۱۳۹۷ تیر ۲۸, پنجشنبه

امکان بروز بحرانهای اجتماعی گسترده‌تر، شرایط حادتر از زمان جنگ است




امکان بروز بحرانهای اجتماعی گسترده‌تر، شرایط حادتر از زمان جنگ است


محسن هاشمی رفسنجانی رئیس به‌اصطلاح شورای شهر تهران در اعتراف به شرایط بحرانی رژیم ایران گفت: امکان بروز بحرانهای اجتماعی در مقیاسی گسترده‌تر از حوادث دیماه وجود دارد.
خبرگزاری حکومتی رویداد۲۴مورخ ۲۸تیر ۹۷ به‌نقل از محسن هاشمی رفسنجانی که در جلسه گردانندگان شوراهای قلابی سخنرانی کرده بود نوشت: موضوعی که در این جلسه بنده می‌خواستم به آن اشاره کنم وضعیت خاص کشور در این شرایط به‌خصوص شش ماهه دوم سال جاری و لزوم آمادگی مدیریت شهری برای مواجه با آن است.

وی ادامه داد: «در مقطع پایانی جنگ به‌دلیل شرایط نامناسب اقتصادی و کاهش شدید درآمد نفتی، عدم دسترسی به تجهیزات و تسلیحات، فرسوده شدن نیروها در جبهه... کشور دچار بحران در جنگ شد،... اما مسئولان وقت کشور با محوریت هاشمی رفسنجانی توانستند امام را برای پذیرش قطعنامه که امروز سی‌امین سالروز اعلام آن است اقناع کنند».

با شرایط حادتری از زمان جنگ مواجه شده‌ایم

وی با اشاره به شرایط فعلی رژیم و بحرانهای گسترده اجتماعی و اقتصادی ادامه داد: «اما در مقطع فعلی به‌نظر می‌رسد کشور با شرایط حادتری مواجه است، از یک‌سو تداوم رکود چندین ساله که موجب بروز بحران اشتغال و کاهش سطح رفاه عمومی شده است، موجب نارضایتی مردم به‌خصوص دهک‌های پایین جامعه شده است».

این کارگزار حکومتی ضمن اعتراف به کاهش درآمد ارزی به تاثیر دزدیها و چپاولگری کارگزاران حکومتی پرداخته و به بحران مشروعیت این نظام پلید اذعان می‌کند. وی در این رابطه گفت: « کشور با تهدیدها و تحریمهای جدی... مواجه است که احتمالاً در نیمه دوم سال موجب کاهش درآمد ارزی کشور خواهد شد، از سوی دیگر مسایل مطرح شده در افکار عمومی طی دهه اخیر در مورد مفاسد اقتصادی و رانت و سوء‌استفاده از قدرت توسط برخی مسئولان موجب آسیب دیدن سرمایه اجتماعی و کاهش اعتماد عمومی گردیده است که مهمترین نقطه ضعف ما در مقایسه با دهه شصت می‌باشد».

 

مشکلات نمایش انتخابات ۸۸ هنوز حل نشده است

محسن هاشمی رفسنجانی با اشاره به عمیق شدن شقه در حاکمیت ملاها بعد از نمایش انتخابات، که جرقه قیام سال ۸۸ را زد، تصریح کرد: «چالش سیاسی که از حوادث سال ۱۳۸۸ در میان نخبگان به‌وجود آمده نیز هنوز ترمیم مناسبی نشده و شکاف میان حاکمیت و نخبگان که قبلاً بین اصلاح‌طلبان و تکنوکراتها با حاکمیت به‌وجود آمده بود، با مسایل حاشیه‌ای رئیس جمهور سابق، بخشی از جریان دلواپس را نیز دچار چالش با حاکمیت کرده است».

رئیس به‌اصطلاح شورای شهر تهران در ادامه به کلان بحرانهایی که رژیم بی‌آینده ولایت فقیه با آنها دست به گریبان است اشاره کرد و گفت: «بحرانهای زیست محیطی به‌ویژه دو بحران ریزگردها و کمبود آب نیز در نیمه دوم سال به اوج خود خواهند رسید».

 

چشم انداز بروز بحرانهای اجتماعی گسترده‌تر از دیماه ۹۶

محسن هاشمی رفسنجانی در وحشت از بالغ شدن بحرانهای مختلف به خیزش و قیام مردم ایران، به کارگزاران رژیم ایران هشدار داد که: «در این شرایط امکان بروز بحرانهای اجتماعی در مقیاسی گسترده‌تر از حوادث دیماه سال گذشته وجود دارد که مدیریت شهری باید برای مواجه شدن با آن آماده باشد».

وی در اشاره به ناتوانی شهرداریها در زمینه ارائه خدمات به مردم که چالش دیگری برای رژیم خواهد بود خواستار اقدامات پیشگیرانه سرکردگان نظام شد و گفت: «علاوه بر این بحرانهای عمومی جامعه، بحران کمبود نقدینگی در شهرداری که ناشی از رکود در بخش ساخت و فقدان درآمدهای پایدار است احتمالاً به ایجاد چالشهای داخلی در مدیریت شهری در تأمین هزینه‌ها، تعدیل نیرو و اختلال در ارائه خدمات منجر خواهد گردید». «در این شرایط به‌نظر می‌رسد مجموعه مدیریت شهری کلانشهرها و مراکز استان، به‌جای برخود منفعلانه با بحرانهای بالقوه و محتمل پیشرو و قرار گرفتن در فضای امنیتی، با ایجاد آمادگی و مطالعه و برنامه‌ریزی نسبت به شناخت شرایط، اقدامات کاهشی و پیشگیرانه را صورت داده و پلانهای مختلفی نیز برای مقابله با بحران آماده کنند».

نگرانی از امنیتی شدن بحرانهای اجتماعی
محسن هاشمی رفسنجانی رئیس به‌اصطلاح شورای شهر تهران، در وحشت از تبدیل بحرانها به خیزش عمومی، خواستار تشکیل مجمعی جهت مواجهه با قیام شد، وی گفت: «در حوادث گذشته ما شاهد بودیم که با برخی اشتباهات و اقدامات شتابزده یک مسأله اجتماعی، قومی و نارضایتی مدنی تبدیل به مسأله امنیتی و حتی بحران امنیت ملی می‌گردد که دقیقاً برعکس مسیری است که باید در مدیریت بحران نارضایتی‌ها و اعتراضات طی شود».«این مجمع مشورتی با هماهنگی دستگاههای مسئول نظیر وزارت کشور و مراجع ذیربط برنامه‌ریزی علمی صحیحی برای پیشگیری و ایجاد امادگی جهت مواجه با بحرانهای اجتماعی و نارضایتی‌های مدنی را در مدیریت شهری آغاز کند تا شاهد آسیب کمتر و نتایج بهتری در مدیریت بحران باشیم».



    مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ  مقاومت ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
    ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد