۱۳۹۷ تیر ۴, دوشنبه

حمایت ۳۳ شخصیت برجسته آمریکایی از گردهمایی ۳۰ ژوئن مقاومت ایران





حمایت ۳۳ شخصیت برجسته آمریکایی از گردهمایی ۳۰ ژوئن مقاومت ایران 


منابع مقاومت  ایران روز دوشنبه ۲۵ ژوئن ۲۰۱۸ اعلام کردند، ۳۳ شخصیت برجسته سیاسی آمریکایی از گردهمایی ۳۰ ژوئن مخالفان جمهوری اسلامی که با عنوان «ایران آزاد آلترناتیو» قرار است در پاریس برگزار شود، اعلام حمایت کرده‌ و بر حضور خود در این گردهمایی تاکید کردند.
این شخصیت‌های سیاسی آمریکایی که از نمایندگان کنگره، دیپلماتهای برجسته و سابق دار واعضای دو حزب جمهوریخواه و دمکرات هستند طی نامه به برگزار کنندگان این کنفرانس که «شورای ملی مقاومت ایران» و سازمان مجاهدین خلق هستند، اعلام کردند، که در گردهمایی سالانه ۲۰۱۸ در کنار ایرانیان آزادیخواه در این گردهمایی شرکت خواهند کرد.
در نامه‌ای این ۳۳ شخصیت سیاسی آمریکایی  آمده است: « ما، هیات آمریکایی شرکت کننده در گردهمایی سالانه ایران آزاد در سال ۲۰۱۸، بهمراه شهروندان دیگر که قادر به شرکت نبودند، مفتخر هستیم که در کنار همکارانمان از سراسر جهان و بسیاری از دوستان شورای ملی مقاومت ایران بایستیم که اعضای آن برای دهه ها قاطعانه در مقابل دیکتاتوری مذهبی ایستاده و شخصا بهای سنگینی پرداخت کرده اند».
در بخش دیگری از نامه هیئت آمریکایی شرکت کننده در کنفرانس مخالفان رژیم ایران در پاریس آمده است:« در دورانی که حزب گرایی سیاستهای آمریکا را شکل میدهد، ما در همبستگی دو حزبی متحد هستیم، یک صدا ارزشها و اصول مشترک آمریکایی را با پیوستن به فراخوان برای آزادی، عدالت و پایان دادن به سرکوب مردم ایران را منعکس میکنیم. در حالیکه بسیاری از ما برای سفر به فرانسه آماده میشویم، مراتب سپاسگزاری خود به سیاستمداری رئیس جمهور ماکرون در یافتن یک موضع هماهنگ راجع به ایران در بین کشورهای اتحادیه اروپا و ایالات متحده و بویژه تأکیدات وی بر موضوعات حقوق بشری در ایران اعلام میکنیم. ما اعتقاد داریم که رهبران منتخب و نمایندگانمان در ایالات متحده میتوانند در حمایت از یک سیاست دوحزبی راجع به ایران که منعکس کننده شرف و فضیلت استراتژیک باشد به وحدت برسند. در اینجا دیدگاه ما راجع به سیاست آمریکا نسبت به ایران آورده شده است».

حاکمیت و حقوق مسلم و طبیعی مردم ایران

هیئت شرکت کننده در کنفرانس ۳۰ ژوئن در این نامه تاکید کردند :«حاکمیت تعلق به مردم دارد، کسانی که دارای حقوقی هستند که هیچ دولتی نمیتواند آنها را بگیرد. هیچ آیین، قانون یا حکم مذهبی وجود ندارد که به دولت اختیار سرکوب، زندانی ناعادلانه، شکنجه یا اعدام مردم را بدهد یا از شهروندان بخواهد که مشتاقانه تسلیم استبداد بشوند. مدت مدیدی است که جهان به نقض وحشیانه حقوق اولیه مردم ایران توسط رژیم تهران پشت کرده است. ما در کنار شهروندان ایران در فراخواندن به تشکیل دولتی مشروع، قابل حسابرسی و صادق که به مردم خدمت کند ایستاده ایم رژیم آخوندی در ایران هرگز منافع سایر کشورها را محترم نخواهد شمرد یا از یک نظام پایدار بین المللی حمایت نخواهد کرد. رژیم تهران مزورانه از تظاهر به مدراسیون بعنوان پوششی برای تلاشهای ۳۹ ساله اش برای حفظ قدرت تحت نام ”انقلاب” مذهبی استفاده کرده است. عدم صداقت ایران با جهان شهرت یک ملت بزرگ را خراب کرده است. ما از سیاستی حمایت میکنیم که به تروریسم، جنگ فرقه ای، تهدیدات موشک بالستیکی، توسعه سلاحهای غیر متعارف، دخالت در سایر کشورها و نقض فاحش حقوق بشر در داخل از جانب ایران بگوید “دیگر بس” است.»

حمایت از اعتراضات سراسری مردم ایران

در نامه هیئت ۳۳ نفره آمریکایی همچنین آمده است:«اعتراضاتی که در ۱۴۲ شهر در سراسر ایران در دسامبر ۲۰۱۷ رخ داد و از آن موقع ادامه داشته است درخواست یک ملت در بند برای آزادی است. شهروندان عادی که از ثروت و امتیازات محروم هستند – کشاورزان، کارگران، بازنشستگان، رانندگان کامیون، و فرهنگیان – خواستار دولتی هستند که به آنها احترام گذاشته و نیازهای آنها را برآورده کند. ما در کنار ۸۰ میلیون شهروند ایرانی که خواستار شرف و آزادی هستند ایستاده ایم و کاملا درک میکنیم که چرا اعتراض کنندگان در سرتاسر کشور امید خود را از دست داده اند که بخشی از این رژیم تغییر مثبتی بعمل آورد – احساسی که در شعار اوج گرفته آنها مبنی بر «اصلاح طلب، اصولگرا دیگر تمام است ماجرا» منعکس شده است.

پیشینه تاریخی و فرهنگی ایران و میراث رژیم «تروریستی» برای ایرانیان

در نامه هیئت ۳۳ نفره آمریکایی آمده است: «فرهنگ ۵ هزار ساله ایران که پیشرفت‌های بزرگی در زمینه پزشکی، ریاضیات، جبر، شیمی و فلسفه را برای بشریت به ارمغان آورده است از دنیای مدرن عقب افتاده و ایران امروز گرفتار فقر، بیکاری و بحران مدیریت غلط منابع آب میباشد. کشور ما از مردم ایران حمایت میکند، و نه از رژیم ورشکسته اخلاقی که تنها میراث آن یک حاکمیت پلیسی در داخل و شبه نظامیان تروریست دست نشانده در خارج میباشد. رژیم ایران با برگزاری نمایشی انتخابات غیردمکراتیک که هر کاندید ریاست جمهوری از طرف دفتر ولی فقیه برگزیده میشود دنیای مدرن را مورد اهانت قرار میدهد. هیچ شخصیتی از اپوزیسیون – هیچ حامی دولت از طرف مردم و برای مردم – در انتخابات دوران بعد از انقلاب ایران شرکت نکرده است. برای شرکت در انتخابات، هر کاندیدی باید وابستگی تمام عیار خود به ولی فقیه را اثبات کند. با این وجود، هیچوقت در ربع قرن گذشته حتی دو درصد از ثبت نام کنندگان کاندیداهای قانونی برای انتخابات ریاست جمهوری اجازه شرکت در انتخابات پیدا نکرده اند علیرغم اعلام وفاداری همگان به ولی فقیه؛ و ما با تردیدهایی که جامعه ایرانی-آمریکایی راجع به تعداد شرکت کنندگان در انتخابات که رژیم در بوق و کرنا میکند هم نظر هستیم. ما از همه آمریکاییان، بویژه خبرنگاران رسانه ها، مصرانه میخواهیم که هشیار باشند و اجازه ندهند که دعاوی رژیم مبنی بر مشروعیت دمکراتیک به چالش کشیده نشود».

سوء استفاده مقامات رژیم ایران از قدرت برای بی ثبات کردن منطقه

هیئت آمریکایی با اشاره به بی ثباتی که رژیم جمهوری اسلامی در منطقه بوجود آورده آورده است :«سؤاستفاده ها از قدرت توسط حاکمان ایران که جهان را بیش از هر چیز نگران میکنند عبارتند از استفاده بی ثبات کننده از نیروی نظامی، انتقال تسلیحات به عوامل غیردولتی، حمایت از تروریسم، حمایت مالی از رژیمهای نامشروع و شبه نظامیان فرقه ای، عملیات خصمانه اطلاعاتی در سرتاسر جهان، کنترل روی دومینهای اطلاعاتی، و قضاییه ظالمانه با اعدامهای گسترده و عدم وجود آیین دادرسی. اینکه آیا رئیس جمهور روحانی شخصا این فعالیتها را کنترل میکند یا نه ربطی ندارد: روحانی حمایت قاطع خود از این موارد و سایر سیاستهای رژیم را در هر مقطعی نشان داده است. ما این نظر را قبول نداریم که رئیس جمهور و وزیرخارجه (رژیم) بدنبال مدره کردن رفتار رژیم هستند؛ هیچ نشانی از مدراسیون مشاهده نمیشود. نقش آنها آرام کردن دنیای خارج و ایجاد سپری برای جلوگیری از حسابرسی از ولی فقیه بوده است. ما دیگر نباید در برابر تجاوزات آشکار رژیم بهمراه کارزارهای دیپلماتیک برای ایجاد امیدواری که نقش ایران در جهت انطباق با معیارهای بین المللی تغییر خواهد کرد کوتاه بیاییم. همه نمایندگان رژیم باید مسئول تمامی اعمال رژیم تلقی شوند».
در نامه آمده است:«بسیاری از ما سال‌های مدیدی است که در گردهمایی‌هایی سالانه شرکت کرده ایم و تعدادی کثیری از ما با «شورای ملی مقاومت ایران» مکررا در ارتباط بوده ایم، روابطی که از طرف برخی مورد انتقاد قرار گرفته است. با این تجربه و در ارتباط قرار گرفتن با شورای ملی مقاومت ما به روشنی میتوانیم ببینیم که عمده رسانه های آمریکایی و جامعه سیاست خارجی، با بی اهمیت قلمداد کردن برنامه واقعی شورا، محبوبیت، سطح سازماندهی و حمایت در بین ایرانیان، یا بی اطلاع هستند و یا گزارشهای خود را طوری تنظیم میکنند که باعث ناراحتی رژیم نشوند. اظهارات مکرر در همین سال جاری از طرف ولی فقیه و سایر شخصیتهای رژیم به روشنی نقش شورای ملی مقاومت در داخل ایران در کمک به مردم در ارتباطات، سازماندهی و اطلاع رسانی علیرغم تلاشهای رژیم برای کنترل دومینهای خبری و سرکوب نارضایتیها را تأیید میکنند. ما از رسانه ها و جامعه کارشناسان سیاست خارجی میخواهیم که محبوبیت، ابعاد، سازماندهی و فراتر از همه برنامه سیاسی شورای ملی مقاومت که در طرح ۱۰ ماده ای خانم مریم رجوی برای آینده ایران خلاصه شده است درست گزارش کنند».

تغییر رژیم حق مسلم مردم ایران است

در نامه هیئت آمریکایی به اپوزیسیون رژیم جمهوری اسلامی همچنین آمده است:«ما معتقدیم که عمده تفاسیر ارائه شده در آمریکا راجع به “تغییر رژیم” حق مردم ایران، پتانسیل، و ظرفیت آنها برای مقاومت در برابر استبداد و درست اداره کردن خودشان، در صورتیکه به آنها فرصت داده شود، را در ابهام برده است. ما هیچ ضرورتی برای دخالت نظامی خارجی نمی بینیم و بررسی آنرا نیز توصیه نمیکنیم، و بدرستی هیچکس به آن فرا نمیخواند. اپوزیسیون شورای ملی مقاومت ایران ایده دخالت نظامی خارجی را رد میکند و تأکید دارد که خاتمه دادن به حاکمیت سرکوبگر رژیم مسئولیت مردم ایران است. با توجه به غرور ملی و آرمانهای این ملت، ما چنین نمی پنداریم که تغییر در ایران راه به جنگ و آشوب خواهد برد. بر خلاف این، ما اعتقاد داریم که تغییر دمکراتیک در ایران از هر واقعه ای بیشتر به ثبات و فروکش کردن آتش افراطگرایی در منطقه کمک خواهد کرد. مردم ایران با تاریخ و تمدن غنی خود، توان سازماندهی خود برای تشکیل دولت مشارکتی مشروع از طریق صندوق رأی را دارند. بطور واقع، این آرمان بیش از یک قرن است که اعلام شده و شاید هم برایش جا باز شده است – اول بار در سال ۱۹۰۶، بار دیگر در اواخر دهه ۱۹۴۰ و اوایل دهه ۱۹۵۰، و مجددا در سالهای ۱۹۷۹-۱۹۸۱ تا قبل از اینکه آیت الله خمینی قانون اساسی جدید سخت گیرانه خود را با زور تحمیل کند. ما معتقدیم که درسهای گرفته شده از این تاریخچه پیچیده کاملا حمایت آمریکا در سال ۲۰۱۸ از شهروندان ایرانی که خواهان تغییر دمکراتیک هستند را توجیه میکند».

هدف از مشارکت هیئت آمریکایی در کنفرانس ۳۰ ژوئن

هیئت آمریکایی که امسال برای مشارکت در کنفرانس “ایران آزاد آلترناتیو” به پاریس می‌رود تا از «شورای ملی مقاومت ایران» حمایت کند، مصرانه معتقد است که رژیم فعلی در برابر جنش مردمی برای پایان دادن به استبداد و فساد آسیب پذیر است. این شورا و عضو اصلی آن، ام ای کی، مدت مدیدی است که به ارزشهای دمکراتیک پایبند بوده است. این جنبش مقاومت پایگاه گسترده خود درجامعه ایران، توانمندی خود در مواجهه با شرایط دشوار غیرقابل تصور، انسجام چشم گیر تشکیلاتی، و توانمندی آن برای افشای اسراری که تهران مصمم است آنها را از مردم ایران و جهان مخفی نگهدارد را به نمایش گذاشته است. این جنبش سالها صرف آماده سازی برای انتقال دمکراتیک قدرت به نمایندگان منتخب مردم ایران کرده است – هر کسی را که مردم ممکن است در بکار گیری کامل آزادی به تعویق افتاده طولانی اشان انتخاب کنند. به اختصار، اکنون زمانی است که مقاصد شوم و خلافکاریهای دیکتاتوری آخوندی ایران افشا میشود و صدای نارضایتیها و خشم مردم ایران به گوش میرسد. بگذارید که این دوران در عین حال زمانی برای نفی دروغهای دراز مدت باشد و ماهیت واقعی اپوزیسیون سازمانیافته ایران بشکل درست تری گزارش و فهم شود. همانطور که گاندی گفت، ”هیچ خطایی به دلیل اشاعه مکرر آن به حقیقت تبدیل نمیشود، حقیقت نیز بخاطر دیده نشدن به خطا تبدیل نمیشود. نظر ما راجع به یک سیاست دو حزبی آمریکا – چیزی که مدافع حقوق پایه ای همه ایرانیان باشد، لازم است که به تهدیدات ایران به صلح و امنیت پایان بدهد، و ظرفیت مردم برای اداره با کفایت خود بعنوان یک ملت آزاد احترام بگذارد تنها وقتی استحکام پیدا می‌کند که این واقعیت‌ها بالاخره به عیان دربیایند».
شخصيت‌های سیاسی برجسته آمریکایی شرکت کننده در گردهمایی «ایران آزاد آلترناتیو» ۳۰ ژوئن ۲۰۱۸

مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ  مقاومت ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد