۱۳۹۷ مرداد ۲۲, دوشنبه

مروری به روزنامه ها ی رژیم دوشنبه 22 مرداد 97




مروری به روزنامه ها ی رژیم دوشنبه 22 مرداد 97

روزنامه‌های حکومتی در روز دوشنبه ۲۲مرداد مهم‌ترین عنوانهای خود را به دود و دم حول مبارزه با مفاسد اقتصادی، تحریمها، کنوانسیون خزر و مسائل و مشکلات اقتصادی اجتماعی اختصاص داده‌اند.
در مورد نامه بازی بین خامنه‌ای و سردژخیم قضاییه آخوندی در مورد مبارزه با مفاسد اقتصادی، کیهان خامنه‌ایفرصت را برای حمله به باند رقیب مغتنم شمرده و نوشته« ستون پنجم دشمن با تابلوی خودی وارد معرکه می‌شود و از جمله ماموریت‌های آنان القای ناامیدی در میان مردم و بزرگنمایی توان حریف است. آنها تسلیم را در زر ورق صلح و سازش می‌پیچند و در میان ملت ترویج می‌کنند».
اعتماد در مورد نمایش مبارزه با مفاسد تیتر زده« با اعمال مجازاتهای شدید نمی‌توان با مفاسد اقتصادی برخورد کرد» و در ادامه افزوده است:« تجربه و تاریخ ثابت کرده است با اعمال مجازات‌های شدید هیچگاه نمی‌توان با مفاسد اقتصادی برخورد کرد. علم اقتصاد، اتمسفر خاص خود را دارد بنابراین باید متخصصان در این حوزه پیشنهادات خود را ارایه کنند. مادامی که اقتصاد بیمار است، اعمال مجازات‌های سخت دردی از اقتصاد درمان نمی‌کند... مسأله مهم آن است که آیا با اعمال مجازات‌های سخت اوضاع بازار آرام می‌شود؟ پاسخ منفی است».
رسالت در مورد بسته اتحادیه اروپا برای مقابله با تحریمها نوشته « اروپا با کلمات بازی نکنند».

امضای قراردادهای مربوط به کنوانسیون خزر توسط روحانی با واکنش منفی روزنامه‌های هر دو باند حاکم مواجه شده است. روزنامه‌های جوان، جهان صنعت، آرمان، اعتماد و ابتکار هر کدام به چندین مقاله واکنش منفی نشان داده‌اند.
جوان وابسته به سپاه پاسداران نوشته« حق حاکمیت ایران کمتر از ۱۳درصد احراز شده است» و نتیجه گرفته« با وجود موارد فوق که برخی از آنها اجمالاً مورد تحلیل قرار می‌گیرد، انتظار احقاق حقوق جمهوری اسلامی از جمله حق انتفاع یا بهره‌برداری از منابع خزر در «تحدید حدود» و «تعیین خط مبدأ» به شکل مطلوب دور از ذهن می‌باشد».
جهان صنعت به‌نقل از دیپلمات سابق رژیم نوشته است«مشکل اساسی ما به‌عنوان کارشناسان این موضوع بر سر پنهان‌کاری و عدم شفافیت جزییات اسنادی است که نمایندگان کشور بعد از هر اجلاسی آنها را امضا می‌کنند و تا امروز شاهد نتیجه و خروجی قابل مطالعه‌ای نبوده‌ایم. متأسفانه افکار عمومی از حق دستیابی به اطلاعات مربوط به مسائل کشور خود محروم شده‌اند».
اعتماد به‌نقل هرمیداس باوند نوشته است« اگر به دیوان می‌رفتیم سهم‌مان از ٢٠درصد هم بیشتر می‌شد». این کارشناس حکومتی در مورد موضع ضعف رژیم افزوده است« موضع‌گیریهای ما خیلی جدی نبود. قدری فریب روس‌ها که می‌گفتند طرفدار نظریه مشاع هستند را خوردیم و دیدیم که در میان راه ١٨٠درجه تغییر رویه داده و بستر را تقسیم کردند. با همین تقسیم‌بندی سهم ما ١٢درصد شد... ».
اعتماد به‌نقل از محمود صادقی عضو مجلس ارتجاع نوشته است« مفاد توافقات درباره رژیم حقوقی دریای خزر در هاله‌ای از ابهام است؛ آیا راست است که سهم ۵۰درصدی ایران به ۱۱درصد سقوط کرده؟! آیا ترکمانچای دیگری در راه است؟ مردم بدانید! نمایندگان مجلس اصلاً در جریان توافقات پشت‌پرده نیستند».
بهرام پارسایی عضو دیگر مجلس ارتجاع هم به اعتماد گفته است« در این میان موقعیت زمانی و شرایط خاص سیاسی حاکم بر کشور و روابط ما با جامعه جهانی نیز بسیار حائز اهمیت است و به‌نظر می‌رسد مذاکره در مورد سهم کشور مان از دریای خزر و مسائلی از این دست در این شرایط به صلاح نباشد». اعتماد در ادامه به‌نقل از هدایت الله خادمی عضو دیگر مجلس ارتجاع از باند خامنه‌ای نوشته است«:«در خصوص رژیم حقوقی دریای خزر و تعیین سهم ٥کشور همسایه، دولتمردان مواظب باشند که از ٢٠درصد سهم ایران، ذره‌یی کوتاه نیایند».
روزنامه اعتماد در مطلب دیگری از یک کارشناس حکومتی به اسم شعیب بهمن از جمله نوشته است« مشکل اساسی درباره کنوانسیون فوق آن است که وزارت امور خارجه تا امروز با پنهان‌کاری مفاد آن را اعلام نکرده و به کارشناسان اجازه اظهارنظر نداده است‌. حتی به نهادهای مؤثر دیگر هم برای بیان نظر کارشناسی در این خصوص اجازه ندادند و با توجه به این‌که موضوع فوق به‌صورت محرمانه پیش رفته، در نهایت وزارت امور خارجه باید درباره آن پاسخ دهد»‌.
اما بشنوید از واکنش رسالت به سیمای آزادی و رویکرد سیمای آزادی با موسیقی ملی. ارگان باند مؤتلفه زیر عنوان« تیره و تبار موسیقی برانداز» از جمله نوشته است« مجاهدین خلق. تلویزیون سیمای آزادی به پهلویها یاد می‌دهد می‌شود بهتر برنامه‌های سیاسی ساخت و نسل سوم شبکه‌های ماهواره‌ای کپی‌برداری از سیمای آزادی شکل می‌گیرند».


مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ  مقاومت ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

قیام سراسری مرداد 97 ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  سرنگونی #  اتحاد