۱۳۹۷ مرداد ۸, دوشنبه

منابع دادگستری ایران: شهرام جزایری در مرز بازرگان بازداشت شد




منابع دادگستری ایران: شهرام جزایری در مرز بازرگان بازداشت شد



العربیه.نت فارسی
دادگستری استان آذربایجان غربی ایران روز یکشنبه ۲۹ ژوئیه اعلام کرد که شهرام جزایری از فعالین اقتصادی این کشور هنگام خروج غیرقانونی از ایران بازداشت شد.
توکل حیدری، رئیس دادگستری استان آذربایجان غربی ایران اعلام کرد که شهرام جزایری، بازرگان و فعال اقتصادی جنجالی این کشور هنگام خروج غیرقانونی از ایران شناسایی و بازداشت شده است.
به گزارش خبرگزاری “میزان”، وابسته به قوه قضاییه ایران، حیدری درباره جزییات دستگیری شهرام جزایری در مرز بازرگان اظهار داشت: «روز گذشته ماموران گمرک به کانتینری که قصد خروج از کشور را داشته و پلمب آن شکسته شده، مشکوک می‌شوند، به همین دلیل کانتیتر را باز کرده و دو نفر را در آن پیدا می‌کنند که خود را در ابتدا تبعه افغانستانی معرفی می‌‎نمایند که در بازرسی‌های بعدی مشخص می‌شود که یکی از آن‌ها، شهرام جزایری است».
از سوی دیگر علیرضا رادفر، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی نیز به ایسنا گفت جزایری که قصد داشته وارد ترکیه شود، در مرز بازرگان بازداشت شد.
این در حالی است که لعیا باقری، وکیل مدافع شهرام جزایری در گفت‌وگو با  خبرگزاری «ایسنا» گفته است که هنور برای موکلش پرونده‌‌ای تشکیل نشده است.
وی اخبار منتشره در فضای مجازی مبنی بر فرار شهرام جزایری و نیز پیشنهاد رشوه یک میلیاردی از سوی موکلش را تکذیب کرد و گفت که این موضوع صحت ندارد.
باقری در رابطه با خبر دستگیری جزایری اظهار داشت: «موکلم در مرز گمرک در بازرگان است و به دلیل نداشتن پاسپورت برایش مشکلی پیش آمده است».
وی شایعات مطرح شده در فضای مجازی و پنهان شدن موکلش در دستگاه کامیون را تکذیب کرد و گفت: عکس منتشره مربوط به دو سه سال پیش است.
باقری افزود: بدهی موکلم حدود ۴۵۰ میلیون تومان بوده و ممنوع الخروج است. او قرار بود یکی از دوستانش را ببیند که به دلیل نداشتن پاسپورت دستگیر می‌شود و فعلا هم موکلم را برای تحقیقات و بازجویی نگه داشته‌اند.

جزئیات جدید از دستگیری شهرام جزایری

علی معصومی مدیرکل گمرک بازرگان تاکید کرد، تنها دو نفر در محموله قاچاق انسان که شهرام جزایری در آن دستگیر شده است، بوده‌اند.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، معصومی با اشاره به جزئیات شناسایی و دستگیری شهرام جزایری، اظهار داشت :«روز پنج‌شنبه ساعت ۴:۳۰ بامداد محموله ترانزیتی با بار عدس یا ماش، به سمت ترکیه در حال حرکت بوده است که همکاران ما در زمان ارائه برگه خروج صادرات و تنها ۲۰ متر مانده به خروج از کشور، محموله را متوقف و اقدام به بازرسی فیزیکی می‌کنند.
معصومی با بیان اینکه پاره بودن پلمب یا سیم سربی دور کانتینر نظر ماموران گمرک را جلب کرده است، گفت: پس از بازرسی فیزیکی مشخص می‌شود که دو نفر در این بار حضور دارند که یکی از آن‌ها خود را تبعه افغان معرفی می‌کند و فرد دوم نیز هیچ‌گونه اطلاعاتی از خود نمی‌دهد و تنها از نداشتن مدارک شناسایی سخن می‌گوید.
مدیرکل گمرک بازرگان افزود: در ادامه صورت‌جلسه تنظیم و همان ساعات اولیه، این دو نفر تحویل یگان حفاظت گمرک می‌شوند که بازجویی‌های لازم از آن‌ها به عمل ‌آید.
این در حالی است که توکل حیدری گفته جزایری در بازپرسی ادعا کرده که برای دیدار و سرکشی از یکی از اعضای خانواده‌اش که در کانادا سکونت دارد، قصد خروج از کشور را داشته است.
گفتنی است شهرام جزایری اوایل دهه هشتاد خورشیدی به اتهام فساد مالی و پرداخت رشوه به برخی از مقامات حکومت ایران دستگیر و طی دادگاهی پرحاشیه محاکمه شد. وی پس از تحمل تقریبا ۱۳ سال حبس سال ۱۳۹۴ از زندان آزاد شد. خروج و سفر جنجالی وی به امارات متحده عربی طی دوران محکومیتش نیز برای مدت ها درصدر اخبار ایران قرار داشت.

مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ  مقاومت ودر توئیتربنام @BAHAREAZADY   دنبال کنید

 ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد