۱۳۹۷ مرداد ۲۲, دوشنبه

خامنه‌ ای: در برجام اشتباه کردم، جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد



خامنه‌ ای: در برجام اشتباه کردم، جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد


خامنه‌ای امروز دوشنبه ۲۲مرداد۹۷ طی یک سخنرانی در تهران ضمن رد مذاکره با آمریکا برای اولین بار با صراحت اعلام کرد: مذاکرات برجام اشتباه بود.
وی همچنین به بحران مرگبار اقتصادی حکومت آخوندی پس از شکست برجام اذعان کرد.
به گزارش خبرگزاری رسمی رژیم وی در مورد مذاکرات برجام گفت: در موضوع مذاکرات بنده اشتباه کردم و به اصرار آقایان اجازه تجربه را دادم که البته از خطوط قرمز معین شده هم عبور کردند.
خبرگزاریهای اصلی رژیم این بخش از حرفهای خامنه‌ای را پس از مدت کوتاهی از انتشار حذف کردند اما در برخی از توئیتهای رسانه‌های حکومتی و در گزارشهای روزنامه‌های رژیم مانند دنیای اقتصاد این جمله منتشر شده است.
خامنه‌ای در مورد احتمال جنگ و مذاکره با آمریکا تأکید کرد:‌ جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد.

خامنه‌ای: ما یک مشت ترسو داریم

خامنه‌ای گفت:
«دو موضوع غیر از تحریم رو هم مطرح می‌کنند یکی مسأله جنگ را یکی مسأله مذاکره را. جنگ رو البته صریحاً نمی‌گویند می‌جنگیم اما بخیال خودشون با اشاره و با کنایه و با این حرفها می‌خواهند بگن خلاصه ممکنه جنگ راه بیفته، شبح جنگ رو بزرگ می‌کنند برای این‌که یا ملت رو بترسانند یا ترسوها رو بترسونند چون بالاخره ما یک مشت ترسو هم داریم دیگه، اینها رو بترسونند بالاخره مسأله شبح جنگ رو بزرگ می‌کنند مطرح می‌کنند. یکی هم مسأله مذاکره که بله ما با تهران حاضریم مذاکره کنیم آنوقت این هم از آن بازیهای پیش پا افتاده یکی شون میگه مذاکره بی‌پیش‌شرط، یکی شون میگه مذاکره با پیش‌شرط اینها دیگه بازیهای سیاسی است که واقعاً پیش پا افتاده است دیگه یعنی ارزش پرداختن به آنها رو نداره به هر حال هم راجع به جنگ، هم راجع به مذاکره صحبت می‌کنند. به‌طور خلاصه در دو کلمه به ملت ایران بگم جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد.

خامنه‌ای: می‌گویند نظام در بن‌بست است

خامنه‌ای به بحران مرگبار اقتصادی و فساد حکومتی و این‌که بسیاری از جمله در درون رژیم می‌گویند حکومت آخوندی در بن‌بست است اعتراف کرد. خامنه‌ای که نهادهای تحت کنترل خودش بر ثروتهای نجومی و منابع ملی چنگ انداخته‌اند و عامل اصلی فساد و نابودی اقتصاد ایران هستند به‌نحو مسخره‌یی تلاش کرد مشکلات اقتصادی را به گردن مجریان و دولتهای تحت‌امر خودش بیندازد و مدعی مبارزه با فساد شد.
خامنه‌ای گفت:
«القا می‌کند که بله نظام اسلامی نتوانست، القا ناامیدی می‌کند مردم رو دچار سرگردانی می‌کند تبلیغات می‌بینید. نمی‌دانم شما چقدر با این تبلیغات جهانی ارتباط دارید حالا که دیگر فضای مجازی در اختیار همه است به‌طور دائم از صد طرف تبلیغات علیه نظام اسلامی و علیه اسلام و علیه جمهوری اسلامی علیه همه دستگاه کشور و اینها شروع می‌شود به‌خاطر خطایی که زیدی عمری بکری انجام دادند. دشمن از این سوء‌استفاده می‌کند. این حرکت شرورانه دشمن. دشمن می‌خواهد القا کند که کشور دچار بن‌بسته. من حرفم این است در کشور هیچ بن‌بستی وجود ندارد. در همین زمینه اقتصادی هیچ بن‌بستی وجود ندارد. این‌که دشمن و به تبع دشمن یک عده آدم پست داخلی توی فلان مطبوعات توی فلان سایت اینترنتی اینجور تبلیغ کند که کشور دیگر به بن‌بست رسید هیچ راهی وجود ندارد جز این‌که پناه ببریم به فلان شیطان و فلان شیطان اکبر این دیگر خباثت است. بالاخره راه وجود دارد. راه‌حل وجود دارد. این راه‌حلها هست در اختیار مسئولان است می‌توانند اجرا کنند. می‌توانند عمل کنند.

خامنه‌ای:‌ مشکلات داخلی است

خامنه‌ای افزود:
کارشناسان کشور کارشناسان اقتصادی و بسیاری از مسئولان متفق هستند بر این‌که عامل این حوادث تحریمهای خارجی نیست. عامل این حوادث درونی است. مشکلات داخلی است. این رو بسیاری از مسئولان هم بر زبان آوردند و گفتند. کارشناسها هم تقریباً تا آنجایی که بنده مطلع شدم متفق بر این معنا هستند. نه این‌که تحریمها اثر ندارد چرا. تحریمها هم اثر دارد اما عمده تأثیر مربوط به‌عملکرد ماهاست. اگر چنان‌چه این عملکردها بهتر از این باشد و با تدبیرتر از این باشد و به هنگام‌تر از این باشد و قوی‌تر از این باشد که امروز هست تحریمها اثر زیادی نمی‌گذارند می‌شود علاج کرد در مقابل تحریمها می‌شود ایستاد!
کارهایی که باید حتماً انجام بگیرد مقابله با فساد است. این نامه‌یی که رئیس محترم قوه قضاییه پریروز به ما نوشتند و ما هم جواب دادیم و تأکید کردیم این یک گام مهم مثبتی است برای مقابله با فساد و مفسد».

بیشتر بخوانید
مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ  مقاومت ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

قیام سراسری مرداد 97 ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  سرنگونی #  اتحاد