۱۳۹۷ تیر ۶, چهارشنبه

دادگاه عالی فرمان ممنوع الوردی اتباع ۶ کشور از جمله ایران را به آمریکا تایید کرد





دادگاه عالی فرمان ممنوع الوردی اتباع ۶ کشور از جمله ایران را به آمریکا تایید کرد

دونالد ترامپ رئیس‎‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه ۲۶ ژانویه، با تایید فرمانش برای ممنوع الورودی اتباع کشورهای با اکثریت مسلمان نشید به خاک آمریکا از سوی دادگاه عالی فدرال، یکی از بزرگترین پیروزهایش را در دوره ریاستش کسب کرد.
به گزارش رسانه‌ها، شورای دادگاه عالی فدرال آمریکا با اکثریت پنج رای موافق در مقابل چهار رای مخالف، به صورت موقت، به نبرد شدید حقوقی در دادگاه‌های آمریکا پایان داد؛ نبردی که ناشی از اختلاف بر سر این موضوع بود که آیا فرمان ترامپ، در پی ممنوعیت غیر قانونی ورود مسلمانان به کشور است یا نه.
دادگاه عالی فدرال آمریکا در حکم خود می‌گوید معترضان به فرمان ترامپ هیچ دلیلی ارائه نداده‌اند که ثابت کند این فرمان، قانون مهاجرت ایالات متحده یا اصلاحیه نخست قانون اساسی کشور را نقض کرده است. این اصلاحیه، دولت را از تبعیض میان ادیان منع می‌کند.
با این حکم، اختیارات گسترده رئیس‌جمهوری درباره افرادی که حق ورود به ایالات متحده دارند تایید شد. این بدان معنی است که ممنوعیت کنونی ادامه خواهد داشت و ممکن است ترامپ کشورهای بیشتری به این فهرست بیافزاید.
پیشتر دادگاه‌هایی در مرتبه پایین‌تر، مانع از اجرای فرمان ترامپ شده بودند که سپتامبر گذشته صادر شده بود.
شایان ذکر است که جمهوری‌خواهان، با پنج قاضی، اکثریت را در میان ۹ قاضی شورای دادگاه عالی فدرال در دست دارند.
ررئیس‌جمهوری آمریکا ژانویه ۲۰۱۷، چند هفته پس از به قدت رسیدن، فرمانی اجرایی جنجال برانگیزی صادر کرد که در آن شهروندان ۷ کشور مسلمان از ورود به ایالات متحده منع می‌شوند.
این فرمان شامل ایران، عراق، سومالی، سودان، سوریه، یمن و لیبی بود که پس از آن ترامپ، عراق را از فهرست ممنوعیت حذف کرد.
ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد