۱۳۹۷ مرداد ۹, سه‌شنبه

پمپئو برای مذاکرات آمریکا با ایران پیش‌شرط گذاشت




پمپئو برای مذاکرات آمریکا با ایران پیش‌شرط گذاشت

دبی-العربیه.نت فارسی
مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه ۳۰ ژوئیه، با اشاره به اعلام آمادگی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری کشورش برای دیدار با مقام‌های ایرانی، شرط‌هایی برای چنین دیداری مطرح کرد.
پمپئو در مصاحبه با شبکه خبری CNBC گفت: «ما پیشتر هم گفته بودیم، رئیس‌جمهوری با هدف حل مشکلات، خواستار برگزاری این دیدارها است».
بنا بر این گزارش، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: «اگر ایرانی‌ها تعهد نشان بدهند که می‌توانند تغییرات اساسی در رفتار با مردمشان داشته باشند، رفتارهای بد خود را کاهش داده و وارد توافقی واقعی در حوزه منع گسترش تسلیحات هسته‌ای شوند، آن‌گاه می‌توان برای گفت‌وگو آماده شد».
ساعاتی پیش از این سخنان پومپئو دونالد ترامپ اعلام کرده بود که حاضر است بدون پیش شرط با مقام‌های ایرانی دیدار کند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، ترامپ در کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر ایتالیا در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسیده بود: «چگونه می‌توان تنش‌ها با ایران را کاهش داد و آیا آماده هستید با حسن روحانی رویس‌جمهوری ایران دیدار کنید گفت: «با هر کس که باشد دیدار می‌کنم، من به دیدارها و مذکرات به ویژه هنگامی که خطر جنگ وجود داشته باشد ایمان داریم».
او ادامه داد: «البته که حاضرم با آن‌ها دیدار کنم، هروقت آن‌ها بخواهند، نمی‌دانم آن‌ها آماده هستند یا نه. هیچ پیش‌شرطی هم نداریم، هر وقت آن‌ها بخواهند، هم برای آن‌ها خوب است هم برای دنیا».
پمپئو حدود دو ماه پیش در نخستین سخنرانی خود در مقام وزیر امور خارجه آمریکا، ۱۲ شرطی را اعلام کرد که به گفته او در صورت پایبندی ایران به آن، فشارهای اعمال شده علیه این کشور برچیده می‌شود.
ترامپ ماه مه گذشته خروج کشورش از توافق هسته‌ای با ایران (برجام) را اعلام کرد؛ توافقی که برپایه آن در برابر محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور تعلیق شد.
دولت آمریکا در تلاش است تا به توافقی جامع‌تر با ایران دست بیابد که علاوه بر برنامه هسته‌ای، برنامه موشک‌های بالستیک و سیاست‌های منطقه‌ای این کشور را هم در بر بیگرد.

مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ  مقاومت ودر توئیتربنام @BAHAREAZADY   دنبال کنید

 ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد