۱۳۹۷ خرداد ۱۳, یکشنبه

حمایت از گردهمایی بزرگ مقاومت د رایتالیا :کنفرانس در فرمانداری ریولی در استان پیه‌مونته ایتالیا




حمایت از گردهمایی بزرگ مقاومت د رایتالیا  :کنفرانس در فرمانداری ریولی در استان پیه‌مونته ایتالیا



کنفرانس در فرمانداری ریولی در استان پیه‌مونته ایتالیا:
همبستگی با مقاومت و قیام مردم ایران برای تغییر
حمایت از گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس در ۳۰ژوئن

در جلسه‌یی که از طرف فرمانداری ریولی در استان پیه‌مونته ایتالیا در همبستگی با مقاومت و قیام مردم ایران برای استقرار آزادی و دموکراسی برگزار شد، شخصیت‌های ایتالیایی حمایت خود را از گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در ۳۰ژوئن در پاریس اعلام کردند.
اولین سخنران این جلسه که با همکاری انجمنهای مریدیانا، کمیته مقاومت کوله دل لیس و شهرداری ریولیدر سالن مریدیانا برگزار شده بود، آمالیا نی‌روتی AMALIA NEIROTTI رئیس کمیته مقاومت کوله دل لیس Colle Del Lys و رئیس پیشین انجمن ملی شهرداریهای ایتالیا بود.
وی در سخنانش گفت:
امروز کمیته مقاومت ما در کنار مقاومت ایران قرار می‌گیرد و در حمایت از مردم ایران برای آزادی تلاش می‌کند تا سرنگونی دیکتاتوری مذهبی در ایران محقق شود.
ما باید در کنار مردم و مقاومت ایران بایستیم و گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس در روز ۳۰ژوئن، بهترین فرصت است که با شرکت در آن صدایمان را در همبستگی با این مقاومت بلند کنیم.
سخنران بعدی این جلسه فرانکو دسین Franco Dessin شهردار شهر ریولی ایتالیا بود که ضمن خوش آمدگویی به حاضران، گفت: من قیام و تحولات مردم ایران را دنبال می‌کنم و مقاومت ایران را که برای آزادی میهنش در این سالیان سخت دیکتاتوری مبارزه کرده است تحسین می‌کنم و از آنان درس‌ها می‌آموزم.
من فقط یک پیام دارم و آن هم این است که برانگیختن افکار عمومی و پشتیبانی از مقاومت و مردم ایران و جواب مثبت‌دادن به فراخوان گردهمایی ایرانیان در پاریس، امری ضروری در مقطع کنونی است.

پروفسور مارکو بروناتزی Marco Brunazzi رئیس انستیتو مطالعات تاریخی سالوه مینی Salvemini در سخنرانی خود گفت: دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران با سرکوب و اختناق گسترده، شرایط یک زندگی معمولی را برای ایرانیان غیرممکن ساخته است. دخالت‌های نظامی و مخرب رژیم ایران در سوریه، لبنان، عراق و یمن اهداف بی‌ثبات‌کننده‌یی را در منطقه خاورمیانه به‌وجود آورده است.
برای رسیدن به آزادی در ایران، جامعه بین‌المللی باید قیام مردم ایران را به‌رسمیت بشناسد و از آن به‌طور جدی حمایت کند.

یکی دیگر از سخنرانان برونو سگره Bruno Segre وکیل و نویسنده، رئیس انجمن ملی پناهندگان ایتالیایی ضدفاشیست و رئیس افتخاری انجمن ملی آزادی اندیشه جوردانو برونو بود.
وی از جمله گفت: تاریخ، اعدام و شکنجه و خشونت‌های وحشیانه‌یی را که رژیم در این سال‌ها به مردم ایران تحمیل کرده است فراموش نخواهد کرد و این شرم و خجالت بزرگی است که دنیا دید و شنید اما سکوت کرد.
امروز مردم ایران و مبارزان مقاومت به دادخواهی بپاخاسته‌اند؛ آنان فرزندان مصدق بزرگ هستند و این وظیفه تمام بشریت است که از این قیام حمایت کنند.

در ادامهٔ جلسه لوردانا بیفو Loredana Biffo جامعه‌شناس، نویسنده و روزنامه‌نگار مستقل به سخنرانی پرداخت و گفت: بنیادگرایان حاکم بر ایران، ماهیتی سرکوبگر و زن‌ستیز دارند. زنان در این سال‌های اختناق، بیشترین اعمال ضدانسانی را متحمل شده‌اند. بی‌دلیل نیست که زنان در صفوف اول تظاهرات ضدحکومتی نقش فعالی را ایفا می‌کنند. ایرانیان در تظاهرات خود به جهان پیام می‌دهند که ولایت فقیه باید سرنگون شود، این رژیم رفرم‌پذیر نیست و دیالوگ با آن فایده‌یی ندارد.
مقاومت ایران تنها نیروی تضمین‌کننده برای ساختن یک ایران آزاد و دموکراتیک است؛ من دلایل آن‌را به‌طور مکرر در مقاله‌هایم نوشته‌ام. من امسال در گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس شرکت خواهم کرد؛ زیرا می‌خواهم در کنار قیام مردم و مقاومت ایران حضور داشته باشم.

آخرین سخنران جلسه در فرمانداری ریولی دکتر یوسف لسانی رئیس انجمن ایران آزاد و دموکراتیک در ایتالیا بود. وی گفت: قیام جوانان، زنان و مردم ایران و استمرار آن در ابعاد و اشکال مختلف که در سراسر کشور ادامه دارد و در اعتصابات گسترده ضرب می‌شود، ناقوس سرنگونی کامل فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران را به‌صدا در آورده است.
زمان آن فرا رسیده که غرب و اروپا در رابطه با ایران در طرف درست تاریخ بایستند و از خواسته‌های مردم ایران که همانا تغییر رژیم و برقراری یک حاکمیت مردمی است حمایت کنند؛ همان اهدافی که جنبش مقاومت ایران البته با پرداخت بهایی عظیم نزدیک به چهار دهه برای آن مبارزه کرده است؛ (هم‌چنین زمان آن است که کشورهای غربی) از آلترناتیو مشروع و دموکراتیک (رژیم آخوندی) شورای ملی مقاومت ایران حمایت کنند.

دکتر لسانی سپس تأکید کرد: در این سر فصل تاریخی، این وظیفه ملی و میهنی تمامی آزادیخواهان و میهن‌پرستان است که در بزرگترین گردهمایی ایرانیان، این میعادگاه عشق و آزادی، در ۳۰ژوئن در پاریس حضور داشته باشند تا صدای مردم میهن اسیرمان را به گوش جهانیان برسانند.

ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد