۱۳۹۷ مهر ۱۲, پنجشنبه

کنفرانس مطبوعاتی بروکسل، موج جدید‌ تروریسم رژیم ایران



کنفرانس مطبوعاتی بروکسل، موج جدید‌ تروریسم رژیم ایران



کنفرانسی در مقر پارلمان اروپا در بروکسل با عنوان «موج جدید‌ تروریسم رژیم ایران، واکنشهای اتحادیه و آمریکا»‌ امروز پنجشنبه ۱۲مهر۹۷  برگزار شد.
این کنفرانس توسط کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت برگزار شده و این شخصیتها در آن حضور داشتند:‌
  • آلخو ویدال کوآدراس نایب رئیس پیشین پارلمان اروپا و رئیس کمیته در جستجوی عدالت،
  • لرد کارلایل عضو مجلس اعیان انگلستان،
  • دیوید جونز عضو مجلس عوام انگلستان،
  • جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا،
  • سناتور رابرت توریسلی،
  • اریک داوید حقوق‌دان برجسته بین‌المللی
  • و محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران
کنفرانس مطبوعاتی بروکسل، موج جدید‌ تروریسم رژیم ایران
کنفرانس مطبوعاتی بروکسل، موج جدید‌ تروریسم رژیم ایران

این کنفرانس بر حمایت از قیام مردم ایران و خواسته‌های قیام کنندگان، افشای جزییات طرح تروریستی رژیم آخوندی علیه گردهمایی بزرگ مقاومت در ویلپنت پاریس متمرکز بود و به بستن سفارتخانه‌های رژیم آخوندی و اخراج دیپلمات تروریستهای آن از اروپا فراخوان دادند.

۱۵۰۶: آلخو ویدال کواردراس:
این اقدامات تروریستی کار یک رژیم حاکم سیاسی است که در داخل خاک خودش ماشین کشتار راه انداخته است و می‌خواهد همان ماشین را در خارج خاک خودش به کار بگیرد. این حملات بدون تصویب شورای عالی امنیت رژیم که روحانی در رأس آن است و بدون تصویب خامنه‌ای ممکن نبود. این‌که رژیم میخواهد جلوه دهد این کار گروه‌های خودسر بوده است دروغ محض است.
موگرینی باید سکوت خودش را در این زمینه بشکند. دیپلماتهای رژیم باید از خاک اروپا اخراج شود. مماشات با رژیم ایران در گذشته بی‌حاصل بود. اکنون هم بی‌حاصل است. در آینده هم بی‌حاصل خواهد بود.
متأسفانه نه ارگانهای اروپایی و نه دولتهای اروپایی ماهیت رژیم آخوندی را درک نکرده‌اند. زمان تغییر سیاستمان فرا رسیده است. زمان آن است که سیاست تغییر رژیم را در پیش بگیریم.

۱۵۰۰: جرج هانری بوتیه وکیل حقوق‌بشر و از مسئولان سابق لیگ حقوق‌بشر بلژیک

جرج هانری بوتیه وکیل حقوق‌بشر و از مسئولان سابق لیگ حقوق‌بشر بلژیک
جرج هانری بوتیه وکیل حقوق‌بشر و از مسئولان سابق لیگ حقوق‌بشر بلژیک
رسانه‌ها و سازمانهای حقوق‌بشری باید در مورد اقدامهای تروریستی رژیم ایران صحبت کنند. سرنوشت فردی مثل اسدی دیپلمات رژیم ایران نیاید در دست دولتها باشد باید در دست عدالت و قوه قضاییه باشد.
۱۴۵۰: کلود مونیکه عضو سابق آژانسهای اطلاعاتی فرانسه:
کلود مونیکه عضو سابق آژانسهای اطلاعاتی فرانسه
کلود مونیکه عضو سابق آژانسهای اطلاعاتی فرانسه

من از این اقدام تروریستی رژیم ایران تعجب زده نشدم. از ۳۰سال پیش در مورد این اقدامات تروریستی رژیم تحقیق کرده‌ام. از خاک فرانسه تا لبنان. انواع و اقسام گروه‌های تروریستی که شهروندان فرانسه را گروگانگیری می‌کردند یا در خیابانهای پاریس بمب‌گذاری می‌کردند. در آن موقع با چشم بستن برخی از سیاستمداران و دولتمردان روبه‌رو می‌شدیم. برای مدتها به رژیم ایران آن چیزی را که می خواست دادیم.
تروریسم یک حادثه در رژیم ایران نیست. یک متد و یک روش کار است. دیپلوماسی برای رژیم ایران یک جعبه است که در آن ابزاری مثل فعالیتهای معمول دیپلماتیک تا تروریسم وجود دارد. اگر منافعش ایجاد کند از فعالیتهای معمول دیپلماتیک استفاده می‌کند و اگر منافعش ایجاد کند از تروریسم استفاده می‌کند.

۱۴۴۲: اریک داوید حقوقدان برجسته بین‌المللی:
اریک داوید حقوقدان برجسته بین‌المللی
اریک داوید حقوقدان برجسته بین‌المللی

دستگیری دیپلمات ایران و استرداد آن به بلژیک مثالهای خوبی از پایبندی به قانون بدون تأثیر پذیری از منافع سیاسی است.
به‌لحاظ قانونی استرداد با تسلیم کردن فرق داد. استرداد بین دو دولت صورت می‌گیرد. دولت آلمان مصونیت دپیلومات رژیم ایران را به‌رسمیت نشناخت چون به درستی این مصونیت در خاک همان کشوری که آن دیپلمات در آن مأموریت دارد اعتبار دارد. یا اگر در مأموریتی دولتی به خاک کشور دیگری اعزام شده باشد.
دولت ایران در ادامه این روند قانونی می‌تواند به‌عنوان یک دولت تروریستی به‌لحاظ حقوقی تعریف شود.

۱۴۳۸: محمد محدثین مسئول کمیسیون شورای ملی مقاومت در کنفرانس بروکسل گفت:
محمد محدثین مسئول کمیسیون شورای ملی مقاومت
محمد محدثین مسئول کمیسیون شورای ملی مقاومت

در ۹ماه گذشته شاهد افزایش اقدامات تروریستی رژیم ایران علیه هماوردش یعنی سازمان مجاهدین خلق ایران هستیم.
در آلبانی در فروردین گذشته و در پاریس در تیرماه گذشته شاهد این اقدام بودیم. اسدالله اسدی که در این رابطه دستگیر شد دبیر سوم سفارت رژیم در وین بود که مرکز تروریسم رژیم در اروپا است. به‌دنبال آن دوتن از عوامل رژیم ایران در آمریکا دستگیر شدند.
طرح تروریستی علیه گردهمایی مقاومت در پاریس توسط خامنه‌ای تصویب شده بود.
محمد محدثین ضمن افشای اسنادی از شبکه تروریستی رژیم در اروپا گفت: دلیل افزایش اقدامات تروریستی رژیم قیام مردم ایران است که در ۹ماه گذشته به اشکال گوناگون استمرار یافته است. رژیم ایران چاره را در سرکوب و به موازات آن تلاش برای ضربه زدن به هماورد اصلی خود یعنی سازمان مجاهدین خلق ایران یافته است.
سؤال اصلی این است که پاسخ مناسب به این افزایش تروریسم رژیم چیست.
دیگر این امکان وجود ندارد که گفته شود روحانی و ظریف یک قماش دیگرند و در این تروریسم دستی ندارند. وزارت اطلاعات توسط کسی اداره می‌شود که انتخاب مستقیم روحانی بوده است. در سه دهه گذشته مستمراً گفته‌ایم که سرکوب، صدور تروریسم و جنگ‌افروزی تضمین بقای رژیم هستند و تمام اجزای رژیم در این اقدامات دست دارند.
سه دهه بعد از سیاست ناکام مماشات خواسته‌های زیر باید در دستور کار اروپا قرار بگیرد:
- تمام مأموران تروریست رژیم باید از خاک اروپا اخراج شوند.
- تمام داراییها وزارت اطلاعات ایران در اروپا باید مسدود شوند.
- تمام عوامل اطلاعات رژیم باید لیست‌گذاری تروریستی شوند.
روابط با رژیمی که در آستانه سقوط است به نفع هیچ کسی نیست. آزادی و دموکراسی و حقوق‌بشر در ایران بیش از هر وقت دیگری در دسترس است.

۱۴۲۵: سناتور رابرت توریسلی:
سخنرانی رابرت توریسلی
سخنرانی رابرت توریسلی

من کاملاً آگاهم که اگر امروز زنده‌ام و در آن اقدام تروریستی که رژیم ایران قصد داشت در گردهمایی مقاومت انجام دهد قربانی نشدم به‌خاطر خنثی شدن آن توطئه است.
برخی اوقات آرزوها و واقعیتها بر هم منطبق می‌شوند. اما برخی اوقات خیر. ما مدتها آرزو داشتیم که رژیم ایران رفرم پذیر شود. اما اکنون می‌دانیم که آنچه که روز ۹تیرماه خنثی شد یک واقعه منفرد نبود. شبیه این اقدامات در آمریکا کشف شد. شبیه این اقدام در آلبانی خنثی شد. یک روند رو به ظهور از طرحها و اقدامات تروریستی رژیم در حال ظهور است. این روند به‌خوبی در تاریخ شناخته شده است. وقتی که یک رژیم دیکتاتوری در داخل به چالش کشیده می‌شود به این اقدامات روی می‌آورد.
اکنون ۹ماه است که مردم ایران به‌پاخاسته‌اند. جواب رژیم جنایت در حق تظاهر کنندگان بوده است. این اقدامات تروریستی نشان‌دهنده سرخوردگی رژیم از مقابله با این تظاهرات است.
برای مدت زیادی ما خیالمان را راحت می‌کردیم که چون قدرتمند هستیم مورد حمله تروریستی قرار نخواهیم گرفت.
اکنون وزارت اطلاعات رژیم می‌خواهد این قدرت را به آزمایش بکشد. آن هم توسط دیپلماتهای تروریستش. روبه‌رو نشدن با این حقیقت یعنی پذیرفتن از دست رفتن جانهای بیگناه.
آنچه دولت آلمان و بلژیک و فرانسه اکنون دارند می‌کنند آن چیزی است که یک دموکراسی باید در مقابل تروریسم دولتی انجام دهد.
من می‌دانم که موضعگیری در قبال تروریسم رژیم ایران بهای اقتصادی دارد. اما آیا این واقعاً ارزش از دست دادن جانها در اروپا را دارد؟ آیا این منافع اقتصادی ارزش آن را دارد که بعد از ۲۰۰سال تلاش برای پایه‌گذاری آزادی در کشورهایمان اجازه بدهیم این اقدامات در جلوی چشممان اتفاق بیفتد؟
یک دیپلمات ایرانی نمی‌تواند اجازه داشته باشد که در اروپا سفر کند،‌مواد منفجره منتقل کند و طراحی برای کشتار ایرانیها و اروپایی‌ها و آمریکاییها بکند. ما نمی‌توانیم به این اجازه بدهیم. اگر نمی‌توانیم به این اجازه بدهیم پس باید بگوییم وزارت‌خارجه رژیم ایران باید به‌عنوان یک ارگان تروریستی نام گذاری شود.


۱۴۱۵: لرد کارلایل عضو مجلس اعیان انگلستان:
لرد کارلایل عضو مجلس اعیان انگلستان
لرد کارلایل عضو مجلس اعیان انگلستان

تروریسم دولتی زشت است، غیرقانونی است و باعث ننگ کسانی است که آن را شیوع می‌دهند و البته در نهایت مکافات آن را خواهند دید.
سکوت در مقابل این تروریسم پیامی از ضعف ما به کشوری می‌فرستد که دست به تروریسم دولتی می‌زند. ما این حق را داریم که از تمامی امکانات مشروع خود علیه تروریسم دولتی استفاده کنیم.
من می‌خواهم خانم رجوی و مقاوت ایران را به‌خاطر آنچه در یک سال گذشته در ایران انجام داده‌اند تحسین کنم. روشن است که تظاهراتها بسیار سازمان یافته‌تر از قبل هستند و این به‌خاطر اقدامات خانم رجوی و مقاومت ایران است.
محاهدان در آلبانی نیز همان‌طور که در خبرها بود هدف این تروریسم دولتی قرار گرفته‌اند. اما آنها همچنین هدف کارزار خبرهای جعلی شیطان‌سازی نیز قرار گرفته‌اند. کسی که می‌خواهد به جعلی بودن این خبرها پی ببرد فقط کافی است سفری به تیرانا بکند و با مجاهدین در آنجا از نزدیک ملاقات کند.
رژیم ایران با هر چه در توان دارد به خانم رجوی،‌شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین حمله می‌کند.
عوامل رژیم به شکل خبرنگار و به شکل لابی در می‌آیند و تلاش می‌کنند به ما بقبولانند که رژیم ایران جایی در خانواده ملل در جهان دارد.
اکنون زمان آن رسیده است که اتحادیه اروپا طرحهای رژیم هم تروریسم عملی آن و هم تروریسم آن در فضای مجازی را افشا کنند. جای تأسف دارد که خانم موگرینی با این اعتراضات به اقدامات تروریستی رژیم در اروپا هم‌صدا نشده است.
کاری که رژیم ایران در فضای سایبری و با تروریسم می‌کند داستان پیچیده‌یی است. حتی سیاستمداران برجسته در این زمینه اطلاع کمی دارند و باید ما تهدید و خطراتی که از جانب رژیم ایران متوجه کشورهای ما است و حقایق در مورد مقاومت ایران را به اطلاع عمومی برسانیم.
مثل همین وضعیت، در مورد اعتراضات مردم ایران صادق است. رژیم ایران بدترین پرونده و سابقه در زمینه اعدام را دارد و نسبت به جمعیت رکوردار اعدام است. جنایات رژیم اروپای قرن شانزدهم را تداعی می‌کند. ما نباید به‌خاطر منافع اقتصادی و ساختن یک کارخانه در این گوشه و یا آن گوشه ایران چشم خود را بر این جنایات ببندیم.

۱۳۵۰: جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا در کنفرانس بروکسل گفت:
جولیو ترتزی - کنفرانس مطبوعاتی بروکسل، موج جدید‌ تروریسم رژیم ایران
جولیو ترتزی - کنفرانس مطبوعاتی بروکسل، موج جدید‌ تروریسم رژیم ایران

تروریسم دولتی به‌طور کامل خلاف تمام ارزشهای پایه‌یی است که ما در جوامع خود به آنها معتقدیم. در مورد ایران اشتباه اساسی این است که دولتها و رهبران وقتی که با تروریسم رژیم ایران روبه‌رو می‌شوند تلاش کنند آن را پنهان کنند. اکنون موضعگیریهای اخیر برخی از کشورهای اروپایی در مقابل تروریسم رژیم ایران دلگرم‌کننده است. ما از آنچه در این زمینه در روزهای اخیر در آلمان و فرانسه اتفاق افتاده است حمایت می‌کنیم. دولت آلمان موافقت کرده است که اسدالله اسدی که یک قاتل است به بروکسل مسترد شود. این خبر خوشی بود. به‌دنبال آن دولت فرانسه و حتی تا حدودی دولت انگلستان، این مسأله را به اطلاع افکار عمومی‌ رسانده‌اند. امروز لوموند یک مقاله جامع در مورد اقدام تروریستی که جانیان حاکم در تهران برای کشتار در گردهمایی ایرانیان طراح کرده بودند به چاپ رسانده است. گروه‌های تروریستی رژیم ایران شامل یک شبکه است که در آن بسیاری از هسته‌های تروریستی تحت عنوان سازمانها و جوامع مذهبی و فرهنگی فعالیت می‌کنند اما به‌طور واقعی مرتبط با رژیم ایران هستند و در حال تأمین مالی و کار با گروه‌های تروریستی هستند. این یک نفوذ در حیات سیاسی و فرهنگی ما در اروپا است. این به‌اصطلاح سازمانها توسط رژیم ایران تأمین مالی می‌شوند.شرمشاری بزرگی برای ما است که این گروهها اجازه یافته‌اند زیر عنوان مذهبی که مذهب صلح و دوستی است این‌گونه تروریسم را پراکنده کنند.
من به‌خاطر نمی‌آورم که تاکنون هیچ تهدید تروریستی علیه کشورهای اروپایی این چنین مسکوت نگه داشته شده باشد که این اقدام تروریستی رژیم علیه گردهمایی ویلپنت تاکنون مسکوت نگه داشته شده است. من به موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این زمینه اعتراض کردم. در مقامات بالای اروپایی تمایل به چشم بستن به این جنایتها وجود دارد که می‌خواهند به افکار عمومی مردم ما بقبولانند رژیم ایران امکان رفرم و استحاله دارد و این به نفع ما است. ما نباید این علائم را به افکار عمومی مردممان برسانیم. این امنیت اروپا را به‌شدت تهدید می‌کند. ما باید در مورد این تهدید جدی، متحد عمل کنیم. رژیم ایران یک تهدید بزرگتری برای اروپا نسبت به گروه داعش است.

۱۳۳۵: خانم مریم رجوی در پیام ویدئویی به کنفرانس بروکسل:
ضمن اشاره به بحرانهای اقتصادی، اجتماعی و انزوای بین‌المللی رژیم آخوندی از کشورهای اروپایی خواستار تعطیل مراکز ترور و جاسوسی رژیم شد.
خانم رجوی همچنین خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق‌بشر رژیم ایران به‌عنوان جنایت علیه بشریت به دادگاه بین‌المللی شد.

۱۳۲۵: آلخو ویدال کوادراس در ابتدای کنفرانس گفت:‌
سؤال این است که اروپا چرا تروریسم رژیم ایران را تحمل می‌کند؟
و چرا سکوت می‌کند؟
اگر توطئه تروریستی علیه گردهمایی پاریس اجرا می شد هزاران نفر که در آن شرکت داشتند کشته می شدند.
۵۰۰تا ۶۰۰شخصیت سیاسی بسیار مهم در این گردهمایی شرکت داشتند.

کنفرانس مطبوعاتی بروکسل، موج جدید‌ تروریسم رژیم ایران
کنفرانس مطبوعاتی بروکسل، موج جدید‌ تروریسم رژیم ایران

کنفرانس مطبوعاتی بروکسل، موج جدید‌ تروریسم رژیم ایران
کنفرانس مطبوعاتی بروکسل، موج جدید‌ تروریسم رژیم ایران
کنفرانس مطبوعاتی بروکسل، موج جدید‌ تروریسم رژیم ایران
کنفرانس مطبوعاتی بروکسل، موج جدید‌ تروریسم رژیم ایران

مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange