۱۳۹۷ خرداد ۱۹, شنبه

مریم رجوی کیست؟، رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران را بشناسیم




مریم رجوی کیست؟، رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران را بشناسیم 

  • 9

مریم رجوی کیست؟
مریم رجوی، هم‌اکنون رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران است.
او در آذر ۱۳۳۲ در تهران متولد شده. فارغ‌التحصیل رشته مهندسی متالورژی از دانشگاه صنعتی شریف است و فعالیتهای سیاسی خود را از سال ۱۳۵۲ آغاز کرده است.
مریم رجوی تا سال ۱۳۵۷ به‌عنوان یکی از مسئولان جنبش دانشجوییِ وابسته به مجاهدین، علیه رژیم شاه فعالیت می‌کرده و از ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۰ از مسئولان بخش اجتماعی سازمان مجاهدین خلق ایران بوده است.
در سال ۱۳۵۹ از سوی مجاهدین به‌عنوان کاندیدای نمایندگی مجلس از تهران معرفی شد.
خواهر بزرگتر وی نرگس در سال ۱۳۵۴، در زمان شاه به‌دست مأموران ساواک کشته شد. خواهر دیگر وی معصومه که دانشجوی مهندسی صنایع بود، در سال ۱۳۶۱ به‌دست رژیم ملایان دستگیر و در حالی که باردار بود، بعد از شکنجه‌های فراوان، اعدام شد.
از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۸ همردیف مسئول اول سازمان مجاهدین خلق ایران بود.
در سال ۱۳۶۴ با مسعود رجوی ازدواج کرد.
از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۲، مسئول اول سازمان مجاهدین خلق ایران بود.
شورای ملی مقاومت ایران -پارلمان در تبعید- در سال ۱۳۷۲، مریم رجوی را به‌عنوان رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت برای دوران انتقال معرفی کرد.
قرار گرفتن مریم رجوی در موضع رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، یک چالش سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ایدئولوژیک فوق‌العاده در مقابل آخوندهای زن‌ستیز حاکم است.
مریم رجوی در طول سالها مسئولیتش در شورای ملی مقاومت ایران، هدایت دشوارترین کارزارهای بین‌المللی علیه دیکتاتوری ولایت فقیه را برعهده داشته است.
خروج نام سازمان مجاهدین خلق ایران از لیست تروریستی، بسته شدن پرونده کودتای ۱۷ژوئن و تأمین حفاظت و انتقال مجاهدین اشرفی به خارج از عراق، از جمله این کارزارهاست.

ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد