۱۳۹۷ تیر ۱۳, چهارشنبه

نــــــــســـــیــــــــــمِ آزادی





نــــــــســـــیــــــــــمِ آزادی جمشید پیمان


تقدیم به آنان که شکوهِ کهکشان آزادی را
در سی ژوئن امسال در ویلپنت پاریس افراشتند!

دلم خوش است
که شب بگسلد،سحر برسد.
سپیده سر بزند،
صبحِ خوش خبر برسد

دلم خوش است
که باغ از شکوفه گُر گیرد
درخت غنچه برآرد،
بهار سر برسد


دلم خوش است
که محبوبِ جان ــ خجسته ی من
گذر کند ز بهمن وُ
با خنده های خورشیدش
درست،اولِ نوروز
پشتِ در برسد .

غم قدیمی من
می روی،برو،بدرود!
سفر ز کوچه ی من کن
به ناکجا آباد
دوباره کوچه ی من
می شود پُر از شادی.

مباد پشت سرت را
نگه کنی ای غم
مباد اینکه بخواهی دوباره برگردی،
از این دیار سفر کن
ز من مکن یادی.


خوشا به حالِ دلم،
می رسد بهارانم
و عشق در نگهَم
باز می زَنَد لبخند
و می وزد به تنِ کوچه ام
نسیمِ آزادی.

مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ  مقاومت ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد