۱۳۹۷ مرداد ۱۵, دوشنبه

مروری بر روزنامه ها ی رژیم دوشنبه 15 مرداد 97




مروری بر روزنامه ها ی رژیم دوشنبه 15 مرداد 97


روزنامه‌های حکومتی امروز در نیمه تابستان و در اولین روز جاری شدن دور اول تحریمهای آمریکا، مشغول بحرانها و دعواهای باندی درونی خود هستند.
در روزنامه‌های ۱۵مرداد موضوع مشترک، کشاندن روحانی به مجلس ارتجاع هست. روزنامه‌های باند خامنه‌ای مثل کیهان و وطن امروز برای نامه روحانی به پاسدار علی لاریجانی به روحانی حمله کرده‌اند. کیهان نوشته است:‌ «مردم از رئیس‌جمهور پاسخ می‌خواهند نه سخنرانی ».
سیاست روز هم از باند خامنه‌ای حرفهای روحانی به سخره گرفته و از جمله نوشته است:« روحانی ابتدا سؤال را مبارک می‌داند و بعد دو نکته که در آن رعایت نشده را برجسته می‌کند! ابتدا معتقد است که سؤالی که در آستانه سالروز تحلیفش اعلام وصل شده است فاقد قرار گرفتن در چارچوب قانون اساسی است و در نکته دوم او ادعا می‌کند که مقتضیات زمانی نیز در این مسیر محقق نشده است و دست آخر تلویحا به لاریجانی یادآور می‌شود که انتخابات نزدیک است و به رأی مردم احتیاج دارد و اگر رأی اعتماد نگیرد...
به جناب روحانی گفت دقیقاً باید چقدر دیگر ارزش پول ملی افت می‌کرد که نمایندگان نگران می‌شدند؟ اصلاً نمایندگان چه زمانی سؤال بپرسند شما را ضی می‌شوید؟! صبح؟! ظهر؟! شب؟! پایان ۸سال؟! هشت سال بعد از هشت سال رئیس‌جمهور بودن؟! دقیقاً چه زمانی؟!».سیاست روز در ادامه نوشته است« جناب روحانی در آخر نامه هم منت گذاشتند و گفتند به مجلس می‌روند و حقایق را با مردم در میان می‌گذارند، امیدواریم این در میان گذاشتن حقایق با مردم اسم رمزی برای ساکت نگه‌داشتن برخی نباشد و... »
روزنامه‌های آرمان، آفتاب یزد و بقیه روزنامه‌های این باند، تهدید کرده‌اند که اگر روحانی به مجلس برود حقایق را می‌گوید. اما برخی روزنامه‌های باند روحانی سکوت و بی‌عملی روحانی را مورد حمله قرار داده‌اند. جهان صنعتنوشته: روحانی کجاست؟ ابتکار نوشته: دلمان برای روحانی بسوزد یا برای تهیدستان.
جهان صنعت حتی در مطلب طنزش سخنرانی آتی روحانی در مجلس ارتجاع را پیشگویی کرده و مورد تمسخر قرار داده است. این روزنامه نوشته است:« مردم از اوضاع‌شان راضی نیستند. نخبه‌ها از کشور رفته‌اند. فقط محسن رضایی باقی مانده. پوشک و شیرخشک نایاب است. تخم‌مرغ شانه‌ای ۲۰هزار تومان. تخم بلدرچین، تخم کفتر، تخم شترمرغ، تخم کدو، تخم هندوانه، تخم شربتی، چهارتخمه و همه تخمه‌ها نایاب و گران شده. تنها تخمی که فراوان و ارزان است، تخم فساد است!
فساد در بین مسئولان، در جمع مسئولان، در دورهمی مسئولان، در مهمانی مسئولان، در خانه مسئولان، در خانواده مسئولان، در عروس‌ها، دامادها، بزرگان فامیل و خرد و کلان، در دفتر مسئولان و در حساب مسئولان بیداد می‌کند.
نمایندگان مجلس: اینها را که خودمان می‌دانیم. شما گفتید که می‌خواهید حقایق را با ما و مردم در میان بگذارید!
روحانی: اینها هم حقایق بود دیگر...
نمایندگان: شما ما را گول زدید اما دروغ هم نگفتید».
وضعیت بحرانی اقتصاد کشور، هم موضوع هشدارهای وحشت‌آلود نسبت به عکس‌العمل مردم است و هم موضوع دعواهای باندی. مثلاً کیهان خامنه‌ای در یادداشت روزش با عنوان: بلندگوی جنگ در دست دشمن برای در بردن ولی‌فقیه به یک سؤال درمانی روی آورده و به هر سه قوه نظام حمله کرده و نوشته:« چرا میدان جنگ اقتصادی مدیریت نرخ سکه و ارز به دشمن واگذار شده... چرا لیست کامل دریافت‌ کنندگان چند میلیاردی ارز منتشر و برای رسیدگی به دستگاه قضا تحویل نمی‌شود!؟... چرا قوه قضاییه به‌درخواست بانک مرکزی عوامل نابسامانی‌های بازار سکه و ارز را آزاد کرده است؛ مگر قوه قضاییه تحت نظر قوه مجریه انجام وظیفه می‌‌نماید.!؟... چرا در حالی که ملت ایران درگیر جنگ اقتصادی است صدا و سیما به وظیفه انقلابی خود عمل نمی‌کند؟ نمایندگان مجلس تصور می‌کنند با تصویب برنامه ششم و برخی قوانین دیگر در این برهه حساس از زمان؛ به وظیفه خود به درستی عمل کرده‌اند!؟».
در روزنامه‌های حکومتی با هشدارهایی مثل « فردا خیلی دیر است» و « فرصتها مثل ابر در گذرند» نسبت به اوضاع انفجاری جامعه هشدار داده و تلویحا به سرآمدن زمان نظام ولایت اذعان کرده و نسبت به پیامدهای آن ابراز وحشت کرده‌اند. مثلاً آرمان نوشته: «. بحران رهایی از اکنون زدگی در سال‌های اخیر در میان طبقات گوناگون مردم با این وجه عمل که ترس مردم از رفتن به آینده در رفتارهای سیاسی و کنش‌های سیاسی آنها فرو ریخته و در حال فروریزش بیشتر است موجب شده که اکنون صدای طنین آن زنگ‌ها به صدای ناقوس‌های بلندی ماند که امروز گوش‌هایی که نمی‌خواهند آن را بشنوند مجبور به شنیدن آن شده‌اند».
اذعان به سرآمدن دوران نظام ولایت و ضرورت بازبینی در مبادی آن در گفتاردرمانی بلندی که به اسم آخوند محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین نظام در روزنامه‌ حکومتی اعتماد درج شده دیده می‌شود وی از جمله گفته است « در حال حاضر همه به‌نحوی ناراضی هستیم و اعتراض داریم، اما عده‌یی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی با ایجاد جنگ روانی، سعی دارند به ایرانیان، به‌ویژه نسل جوان ایرانی القا کنند که کار تمام است». خاتمی برای به گفته ‌خودش اصلاح امور، ۱۵راهکار هم ارائه می‌دهد که تماماً در همان دستگاه گفتاردرمانی خودش است اما خنده‌دار این‌که برای اجرای آنها دست آخر دست به دامن خود ولی‌فقیه ارتجاع شده و می‌گوید: «با همه وجود از رهبری معظم درخواست می‌کنم که با فرمان و دستورات خود مسائل و مشکلاتی که امروز کشور را دچار چالش کرده حل فرمایند». معلوم نیست اگر مسائل و مشکلات با فرمان و دستورات مقام معظم قابل حل است و تنها معطل درخواست خاتمی بوده، چرا او تا به‌حال در این التماس و درخواست تعلل کرده است؟‍!
آش راهکارهای خاتمی برای نجات نظام آن قدر شور است که صدای عناصری از هر دو باند را هم درآورده است.
سعید احدیان سردبیر روزنامه حکومتی خراساًن خطاب به خاتمی و این‌که او گفته است با همه وجود از مردم عذرخواهی می‌کنم، نوشته است: «آقای خاتمی! اکنون عذرخواهی شما چه دردی از مردم دوا می‌کند... اگر با این دست فرمان ادامه دهید دیگر چیزی برایتان باقی نمی‌ماند! براندازان که دیگر شما را قبول ندارند، مردم نیز که نتیجه «تکرار_می‌کنم»را دیده‌اند». عباس عبدی نیز درروزنامه اعتماد نوشته است««(اصلاح طلبان) حتی اگر اعتقاد راسخ به این ایده و عناوین تحلیلی آن هم داشته باشند، توان اجرایی آن را ندارند. مثل آن است که بخواهند موتور یک خودروی شخصی را روی یک تریلی ١٨چرخ نصب کنند».
سایر بحرانهای رژیم را همیشه در تیترهای روزنامه‌ها دید:
بهار: روزنامه کویتی الجریده فاش کرد؛ ۷شرط ایران برای مذاکره مستقیم با آمریکا
جهان صنعت: ارزیابی ابلاغ و اجرای سیاستهای جدید ارزی دولت؛ نوشدارو پس از مرگ سهراب
رسالت: محمدنبی حبیبی: جهانگیری در فرماندهی تیم اقتصادی شکست خورده است
شرق: پاسخ گویی وزیر اطلاعات درباره گرین کارت فرزندان مقامات در مجلس
و بالاخره داستان حسابهای سرکرده قضاییه آخوندی در تیترهای مختلف دیده میشه از جمله ستاره صبح نوشته: سؤال درباره حسابهای قوه قضاییه


مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ  مقاومت ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

قیام سراسری مرداد 97 ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  سرنگونی #  اتحاد