۱۳۹۷ تیر ۲۹, جمعه

سناتور تام کاتن طرح مجازات گروگانگیران در ایران را ارائه داد




سناتور تام کاتن طرح مجازات گروگانگیران در ایران را ارائه داد




تام  کاتن سناتور جمهوریخواه از آرکانزاس از ارائه طرح جدید خود به مجلس سنای آمریکا با عنوان قانون گروگان خبر داد. طرحی که در صورت تصویب، مقامات رژیم ایران را که مسئول گروگانگیری آمریکاییان شناخته شوند مورد تحریم قرار می‌دهد. این طرح ورود اعضای خانواده این مقامات به آمریکا را نیز منع می‌کند.
سناتور کاتن اعلام کرد هر کسی که یک آمریکایی را به گروگان بگیرد دیگر حق ورود به آمریکا و برخورداری از آزادیها در اینجا را ندارد. تا زمانی که رژیم ایران به حقوق‌بشر اساسی آمریکاییها احترام نگذارد، مقامات و خانواده‌هایشان در آمریکا مورد استقبال قرار نخواهند گرفت.
این طرح که روز ۲۹تیر۹۷در سایت سناتور کاتن درج شده حاوی بندهای زیر است:
  • دولت آمریکا بایستی از تمامی تدابیر لازم و مناسب برای جلوگیری از اقدام ایران جهت گروگان‌گیری اشخاص آمریکایی استفاده کند؛
  • دولت آمریکا در ازای گروگانهای آمریکایی، رشوه پرداخت نمی‌کند؛
  • علیه آن دسته از مقامهای ایرانی که مسئول &#۳۹;&#۳۹;آزار، سوءاستفاده، اخاذی، دستگیری، محاکمه، محکومیت، متهم‌سازی یا بازداشت شهروندان ایالات متحده یا ساکنان دائمی قانونی در این کشور با پیوندهای قابل‌توجه با ایالات متحده، با انگیزه‌های سیاسی باشند، تحریم‌های ویزا، دارایی و مالی وضع می‌کند؛
  • به رئیس‌جمهور آمریکا اختیار می‌دهد ورود اعضای خانواده این دسته از ایرانی‌ها به خاک آمریکا را ممنوع کرده و روادیدهای فعلی این افراد را نیز لغو کند.

خاطر نشان می‌شود که در ژانویه ۲۰۱۸، طرح قانونی موازی پیش‌نویس سناتور کاتن، توسط نماینده جمهوری خواه ایالت تگزاس، مایکل مک‌کال، به مجلس نمایندگان آمریکا ارائه شده بود که با ۴۱۰رأی موافق در برابر ۲رأی مخالف در کنگره به تصویب رسید.
در صورتی که طرح کاتن در مجلس سنا به تصویب برسد، با طرح مک‌کال ادغام شده و با امضای رئیس‌جمهور آمریکا به قانون تبدیل خواهد شد.

تحریم‌هایی که در این لایحه در نظر گرفته شده است، ۳۰روز بعد از این‌که رئیس جمهور اعلام کند ایران دیگر گروگان آمریکایی ندارد لغو خواهند شد.

بیشتر بخوانید:
اد رویس رئیس کمیته امور خارجی کنگره آمریکا گفت «چرا رژیم ایران تمایل به بازداشت آمریکایی‌ها با اتهام‌های ساختگی و سیاسی دارد؟ زیرا رژیم ایران معتقد است می‌تواند، برخلاف کنوانسیون بین‌المللی ضد گروگان گیری، از شهروندان آمریکا به‌عنوان اهرم فشار برای مصالحه بر سر خواسته‌هایی مانند باج یا کاهش تحریم‌ها استفاده کند».


مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ  مقاومت ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد