۱۳۹۷ خرداد ۲۰, یکشنبه

شاهزاده خالد بن‌سلمان: ایران با چشم انداز ۱۹۷۹ خود می‌خواهد منطقه را به سمت عقب ببرد






شاهزاده خالد بن‌سلمان: ایران با چشم انداز ۱۹۷۹ خود می‌خواهد منطقه را به سمت عقب ببرد

شاهزاده خالد بن‌سلمان بن‌عبدالعزیز، سفیر پادشاهی سعودی در ایالات متحده آمریکا، گفته که کشورش برای اجرای چشم‌انداز ۲۰۳۰ تلاش می‌کند در حالیکه ایران چشم‌انداز ۱۹۷۹ را در پیش گرفته است.
اظهارات شاهزاده خالد بن سلمان، در جریان کنفرانسی که میت رومنی سیاستمدار آمریکا در ایالت «یوتا» هر ساله برگزار می‌کند، بیان شد. پل راین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در این کنفرانس حضور داشت.
شاهزاده خالد بن‌سلمان اظهار داشت: «سعودی با چشم انداز۲۰۳۰ خود می‌خواهد منطقه را به سمت آینده و جلو حرکت دهد در حالیکه ایران با چشم انداز ۱۹۷۹ خود می‌خواهد منطقه را به سمت عقب ببرد».
سفیر سعودی در واشنگتن تأکید کرد که اجرای اهداف چشم‌انداز ۲۰۳۰، منطقه به ثبات نیاز دارد. او افزود: «در پادشاهی سعودی، سیاست خارجه ما که بر اساس چشم‌انداز ۲۰۳۰ است، به سیاست داخلی کمک می‌کند».
شاهزاده خالد بن‌سلمان، پیش‌بینی کرد که اکثر دانشجویان سعودی که در خارح تحصیل می‌کنند، به کشور بازمی‌گردند تا در توسعه کشور و اقتصاد آن کمک کنند.
او در این زمینه گفت: «در حدود ۹۹ درصد از دانشجویان سعودی که در خارج درس می‌خوانند، به کشورشان باز می‌گردند. نه به دلیل اینکه کشورشان را به خاطر پیشرفته بودنش دوست دارند، بلکهدر پیشرفت کشورشان سهیم می‌شوند چرا که آنرا دوست دارند».
شاهزاده سعودی در این جلسه، به مسائل مختلفی از جمله زن و اقتصاد، پرداخت.
او در این زمینه گفت: «رئیس بورس کشورمان یک زن است که سال گذشته تعیین شد. من خوشحالم که بورس نیویوروک آمریکا به تازگی زنی را برای اولین بار در تاریخ خود، در این مقام تعیین کرده است. این امر ۲۲۳ سال طول کشید. اما نزد ما تنها ۳۴ سال نیاز داشت. در حالیکه عمر کشورمان تنها ۸۶ سال است».
سفیر پادشاهی سعوی، همچنین درباره روابط میان آمریکا و پادشاهی سعودی سخن گفت و تاکید کرد که افتخار می‌کند در آمریکا آموزش دیده و در کنار آن جنگیده است. و اکنون افتخار می‌کند سفیر پادشاهی سعودی در ایالات متحده آمریکا است و از روابط قوی میان دو کشور، حمایت می‌کند.
گفتنی است که شاهزاده خالد بن سلمان، در سال ۲۰۱۷، به عنوان سفیر پادشاهی سعودی در ایالات متحده آمریکا تعیین شد. او خلبان جنگنده اف ۱۵ است و در عملیات ائتلاف بین‌المللی علیه داعش، در سال ۲۰۱۴، شرکت داشت

ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد