۱۳۹۷ خرداد ۱۱, جمعه

رژیم ایران، پیشنهاد مذاکره هنگام شکست!




  رژیم ایران، پیشنهاد مذاکره هنگام شکست!

با توجه به شکستهای پی‌درپی شبه‌‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در یمن و پیروزی قریب‌الوقوع نیروهای یمنی و بازپس گرفته شدن مناطق مهم و استراتژیک از جمله بندر استراتژیکی الحدیده که رژیم ایران از آن برای قاچاق سلاح به یمن استفاده می‌کند، روزنامه الشرق‌الأوسط در مطلبی به نوشته عبدالرحمن الراشد سردبیر سابق خود نوشت:
در حالیکه نیروهای دولت قانونی یمن به سوی شهر و بندر استراتژیکی الحدیده که برای متمردین یمنی اهمیت زیادی دارد پیشروی می‌کنند، رژیم ایران ابراز علاقه کرده که می‌خواهد بر سر پرونده یمن مذاکره کند.
عباس عراقچی معاون وزیر خارجه رژیم ایران گفت آنها خواسته واشینگتن مبنی بر ارتباط پرونده اتمی و تولید موشک‌های بالستیکی و نفوذ این رژیم در منطقه را رد می‌کنند ولی آماده‌اند که بر سر موضوع یمن مذاکره کنند.
رقصیدن رژیم در مقابل واشینگتن
رژیم ایران تلاش می‌کند که حول خواسته‌های واشینگتن برقصد و در شکل این خواسته‌ها را نجات دهد. با پیشروی نیروهای ائتلاف عربی به سوی بندر استراتژیکی حدیده و شکست محتوم هم‌پیمان این رژیم یعنی شبه‌‌نظامیان حوثی، گفتگو بر سر یمن چیزی جز شکست نیست. در سوریه نیز می‌بینیم که رژیم ایران عقب‌نشینی می‌کند زیرا بعد از انهدام اردوگاه الیرموک در اطراف دمشق ادعا کرد که به سوی جنوب این کشور خواهد رفت و شبه‌‌نظامیانش را به سوی استان درعا خواهد برد ولی این ادعا نیز پوچ بود چرا که از جنوب سوریه هم مجبور به عقب‌نشینی شد. سفیر رژیم ایران در عمان گفت کشورش در مناطق نزدیک به اردن و اسراییل نبوده و نخواهد بود. البته این اظهارات بیانگر ضربات سنگینی است که طی دو هفته گذشته در بمبارانهای اسراییل و خودداری روسیه از حمایت هوایی از آنها دریافت کرده است.

رژیم ایران به‌زور تمکین می‌کند
    روشن است که رژیم ایران با ماهیت شناخته شده‌اش، بیشتر از این‌که به توافقها و قوانین بین‌المللی احترام بگذارد به قدرت احترام می‌گذارد و به این دلیل در صورتیکه هم‌پیمان حوثی آنها در یمن شکستهای پی‌درپی نمی‌خورد حاضر به گفتگو بر سر یمن نمی‌شد و درصورتی‌که در سوریه نیز ضربات سنگین را دریافت نمی‌کرد حاضر به تغییر موضع در شمال اردن و شرق اسراییل نمی شد.
ما باید انتظار داشته باشیم که در روزهای آینده رژیم ایران مجموعه‌ای از عقب‌نشینیها را برای راضی کردن آمریکا جهت کاهش تحریمهای اقتصادی و بازنگری توافق اتمی ارائه دهد.
انتظار می‌رود که رژیم ایران در تفاهم با اسراییل نسبت به گسترش نیروها و شبه‌‌نظامیانش در سوریه بازنگری کند. این مطلب را سایت ایلاف اینگونه منتشر کرد که مذاکرات مخفیانه و غیرمستقیمی میان رژیم ایران و اسراییل در عمان وجود داشته که در آن سفیر ایران در اردن به روزنامه الغد گفته است آنها خواهان جنگ در جنوب سوریه نیستند.
رژیم ایران سوریه را به‌عنوان نقطه تمرکز استراتژیکی‌اش در منطقه می‌خواهد حفظ کند تا بتواند از نفوذی که در عراق و لبنان دارد حفاظت کند و توان مذاکرات علیه اسراییل و ایالات متحده آمریکا را افزایش دهد و می‌بایست که برای جلوگیری از وقوع فاجعه ناشی از تحریمهای آمریکا ارائه اینگونه ایده‌ها را از طریق سلطان‌نشین عمان یا سوئیس یا واسطه‌هایی مانند فرانسه تجربه کند...
در مورد یمن، بعید نیست که رژیم ایران خواسته‌های آتش‌بس خود را تکرار کند و بخواهد که به حوثی‌ها در دولت و پارلمان یمن سهمیه‌ای بیشتر از اندازه‌اش بدهند و نیز آنها بتوانند تسلیحات سنگین‌شان را حفظ کنند. البته این دو خواسته توسط مردم یمن و کشورهای عضو ائتلاف عربی حتماً رد خواهند شد.

ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد