۱۳۹۷ خرداد ۲۱, دوشنبه

بن‌بست رژیم در برخورد با بیانیه پایانی اجلاس گروه ۷




بن‌بست رژیم در برخورد با بیانیه پایانی اجلاس گروه ۷




سران هفت کشور بزرگ صنعتی در بیانیه پایانی اجلاس گروه ۷بار دیگر بر عزم این کشورها برای جلوگیری ازدستیابی حکومت آخوندی به سلاح اتمی تأکید کردند و از رژیم ایران خواستند پرتاب موشکهای بالستیک و دخالتهای منطقه‌یی خود را متوقف کند.

بیانیه پایانی اجلاس گروه ۷و مواضع آن علیه رژیم
در بخشی از بیانیه پایانی اجلاس گروه ۷آمده است «ما متعهدیم که تضمین کنیم، برنامه اتمی (رژیم) ایران مطابق التزامات و تعهدات بین‌المللی‌اش مبنی بر این‌که هرگز در تلاش برای دستیابی، تولید یا کسب سلاح اتمی نباشد. ما (رژیم) ایران را فرامی‌خوانیم که از پرتاب موشکهای بالستیک خودداری کرده و تکثیر تکنولوژی موشکی و اقداماتی که با قطعنامه ۲۲۳۱شورای امنیت مغایرت دارد را متوقف کند. ما تمام حمایت مالی از تروریسم شامل گروه‌های تروریستی مورد حمایت ایران را محکوم می‌کنیم. ما هم‌چنین از ایران می‌خواهیم تا با کمک به تلاش‌ها برای مقابله با تروریسم و یافتن راه‌حل‌های سیاسی و برقراری صلح در منطقه نقشی سازنده ایفا کند».
بیانیه پایانی اجلاس گروه ۷را هم آمریکا و هم سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان، فرانسه و انگلیس که رژیم برای نجات برجام و گریز از تحریم‌های آمریکا دست به دامان آن شده است امضا کرده‌اند و هم امضای سه عضو دیگر گروه ۷یعنی ایتالیا، ژاپن و کانادا در پای آن است.

بیانیه پایانی اجلاس گروه ۷در تضاد با برجام اروپایی
صدور این بیانیه قاطع توسط آمریکا و این کشورها در شرایطی است که دولت آخوند حسن روحانی امیدوار است با دخیل بستن به سه کشور اروپایی بیانیه بتواند خود و نظام را از بن‌بست و مخمصه برجام نجات دهد.
اما این بیانیه آب پاک روی دست روحانی می‌ریزد زیرا نمایانگر وحدت نظر اصولی آنها در زمینه دست نیافتن این رژیم به سلاح اتمی، دست برداشتن از سیاست مداخله‌جویانه آن در منطقه و دست برداشتن آن از صدور تروریسم و بنیادگرایی و حمایت از گروه‌های تروریستی است و هم‌چنین توقف برنامه موشکی رژیم است.

دو راه پیش روی رژیم بعد از بیانیه پایانی اجلاس گروه ۷
اکنون سؤال این است که با چنین سیاست قاطعی حاکمیت آخوندی چه رویکردی در مقابل بیانیه پایانی اجلاس گروه ۷می‌تواند داشته باشد؟.
واضح است که رژیم تنها دو راه پش رو دارد:
یا این‌که به خواست این کشورها تمکین کند.
یعنی این‌که رژیم به خواست اروپا و آمریکا در زمینه گسترش جام‌زهر برجام به برنامه موشکی و سیاست منطقه‌ای‌اش تن بدهد هم‌چنان که پیش از این سران اروپا از جمله امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان چنین درخواستی از آن داشتند،
راه دوم این پیش پای رژیم این است که هم‌چنان به گسترش برنامه موشکی و به دخالتهایش در منطقه و حمایت از تروریست‌ها ادامه بدهد. در این صورت رژیم آخوندی باید خود را برای رویارویی با جامعه جهانی آماده کند که اکنون با بیانیه پایانی اجلاس گروه ۷بیش‌ از‌ پیش مشخص شده است بر روی این خواسته‌های خود از رژیم آخوندی اجماع دارند.
هر دو این مسیرها برای رژیم آخوندی عواقب خطرناکی در برخواهد داشت.
ملاحظه می‌شود که با صدور بیانیه پایانی اجلاس گروه ۷تمامی راه‌های گریز برای رژیم در زمینه توسعه برنامه اتمی و برنامه موشکی و سیاستهای توسعه‌طلبانه‌اش در منطقه بسته شده است.
بنا بر این این بیانیه نیز رژیم را به‌طور مضاعف در بن‌بست قرارداده است. به‌نحوی که هیچ راه گریزی ندارد یا باید جام های زهر دیگری را بنوشد و به‌قول علی خامنه‌ایگرفتار«‌تنازل بی‌پایان» شود که برای آن خطرناک است، ‌ و یا این‌که تنبیهات و تحریم‌های بیشتر را از طرف قدرتهای جهانی به جان بخرد که این راه نیز برای او به‌غایت خطرناک است.
این بست در عرصه بین‌المللی در شرایطی است که در داخل کشور نیز آخوندها با یک اقتصاد درهم شکسته و به بن‌بست رسیده مو در حال فروپاشی مواجه‌اند و از طرف دیگر با گسترش اعتراضات و مقاومت‌های مردمی و در یک کلام بحران سرنگونی مواجه‌اند.


ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد