۱۳۹۷ خرداد ۲۲, سه‌شنبه

دونالد ترامپ: جی ۷متعهد شد جلو جاه‌طلبیهای هسته‌یی رژیم ایران بایستد


سخنرانی دونالد ترامپ در نشست جی ۷


    دونالد ترامپ: جی ۷متعهد شد جلو جاه‌طلبیهای هسته‌یی رژیم ایران بایستد

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد برنامه هسته‌یی رژیم ایران به‌عنوان یک تهدید امنیت ملی، در نشست جی ۷ مورد بررسی قرار گرفته و اعضای این گروه متعهد شدند جلو جاه‌طلبیهای هسته‌یی این رژیم را بگیرند.
دونالد ترامپ افزود:‌ با جی ۷ یا بدون آنها، جاه‌طلبیهای هسته‌یی رژیم ایران کنترل خواهد شد، در کنار تلاشها برای مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری و کسانی که این ایدئولوژی مرگبار را گسترش می‌دهند.
اجلاس جی ۷ با حضور آمریکا، انگلستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و کانادا در ایالت کبک کانادا برگزار شده است.

خوش‌بینی ترامپ نسبت به نتایج اجلاس جی۷
دونالد ترامپ در ابتدای نشست خبری ۱۹ خرداد ۹۷ خود به خبرنگاران گفت این دور از اجلاس جی ۷ که در کبک کانادا برگزار شد «خیلی خیلی موفقیت‌آمیز بود.»
پیش از شروع نشست جی۷، فضای جلسه و اخبار پیرامون، به سمت رویارویی ۶کشور دیگر و آمریکا به‌خاطر اعمال تعرفه‌های سنگین بر واردات فولاد و آلومینیوم از این کشورها رفته بود.
ترامپ در خصوص جنگ تعرفه‌ای میان آمریکا و دیگر متحدان غربی‌اش گفت: «بحث تجارت در صدر لیست بحثهای امروز بود،انتظار داریم که دیگر کشورها به صادرکنندگان آمریکایی، دسترسی منصفانه به بازار خود بدهند.»
رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «من به‌خاطر رفتاری که طی این سال‌ها با آمریکا شده، رهبران دیگر کشورها را مقصر نمی‌دانم. من رهبران قبلی کشور خودم را مقصر می‌دانم. آنها هیچ دلیلی برای کار خود نداشتند؛ من نمی‌گویم فقط اوباما مقصر بود. خیلی قبل از او، حدود ۵۰سال بود که توافقات تجاری ما روزبه‌روز بدتر می‌شد. سال گذشته ما ۸۱۷میلیارد دلار در تجارت از دست دادیم؛ این مسخره و غیرقابل‌قبول است. ما ۳۷۵میلیارد دلار کسری تجاری داشتیم..»

ترامپ برای ملاقات با رهبر کره شمالی راهی سنگاپور شد
دونالد ترامپ بلافاصله پس از اتمام نشست خبری، راهی فرودگاه شد تا به سمت سنگاپور پرواز کند؛ پرواز به سمت محل ملاقات با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی.
رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «کره شمالی واقعاً خوب با ما همکاری می‌کند و من از این موضوع تقدیر می‌کنم. فکر می‌کنم که کشور آنها به‌زودی، به جایی بسیار خوب تبدیل خواهد شد. فکر می‌کنم که کیم جونگ اون در پی انجام کاری بزرگ برای کره شمالی است و او حالا این شانس تکرار ناشدنی را پیدا کرده است؛ این ملاقات مانند تصویر برداری‌ است که فقط یک بار انجام می‌گیرد.»

دونالد ترامپ: از زمانی که من از برجام بیرون کشیدم رژیم ایران متفاوت‌تر عمل می‌کند
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه ۱۸خرداد۹۷قبل از رفتن به اجلاس جی ۷در کانادا گفت بعد از لغو برجام رژیم حساب کار خود را می‌کند.
وی گفت:‌ «من فقط زمانی معامله می‌کنم که آن را به کنگره برده باشم من مانند اوباما عمل نخواهم کرد و متأسفانه او نتوانست آن را انجام دهد او می‌خواست توافق ایران را انجام دهد او تلاش کرد از طریق کنگره پیش ببرد ولی شکست خورد و این کار را بدون آن انجام داد. به همین دلیل بود که من توانستم به‌راحتی آن را لغو کنم. رژیم ایران اکنون تفاوتهایی کرده است آنها دیگر به‌دنبال مدیترانه نیستند. از زمانی که من از توافق بیرون کشیدم، آنها بسا متفاوت‌تر عمل می‌کنند.
دونالد ترامپ: تحریمهایی که علیه رژیم ایران اعمال می‌کنیم مشابه آن را کسی ندیده است
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با نخست‌وزیر ژاپن در واشینگتن نیز تحریمهای اعمال شده علیه رژیم ایران را بی‌سابقه خواند. وی روز پنجشنبه ۱۷خرداد ۹۷گفت:
وقتی شما به تحریمها اشاره می‌کنید ما تحریم‌هایی را علیه رژیم ایران اعمال می‌کنیم که هیچ‌کس تا کنون مشابه آن را ندیده است. برای من اتمی همواره در اولویت اول بوده و قرار است.
دونالد ترامپ ابراز امیدواری کرد که سران رژیم ایران نیز همانند کره شمالی تن به خواسته‌های آمریکا داده و تسلیم شوند.
واکنش علی لاریجانی به سخنان ترامپ
پاسدار علی لاریجانی در مراسم ورشکسته روز قدس در پاسخ به سخنان ترامپ گفت:‌‌ روز گذشته رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که ما با تحریمهای خود علیه ایران نتایج آن را به‌دست آوردیم و رفتارهای ایران در منطقه عوض شد... سعودیها گفته‌اند ما خلأ فروش نفت ایران رو جبران می‌کنیم همه این تلاشها یک هدف دارد و آنهم این است که مثلث شوم آمریکا، اسراییل و سعودی ایران را در کنج قرار بدهد ولی این موجودات ناشی و موذی مراقب باشند کاری نکنند که با کنج قرار گرفتن ایران باعث ناامنی خودشان بشوند...
خبرگزاری رویتر گزارش داد:‌ علی لاریجانی گفت: اگر ایران در کنج قرار داده شود امنیت منطقه در خطر خواهد بود.

ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد