۱۳۹۷ مرداد ۲۱, یکشنبه

جان بولتون ـ رژیم ایران هم‌چنان از تروریسم بین‌المللی و فعالیتهای تجاوزکارانه نظامی حمایت می‌کند





جان بولتون ـ رژیم ایران هم‌چنان از ت
روریسم بین‌المللی و فعالیتهای تجاوزکارانه نظامی حمایت می‌کند




جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا به فاکس‌نیوز در مورد اقدامات بی‌ثبات کننده رژیم ایران در منطقه و جهان تحت عنوان تروریسم بین‌المللی توضیحاتی داد
ذیلا بخشیهایی از این گفتگو از نظرتان می‌گذرد.

شرکتهای بزرگ اروپایی برخلاف نظر دولتهایشان خواهان همکاری با رژیم ایران نیستند
جان بولتون: ممکن است بوروکراتها در پایتختهای اروپایی به‌خصوص بوروکراتهایی که در بروکسل می‌باشند پولهایی را با خارج کردن نفت از این کشور به‌دست آورند ولی فکر می‌کنم شرکتهای بزرگ صنعتی آنها می‌گویند نمی‌خواهند بخشی از آن باشند و ممکن است تعدادی از شرکتهای کوچک اروپایی خواستار انجام تجارت باشند ولی قابل‌توجه نیستند.
روسیه و چین ممکن است هم‌چنان با ایران تجارت کنند ولی فکر نمی‌کنم انگیزه‌ای برای اینکار داشته باشند که بخواهند تلاش هایشان را تشدید کنند.

مردم منطقه باید به چشم تغییر رفتار رژیم ایران را ببینند
فکر می‌کنم در سراسر خاورمیانه مردم هم‌چنان حمایت ایران از تروریسم بین‌المللی و فعالیتهای تجاوزکارانه نظامی او را می‌بینند که این نشان می‌دهد باید به واقع به این فکر کرد که آنها باید تغییر رفتار خود را به شیوه‌های چشمگیری نشان دهند.
صادقانه باید گفت حتی دوستان اروپایی ما هنوز نمی‌خواهند که ایران به سلاح اتمی دست پیدا کند و در این نقطه هنوز مشترک می‌باشیم
بیشتر بخوانید

قبل از این تاریخ نیز، شرکتهای متعدد، در تشدید تحریم ایران، خروج از قرارهای تجاری با این رژیم را اعلام کرده بودند.فعالیت این شرکتها در حوزه‌های مختلف نفت، برق، فولاد، حمل و نقل، بانک، بیمه، و هواپیما است.
ایرباس لغو قرارداد فروش هواپیما به ایران را پذیرفت. منابع اروپایی گفتند، ایرباس از دست دادن توافق تاریخی خود با ایران را که آماده‌سازی آن ماهها به طول انجامید پذیرفته است.
شرکت توتال اعلام کرد اگر نتواند از تحریمهای دولت آمریکا معاف شود، از قرارداد چند میلیارد دلاری توسعه فاز۱۱پارس جنوبی‌ خارج خواهد شد.
سورن اسکو، مدیر شرکت مرسک گفت: با توجه به این‌که قرار است تحریمهای آمریکا به اجرا درآید، نمی‌توانیم در ایران فعالیت کنیم.
شرکت ام اس سی دومین شرکت بزرگ کانتینری جهان اعلام کرد، ثبت سفارشات جدید برای ایران را متوقف خواهد کرد.
شرکت فولاد سازی دانیلی ایتالیا اعلام کرد تلاش برای یافتن تأمین کننده مالی برای سفارشات ۱.۵میلیارد یورویی که در ایران برنده شده است را متوقف کرده است.
بیمه آلیانز آلمان همکاری با ایران را قطع می‌کند. سخنگوی شرکت بیمه آلیانز آلمان گفت، این شرکت در حال آماده شدن برای کاهش قراردادهای مرتبط با ایران به‌دلیل تحریمهای جدید دولت آمریکاست.
شرکت تانکری تورم دانمارک اعلام کرد، ثبت سفارشات جدید در ایران را متوقف کرده است. این شرکت در زمینه حمل فرآوردهای نفتی فعالیت دارد.
مدیرعامل شرکت زیمنس که در زمینه ساخت تجهیزات نیروگاهی فعالیت دارد گفت، پس از خروج آمریکا از برجام و وضع تحریمهای جدید، شرکتش نمی‌تواند هیچ همکاری تجاری جدیدی با ایران انجام دهد.
مطالب مرتبط:

مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ  مقاومت ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

قیام سراسری مرداد 97 ما بر اندازیم#   تهران # قیام دیماه#  اعتصاب # تظاهرات#  سرنگونی #  اتحاد.