۱۳۹۷ مرداد ۳, چهارشنبه

پنج شرط اسرائیل درباره حضور ایران در سوریه



پنج شرط اسرائیل درباره حضور ایران در سوریه




رسانه‌های اسرائیلی به نقل از یک مسئول بلندپایه در دولت اسرائیل گزارش دادند که تل آویو درباره حضور ایران و شبه‌نظامیان متحدش در سوریه، پنج شرط به روسیه ارائه داد.
بنا به گزارش این رسانه‌ها، اسرائیل خواسته تا به ایران اجازه حضور نظامی مستحکم در سوریه داده نشود. اما دومین شرط، از میان بردن تمام موشک‌های دور برد در سوریه هست. بستن کارخانه‌های تولید موشک کنترل شده، شرط سوم است.
اسرائیل همچنین خواستار تضمین خارج کردن سامانه‌های پدافند هوایی از سوریه شد که از اسلحه یاد شده حمایت می‌کند. تل آویو همچنین خواستار بسته شدن مرزها سوریه با لبنان و عراق شده تا از قاچاق اسلحه ایرانی جلوگیری شود.
شایان ذکر است که این شرط‌های پنج‌گانه در پی مخالفت تل‌آویو با پیشنهاد سوریه برای دور کردن نیروهای ایرانی به فاصله ۱۰۰ کیلومتری مرزهای بلندهای جولان مطرح شده است.
به گفته مسئول اسرائیلی، روس‌ها به ایجاد منطقه حائل پایبند است اما تل‌آویو می‌گوید که نیروهای تحت حمایت ایران در سوریه، اسلحه‌ای در اختیار دارند که بردش بیش از این منطقه است، از این رو این نیروها باید سوریه را ترک کنند.
وزارت امور خارجه روسیه اما مخالفت اسرائیل با پیشنهاد روسیه را رد و تاکید کرد که مذاکرات میان سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل، «بسیار سازنده» بود.


مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ  مقاومت ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد