستوفر اسمیت عضو کنگره: گروگانهای آمریکایی در ایران باید آزاد شوند
از این‌که تهدیدهای رژیم ایران علیه امنیت ملی آمریکا مورد توجه قرار است جای خوش وقتی است
رژیم ایران آمریکایی‌ها را به گروگان گرفته است. باید با کار شبانه روزی این افراد را به آمریکا برگردانیم
مایک پمپئو در پاسخ این نماینده تصریح می‌کند به تلاش برای آزادی گروگانهای آمریکایی در ایران ادامه می‌دهد.

روهرا باکر عضو کنگره: ما باید به ایرانیانی که عاشق آزادی هستند کمک کنیم
ما دوستان زیادی در ایران داریم.‍ما مرتب به دوستانمان در اینجا یادآوری می‌کنیم که رژیم ملاها در ایران دشمن ما است و مردم ایران دوستان ما هستند این افراد در اینجا با لباسهای زرد رنگ ایرانیهایی هستند که عاشق آزادی هستند.... ما می‌توانیم رژیم ملاها را بدون انجام عملیات نظامی با کمک‌رسانی به آنهایی که معتقد به آزادی هستند، شکست دهیم.

تأکید مایک پمپئو بر تحریمهای بیشتر علیه رژیم ایران
ما مطمئناً کارمان را با شرکای اروپایی خود ادامه خواهیم داد اما باید گفت که در تمامی دوران برجام به‌رغم ادعای آمادگی آنها برای تحریمهای بیشتر ولی هیچ تحریمی اعمال نشد. تحریمها با یک زمانبندی 90 روزه و 180روزه برای موارد مختلف علیه رژیم ایران اعمال می‌شود. البته این تحریمها همین امروز برقرار هستند.
مایک پمپئو: حزب‌الله لبنان در سراسر جهان عملیات تروریستی می‌کند
وزیر خارجه آمریکا گفت:‌...در رابطه با حزب‌الله لبنان نه تنها آنها مشکلی در لبنان هستند بلکه مشکلی در سوریه نیز هستند. این گروه توسط رژیم ایران تأمین مالی و تغذیه می‌شوند. بخشی از استراتژی ما کاهش ظرفیت حزب‌الله برای ایجاد ویرانی و خرابی و انجام عملیاتهای تروریستی در سراسر جهان است...
در تقریباً سه سال برجام رژیم ایران در سراسر خاورمیانه حالت مهاجمانه داشت. آنها فعالیتهای شنیعی انجام دادند

اسکات پری عضو کنگره آمریکا: رژیم ایران در عراق شبه‌نظامیان را تجهیز می‌کند.
من در رابطه با حضور شبه‌نظامیان در عراق نگران هستم.
از جمله وجود شبه‌نظامیانی از قبیل کتائب حزب‌الله. این یک سازمان تروریستی است که سربازان آمریکایی را می‌کشد. اگر کنگره خواهان متوقف کردن آن نیست، امیدوارم که شما خواهان توقف تأمین مالی و برنامه آموزش و تجهیز در عراق و همچنین توقف تأمین مالی شبه‌نظامیانی باشید که خواستار کشتار آمریکاییان هستند
من همچنین تکرار می‌کنم که بسیاری از مردم ایران خواهان آزادی صلح هستند و با رژیم حاکم موافق نیستند.

ران دسانتیس، نماینده کنگره آمریکا:
در رابطه با رژیم ایران، به‌نظر من سخنرانی چند روز پیش شما عالی بود و به‌نظر من تصمیم رئیس‌جمهور درست بود. توافق اتمی پول نقد بادآورده‌ای را در اختیار رژیم ایران گذاشت. لابد الآن ما در جهت اعمال تحریم‌های جدید به پیش خواهیم رفت. آیا چیزهای دیگری هم در قانونی که شما می‌خواهید کنگره تصویب کند وجود دارد؟ چون به‌نظر من اولویت اول باید این باشد که جریان پول به این رژیم را قطع کنیم.
مایک پمپئو در پاسخ گفت:‌ کنگره همین الآن هم قدرت زیادی به ارگانهای اجرایی داده تا تحریم‌ها را به اجرا بگذارد. تحریم‌ها فراتر از تحریم‌های اقتصادی خواهد بود و شامل لیست‌گذاری و مسائلی در رابطه با صدور ویزا خواهد بود. پهنه وسیعی از اقدامات وجود خواهد داشت که نه تنها وزارت‌خارجه، بلکه سایر بخش‌های دولت می‌توانند وارد آن شوند تا سیاستی که رئیس‌جمهور ارائه کرد را محقق کنیم. این سیاست محروم کردن رژیم ایران از تولید ثروت و فرصتهایی است که به آنها اجازه داده است تا جهان را تهدید کنند.
دسانتیس عضو کنگره افزود: واضح است که مردم ایران از این رژیم راضی نیستند. این یک رژیم شبه‌نظامی است
ما شاهد تظاهراتها هستیم. رئیس‌جمهور در این باره علناً سخن گفته است. ما جهت کمک چه کاری می‌توانیم بکنیم؟ چون به‌نظر می‌آید رژیم رسانه‌های اجتماعی را می‌بندد. آنها خواهان جریان آزاد خبرها و اطلاعات نیستند. قطعاً منافع ما حکم می‌کند مردمی که این رژیم را نامشروع می‌دانند و آن را نماینده خواسته‌های خودشان نمی‌دانند تقویت کنیم.
مایک پمپئو گفت:‌ ما باید همه این اهرم‌ها را به کار بگیریم تا به مردم ایران اجازه بدهیم توسط رهبرانی که خودشان انتخاب می‌کنند حکومت شوند.

ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد