۱۳۹۷ مرداد ۵, جمعه

گفتگوی اسکای نیوز با موسی افشار:قاطعیت تنها راه مقابله با رژیم حاکم بر ایران




گفتگوی اسکای نیوز با موسی افشار:قاطعیت تنها راه مقابله با رژیم حاکم بر ایران

تلویزیون اسکای نیوز در برنامه‌ای به‌شدت گرفتن تهاجم آمریکا به رژیم ایران به‌خاطر تهدیدات تروریستی این رژیم پرداخت. این تلویزیون گفت رژیم حاکم بر ایران هنوزحمایت از گروه‌های تروریستی منطقه از حزب‌الله لبنان تا حوثیهای یمن را ادامه می‌دهد.
در این رابطه جان نیکسون تحلیل گر سابق اطلاعات آمریکا در پاسخ به این سؤال که پاسخ آمریکا به رژیم ایران چه خواهد بود گفت: همان‌گونه که می‌دانید نزدیک به یک سال پیش ترامپ سخنان آتشینی علیه رهبر کره شمالی داشت ولی پس از آن هر دو به پای میز مذاکره آمدند. چه بسا که همین کار را با رژیم ایران کند. حتی روز گذشته ترامپ گفت شاید که با این رژیم به توافق برسد. ما فکر می‌کنیم که رژیم ایران خواهان مذاکره با دونالد ترامپ هستند ولی چیزی که باید نسبت به آن هشیار باشیم رویدادهای خلیج‌فارس و مختل کردن دریانوردی بین‌المللی است. در گذشته دیده‌ایم سپاه پاسداران تلاش کرده تا بعضی کشتی ها را هدف تحریک قرار دهد است.
اسکای نیوز در گفتگویی با موسی افشار عضو کمیسیون روابط خارجی شورای ملی مقاومت ایران از او پرسید: به‌نظر شما ما با سناریویی مشابه سناریو کره شمالی هستیم یا خیر؟
موسی افشار: در ابتدا باید بگوییم که تفاوت زیادی میان نظام ولایت فقیه که طی چهار دهه باعث ایجاد مشکلات امنیتی بزرگی شده و در داخل ایران مردم را سرکوب کرده و در خارج صلح و امنیت جهانی را مختل کرده با کره شمالی وجود دارد. الان وضعیت رژیم ایران با وضعیت کره شمالی کاملاًً تفاوت دارد.

پارس سگ خوابیده

پاسدار قاسم سلیمانی صلح و امنیت جهان را تهدید می‌کند. در فرهنگ ایرانی یک اصطلاح است که می‌گوید پارس کردن سگ خوابیده. علت این‌که این سگ خوابیده به دو دلیل اصلی است. دلیل اول قیام در داخل کشور است. رژیم ایران بعد از گذشت هفت ماه هنوز نتوانسته این قیام را خاموش کند. این قیام رو به افزایش است و دلیلش هم این است که این قیام صدای خودش را در همایش سالانه سی‌ام ژوئن در پاریس پیدا کرد. شما دیدید که چگونه رژیم ایران ریسک مرگ و زندگی کرد و در خاک اروپا دست به یک عمل تروریستی زد. این رژیم به این عملیات نیاز شدید داشت تا این‌که قیام ایران صدای خود را نداشته باشد. الآن یکی از بزرگترین تروریستهای این رژیم در چنگ قضاییه آلمان است. این دلیل اول است و دلیل دیگر این است که رژیم در سه دهه گذشته به سیاست چشم‌پوشی و مماشات غرب تکیه می‌کرد ولی امروز این سیاست کم شده و تا آنجا که به سیاست آمریکا بر می‌گردد وضعیت جدیدی به‌وجود آورده است. دوران اوباما تمام شده و این دو دلیل اصلی است که باعث می‌شود این سگ خوابیده پارس کند. اگر این رژیم هم‌اکنون در پایتخت چهار کشور عرب حضور دارد به این دلیل است که جهان چشمهایش را به روی آنها بسته بود.

خوراندن جام‌زهر به رژیم

اسکای نیوز: این مشخص است ولی چرا اقدامی صورت نمی‌گیرد تا این‌گونه اعمال رژیم متوقف شود؟
موسی افشار: الآن زمان آزمایش رسیده است. ما با دو وضعیت مشخص روبه‌رو هستیم. یکی برخورد قاطعانه با این رژیم. شما با چشمانتان خواهید دید که این رژیم همان‌طور که در جنگ ایران و عراق تسلیم شد چگونه تسلیم می‌شود. خمینی می‌گفت آتش‌بس را قبول نمی‌کنم و قطعنامه ۵۹۸را رد می‌کنم و تا آخرین خانه‌ای که در تهران سالم باشد می‌جنگم ولی چرا خمینی جام‌زهر را سر کشید؟ چون ارتش آزادی‌بخش ملی ایران وارد معادله شد و شهر مهران را آزاد کرد و رزمندگان گفتند امروز مهران فردا تهران.

عملیات ارتش آزادیبخش ملی ایران

روحانی دیروز در یک جلسه دولتی بعد از گذشت سی سال از عملیات فروغ جاویدان به‌عنوان بزرگترین عملیاتی که ارتش آزادی‌بخش ملی ایران برای سرنگونی رژیم ایران داشت اشاره کرد و گفت من معاون رفسنجانی بودم و او به‌عنوان فرمانده کل قوا در شهر کرمانشاه بود. من به او گفتم که ارتش آزادیبخش ملی ایران به دروازه‌های کرمانشاه رسیده آیا می‌خواهی در کرمانشاه باقی بمانی؟ یعنی رژیم فکر می‌کرد که کرمانشاه سقوط خواهد کرد.به این دلیل ما الآن در مقابل آزمایش هستیم.

قاطعیت تنها راه مقابله با رژیم

اگر در اروپا در مقابل تروریسم رژیم ایران قاطعیت وجود داشته باشد و کشورهای اروپایی مانع تحویل این تروریست به رژیم ایران شوند و ابتدا او را محاکمه کنند و اگر این رژیم کاری در باب‌المندب کرد با او برخورد کنند. روحانی گفت که ما چندین تنگه داریم منظورش باب‌المندب بود اگر با این رژیم با قاطعیت برخورد شود شما خواهید دید که به‌دلیل وضعیت داخلی و قیام مردم این رژیم تسلیم خواهد شد.

مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ  مقاومت ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد