۱۳۹۷ تیر ۱۸, دوشنبه

«فردا ممکن است دیر باشد»!



«فردا ممکن است دیر باشد»!



هراس از به خیابان آمدن ارتش بیکاران و گرسنگان شورشگر، خواب از چشمان حاکمان ربوده است.
چند روز پیش روحانی از مردم جان به لب رسیده می‌خواست «۵، ۶ماه، یک سال» صبر کنند تا کارها درست شود.
معاون او اسحاق جهانگیری هم مدت صبر مردم را ۹ماه معین کرد، اما دیروز آخوند احمد جنتی مدت تعیین نکرد و در حالی که خیلی از اوضاع وحشت کرده است، از مردم خواست که به‌طور نامحدود صبر کنند و قانع باشند.
این تنها جنتی نیست که وحشت کرده است و توقع صبر و قناعت از مردم دارد، همه مقامها و مهره‌های رژیم سخت هراسانند، به‌خصوص از حضور و تأثیر مجاهدین در قیام و بر مردم به‌جان آمده‌‌یی که عزم جزم کرد‌ه‌اند این حاکمیت منحوس و پلید را به گور بسپارند.
در هراس از چنین واقعیتی است که آخوند جنتی که برای تضمین سلامتی‌اش و برای این‌که عمر بیشتری کند هر روز در استخر راهپیمایی می‌کند و... به مردم عاصی و به جان آمده رهنمود می‌دهد که: «با آتش زدن و شیشه شکستن کار درست نمی‌شود».
او ضمن اشاره به مشکلات مردم نظیر بیکاری، بیسوادی، وضعیت خراب اقتصادی و... مردم را دعوت می‌کند که به‌جای شورش علیه این همه بی‌عدالتی و چپاولگری «در همه چیز صرفه‌جویی کنند، مردم ما باید قانع باشند و بفهمند باید صبرکنند».(خبرگزاری ایسنا ۱۷تیر ۹۷)
آخوند شیاد محمد خاتمی باز هم وعده تکراری و صدبار کهنه‌شده اصلاحات قلابی را به مردم می‌دهد و تأکید می‌کند که مردم «نباید از اصلاح‌پذیر بودن سیستم ناامید شوند».(سایت اعتماد آنلاین ۱۷تیر ۹۷)
حمیدرضا حاجی‌بابایی، عضو مجلس رژیم هم «یک فرماندهی محکم» در داخل را نوید می‌دهد که «این فرمانده نباید بترسد» و مشکلات مردم را حل‌وفصل کند.(خبرگزاری ایسنا ۱۷تیر ۹۷)
ملاحظه می‌شود که سردمداران حاکمیت آخوندی تا چه حد وقیح و شیاد هستند که باز هم مردم عاصی و به‌جان آمده را دعوت به صبر می‌کنند تا «فرماندهی محکم» وارد صحنه شود و آنها را از این وضعیت نجات دهد.
این ادعاهای پوشالی و دعوت مردم به صبر برای تحمل این حاکمیت قرون‌وسطایی، در شرایطی است که به اعتراف بسیاری از رسانه‌ها و مهره‌های حکومتی از جمله همین حمیدرضا حاجی‌بابایی مردم از تمامی باندهای حکومتی یعنی از تمامیت نظام آخوندی عبور کرده‌اند. او می‌گوید «اصلاح‌طلب و اصول‌گرا برای مردم تمام شده است».
امیر محبیان، یکی از عناصر بریده از باند خامنه‌ای هم اعتراف می‌کند: ‌«بپذیریم که مردم از جناح‌ها عبور کرده‌اند... به‌دلیل تغییر شرایط سیاست داخلی کشور عملاً چالشهای سیاسی، دیگر چون گذشته نیست. جریانهای سیاسی دیگر جذابیت پیشین را برای مردم ندارند. اگر بگوییم مردم از بازیهای سیاسی و بازیگران آن عبور کرده‌اند، حرفی دور از واقعیت نزده‌ایم».(خبرگزاری ایسنا ۱۶تیر ۹۷)
ملاحظه می‌شود که عبور مردم ایران از نظام آخوندی و خواست آنها برای سرنگونی این رژیم از نظر بسیاری از مهره‌های حاکمیت نیز امری مسجل و قطعی است.
نتیجه‌گیری این عناصر هم ناشی از این واقعیت است که به‌طور روزانه مردم ایران در شهرهای مختلف در کف خیابان هستند و شعار براندازی آن را سرمی‌دهند.
واقعیتی که برای مقابله با آن در مواضع مهره‌های همین نظام، حتی راه‌حل عزل خامنه‌ای مطرح شده است.
ابوالفضل قدیانی، یکی از مهر‌ه‌های موسوم به اصلاح‌طلب، اصلاح‌طلبی موهوم فعلی را هم کارساز نجات نمی‌داند و می‌گوید: «‌راه نجات عزل آقای خامنه‌ای از مسند قدرت است... فردا ممکن است دیر باشد و کشتی کشور از مهلکه‌ٔ گرداب‌های داخلی و خارجیِ در کمین با چنین ناخدایی هرگز نرهد».
اما واقعیت این است که این تلاش و تقلاهای اصطلاح‌طلبان قلابی هم نمی‌تواند مردم را از خواست اصلی‌شان که سرنگونی تمامیت نظام آخوندی است باز بدارد. مردم در قیام دیماه ۹۶ پاسخ این تقلاهای تاریخ‌گذشته را با شعار «اصلاح‌طلب، اصول‌گرا، دیگه تمومه ماجرا»، یعنی سرنگونی تمامیت نظام سردادند.

مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ  مقاومت ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد