۱۳۹۷ خرداد ۲۴, پنجشنبه

عید فطر، دستگیری تعدادی از هموطنان عرب خوزستانی در آستانه عید



عید فطر، دستگیری تعدادی از هموطنان عرب خوزستانی در آستانه عید




مأموران بدنام اطلاعات آخوندی روز چهارشنبه ۲۳خرداد ۹۷ در آستانه عید فطر اقدام به دستگیری تعداد دیگری ازهموطنان عرب در شهر اهواز کردند.
بر اساس همین گزارش مأموران اطلاعات آخوندی در شهر اهواز روز چهارشنبه با یورش به منازل تعدادی از هموطنان عرب ساکن کوی علوی و ملاشیه اهواز اقدام به دستگیری تعدادی از هموطنان عرب کردند و آنان را به مکان نامعلومی منتقل نمودند.
خاطر نشان می‌شود که بر اساس سنتی که طی سالیان گذشته بارها توسط این هموطنان انجام شده، هموطنان عرب بعد از نماز عید، روزهای اول و دوم عید فطر با راهپیمایی و یزله خواندن که یک مراسم محلی می‌باشد به‌مناسبت عید فطر ضمن اعلام همبستگی با خانواده اعدام شدگان به دیدار آنان می‌روند.

اسامی برخی از دستگیر ‌شدگان عبارتند از:

  1. سید مهدی موسوی، ۲۷ساله
  2. سید حمد موسوی
  3. علی سواری، ۳۱ساله
  4. حسین سواری، ۲۸ساله
  5. خالد سواری، ۳۸ساله
  6. فاضل سواری
  7. کاظم زابی، ۲۵ساله
  8. طارق زابی
  9. علی هلیچی، ۲۵ساله
  10. احمد چلداوی
  11. عبدالرحیم خسرجی، ۳۳ساله
  12. احمد سیلاوی، ۲۵ساله
  13. عدنان سیلاوی، ۲۴ساله
  14. حمزه بدوی، ۳۰ساله
  15. عباس بدوی، ۲۳ساله
  16. میثم بدوی، ۲۶ساله
  17. حسین مسعودی، ۳۰ساله
این دستگیریها در حالی انجام شد که پیشتر در تاریخ ۱۵خرداد نیز جمعی دیگر از این هموطنان که ساکن روستاهای حاشیه شهر سوسنگرد بودند توسط مأموران بدنام اطلاعات آخوندی دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شده بودند.



بیشتر بخوانید:

فراخوان به ایستادن در مقابل تحمیلات استبداد دینی

مریم رجوی در سخنرانی خود با عنوان «لا اکراه فی‌الدین» به گوشه‌هایی از جنایات حکومت ولایت فقیه تحت نام دین اشاره کرده می‌گویند: پیامبر اکرم بارها گفته است: «هرگز امتی پاک و آراسته نگردد، مگر آن‌که در آن ضعیفان و محرومان قادر شوند بی‌لکنت و بدون ترس حق خود را از قدرتمندان بگیرند». و علی (ع) در سالهای حاکمیتش، پیوسته از حقوق مخالفان خود دفاع می‌کرد.
به هموطنانم و به‌خصوص به جوانان دلیر در داخل ایران می‌گویم: در مقابل تمام آنچه آخوندها با برچسب اسلام تحمیل می‌کنند، استوار و محکم بایستید. شلاق‌ زدن به بهانهٔ روزه‌خواری و سرکوب زنان به بهانهٔ بدحجابی، هیچ ربطی به اسلام ندارد در برابر آن به مقاومت برخیزید. با ستم و سرکوب علیه هموطنان اهل سنت و اقلیتهای مذهبی، که خصومت با تمام ملت ایران است، مقابله کنید. هر چیز که مخالف آزادی انسان و انتخاب داوطلبانهٔ او باشد از نظر اسلام، اعتباری ندارد. نه دین اجباری، نه عبادت اجباری، نه حجاب اجباری.
اسلام، به تصریح قرآن و مطابق سنن محمدی، از پویایی برخوردار است. و همواره شرایط زمانی و مکانی در احکام آن در نظر گرفته می‌شود. دینامیسم قرآن، که در قالب محکمات و متشابهات متبلور می‌شود، یکی از برجسته‌ترین ویژگیهای اسلام است.
بر این اساس، دو اسلام سراپا متضاد رودرروی هم قرار می‌گیرند. اسلام آزادی در برابر دین اجبار و تهدید.
مسعود رجوی رهبر مقاومت گفته است: این دو اسلام، «یکی رحمت و مغفرت و رهایی است، دیگری پلیدی و سنگدلی... یکی مبتنی بر‌ جهل و اجبار. دیگری بر‌اساس آزادی و اختیار. این یکی پیام‌آور
ظلمات است و آن ‌یکی پرچمدار آزادی و یگانگی و رهایی.جنگ بین این ‌دو، که در عین حال جنگ سرنوشت برای مردم و تاریخ ایران هم هست یکی از مهمترین حلقه‌های قدر انسانیت معاصر است».


محکومیت نقض آزادی مذهبی در ایران

در گزارش سالانه وزارت‌خارجه آمریکا در مورد امور آزادی مذهبی در سراسر جهان که سه‌شنبه ۸خرداد۹۷ منتشر شد، رژیم ایران در ردیف ناقضان اصلی آزادیهای مذهبی در جهان معرفی شده او تأکید شده است که: در ایران اقلیتهای مذهبی‌ نظیر سنیها، مسیحیها،‌کلیمیها و بهاییان سرکوب می‌شوند و حقوق آنان پایمال می‌شود. در این گزارش به قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ با فتوای خمینی اشاره شده و آمده است: در یک سخنرانی ضبط شده آیت‌الله منتظری قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۱۹۸۸ را محکوم کرده است
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز گفت: آزادی مذهبی یعنی هر کس حق دارد هر دینی بخواهد، داشته باشد. این حق را نمی‌شود از کسی گرفت. آمریکا در این رابطه به‌عنوان تماشاچی نخواهد بود و در همبستگی با هر فرد هستیم که برای حقوق‌بشر بنیادین بایستد.

ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد