۱۳۹۷ تیر ۱۸, دوشنبه

ترس سپاه پاسداران، ماجراجویی و مزاحمت برای کشتیهای آمریکایی به صفر رسیده است





ترس سپاه پاسداران، ماجراجویی و مزاحمت برای کشتیهای آمریکایی به صفر رسیده است



دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا طی پیامی اعلام کرد مزاحمتها و ماجراجوییهای رژیم ایران در خلیج‌فارس علیه کشتیهای آمریکایی به صفر رسیده است. این بیانگر ترس پاسداران از واکنشهای آمریکاست.
در این پیام توئیتری آمده است:

مزاحمت ایران برای کشتیهای آمریکا
منبع: ‌نیروی دریایی آمریکا:

سال ۲۰۱۵- ۲۲مورد

سال۲۰۱۶- ۳۶مورد

سال۲۰۱۷- ۱۴مورد

سال ۲۰۱۸- صفر

 

چرا از قدرت‌نمایی قایقهای تندرو سپاه پاسداران خبری نیست؟

اشاره دونالد ترامپ به نزدیک شدن قایق های تندروی سپاه پاسداران در آبهای آزاد خلیج‌فارس در چهار سال اخیر است. بارها ناوهای جنگی آمریکا گزارش دادند این قایقها برخلاف عرف دریایی، به این ناوهای جنگی نزدیک شدند. در دوره اوباما و به‌خاطر سیاست مماشات و چشم‌پوشی بود پاسداران در آبهای خلیج‌فارس یکه‌تازی می‌کردند.
اما دولت رئیس‌جمهور دونالد ترامپ گفته بود نزدیک و مزاحمت این قایقها را تحمل نمی‌کند. یک‌سال پیش هم که یک قایق به ناو جنگی آمریکا نزدیک شد، یک ناوشکن نیروی دریایی ایالات متحده به قایق سپاه پاسداران که بدون توجه به اخطارهای متعدد به «رفتار تحریک‌آمیز» خود ادامه می‌داد، منور اخطار شلیک کرد.

 

اخطار به قایقهای سپاه پاسداران

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ستوان ایان مک‌کانهی سخنگوی ناوگان پنجم ایالات متحده در بحرین، زمان وقوع این حادثه را دوشنبه چهارم اردیبهشت اعلام کرد و گفت که یک قایق تندروی سپاه پاسداران به ناوشکن آمریکایی «یو.اس.اس می‌هن» (USS Mahan) در خلیج‌فارس نزدیک شده و به اخطارها توجهی نکرده است.
این افسر نیروی دریایی آمریکا توضیح داد: «ناوشکنمی‌هن به‌منظور روشن شدن نیت قایق رژیم ایران چندین بار سعی کرد تا ارتباط رادیویی عرشه به عرشه برقرار کند؛ همچنین پیام‌های هشدار ارسال شد، دو بار آژیر خطر به صدا درآمد و پنج بار هم سوت کشتی کشیده شد.» در نهایت با نزدیک شدن به فاصله یک‌هزار متری ناو آمریکایی، گلوله منور هشدار به سوی آن شلیک شده و قایق از محل دور شده است. مقامهای رژیم درباره این تنش اظهارنظری نکردند.
همچنین یک مقام آمریکایی به فاکس‌نیوز گفت در زمان نزدیک شدن قایق پاسداران، خدمه ناو میهن مسلح شده بودند.
او این رفتار قایق تندروی سپاه را عملی «آشکارا تحریک آمیز» نامیده است.
پیش از این نیز قایق‌های تندرو سپاه پاسداران برخلاف عرف دریایی شناورها فاصله لازم با ناوهای جنگی را زیر پا گذاشته‌اند.
شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید پیش از این تأکید کرده است ایالات متحده اقدامات تحریک‌آمیز تهران را در خلیج‌فارس تحمل نمی‌کند.

 

آمادگی نیروی دریایی آمریکا برای مقابله با قایق‌های سپاه

اسفند دو سال پیش حدود ۳۵قایق تندرو مجهز به مسلسل همراه با حملات هلیکوپترها و جتهای جنگی در مانوری برای شبیه سازی برخورد با قایق های تندروی رژیم ایران در فلوریدای آمریکا شرکت کردند.
این مانور را پایگاه نیروی هوایی اگلین سازماندهی کرد و نام آن را «حمله چکشی» نهاد تا به یکی از تهدیدهای صورت گرفته علیه نیروی دریایی آمریکا یعنی حملات از سوی قایق های تندرو رسیدگی کند.
رژیم ایران بارها با استفاده از قایق های کوچک تندرو برای کشتیهای نیروی دریایی آمریکا در آبهای آزاد خلیج‌فارس مزاحمت ایجاد کرده که به نوشته بیزنس اینسایدر هر یک از این اقدامات قابلیت تبدیل شدن فوری به درگیریهای وسیع‌تر را داشت.
کشتیهای نیروی دریایی آمریکا همچنین در موقعیت مشابه در مقابل قایق های تندروی حوثیهای یمن با حمایت ایران قرار گرفت و گلوله‌هایی را به علامت هشدار شلیک کرد.
یک سرهنگ ارتش آمریکا گفت یکی از موقعیتهایی که در این مانور تمرین شد دقیقاً شبیه سازی آنچه بود که با نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران پیشتر تجربه شده بود.

مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ  مقاومت ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد