۱۳۹۷ تیر ۱۵, جمعه

نیویورک تایمز:‌ فرانسه اتهام رژیم ایران در مورد مجاهدین را رد کرد




نیویورک تایمز:‌ فرانسه اتهام رژیم ایران در مورد مجاهدین را رد کرد


نیو یورک تایمز روز پنجشنبه چهاردهم تیر۹۷ نوشت:‌ یک منبع دیپلوماتیک فرانسه به رویترز گفت به مقامهای رژیم ایران یادآوری شده سازمان مجاهدین که از لیست سازمانهای تروریستی اروپایی حذف شده مانند هر سازمان دیگری می‌تواند بشرطی که مخل نظم عمومی نشود، فعالیت داشته باشد. این منبع دیپلوماتیک فرانسه گفت: در رابطه با طرح حمله به ویلپنت، تحقیقات در جریان است. این تحقیقات باید مشخص کند که حامی اصلی این حمله مفروض چه کسی بوده است.

همایش ویلپنت پاریس

در همایش سالیانه ایرانیان و هواداران مقاومت ایران درویلپنت پاریس که در روز ۳۰ژوئن (۹تیر۱۳۹۷) تحت عنوان «ایران آزاد ـ آلترناتیو» با شرکت خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران و صدها تن از سیاستمداران و دولتمردان ۵قاره جهان، برگزار شد مریم رجوی گفت:‌ یک نسل پر اشتیاق و تشنه آزادی بپا خاسته است تا آزادی را به سراسر کشور بازگرداند و ایران را از آخوندهای اشغالگر پس گیرد.
فرانسه روز پنجشنبه۱۴تیر۹۷اتهامات رژیم ایران که این کشور از گروه اپوزیسیون در تبعید حمایت می‌کند را رد کرد. نیویورک تایمز اضافه کرد: این گروه هدف احتمالی یکبمبگذاری در نزدیکی پاریس در هفته گذشته بود و فرانسه گفت تحقیقات مشخصی خواهد کرد تا بداند حامی واقعی این حمله طراحی شده کیست.

تلاشهای رژیم ایران

روز سه‌شنبه وزارت‌خارجه رژیم ایران فرستاده‌های فرانسه، آلمان و بلژیک را در اعتراض به دستگیری دیپلومات ایرانی در آلمان در ارتباط با طرح بمبگذاری در گردهمآیی سالانه شورای ملی مقاومت ایران در حومه پاریس در ۳۰ژو‌ئن، احضار کرد.

ایران همچنین فرانسه را متهم به حمایت از این گروه نمود که خواستار سرنگون کردن جمهوری اسلامی است و تهران آن را به‌عنوان یک سازمان تروریستی نامگذاری کرده است.

وزارت‌خارجه فرانسه روز پنجشنبه تأیید کرد به‌دنبال این گردهمآیی سفیرش در ۳ژوئیه، فراخوانده شده اما این‌که از شورای ملی مقاومت ایران حمایت می‌کند را رد کرد.

از طرفی یک منبع دیپلوماتیک فرانسه به رویترز گفت: به مقامات ایرانی "یادآوری شد که فرانسه نه از ایدئولوژی، نه اهداف و نه فعالیت‌های سازمان مجاهدین خلق ایران حمایت نمی‌کند. اما این سازمان که از لیست سازمانهای تروریستی اروپایی حذف شده مانند هر انجمن دیگری می‌تواند بشرطی که مخل نظم عمومی نشود، فعالیت داشته باشد"...

این منبع دیپلوماتیک فرانسه گفت: در رابطه با طرح حمله در ویلپنت، تحقیقات در جریان است. این تحقیقات باید مشخص کند که حامی اصلی این حمله مفروض چه کسی بوده است".

رویترز افزود: سازمان مجاهدین خلق ایران بخش اصلی شورای ملی مقاومت ایران است. این گروه زمانی توسط آمریکا و اتحادیه اروپا لیست‌گذاری شده بود اما بعد از سال ۲۰۱۲ دیگر در این لیست نبوده است.


مطالب مرتبط

مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ  مقاومت ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  قیام سراسری#  اتحاد