۱۳۹۷ آبان ۳۰, چهارشنبه

مروری بر روزنامه های حکومتی 30 آبان





مروری بر روزنامه های حکومتی 30 آبان 


روزنامه‌های حکومتی در آخرین روز آبان ۹۷ آینه‌یی از بحرانهای داخلی و خارجی نظام هستند.
از بحرانهای داخلی، ادامه اعتصاب کارگران هفت‌تپه، اعتراضات کارگری در تهران، دعوای درونی نظام بر سر پولشویی و برجام مهم‌ترین مطالب هستند و از بحرانهای خارجی واکنش روزنامه‌های هر دو باند حاکم به سفر وزیر خارجه انگلیس به تهران قابل‌ توجه است.
البته در صدر بحران داخلی نظام باید از واکنشهای هراس‌آلود نسبت به مقاومت ایران یاد کنیم.
آرمان واکنش ظریفیان از مهره‌های باند موسوم به اصلاح‌طلب به شعار مردمی « اصلاح‌طلب اصول‌گرا دیگه تمومه ماجرا» را آورده که از جمله گفته است« اگر مردم ببینند که توانمندی سیاسی گروهها و احزاب داخلی ضعیف است و نگاه اصلاح به درون فاقد فایده است، به بیرون نظر خواهند کرد. اما تجربه تاریخی ایران نشان داده که «نگاه به بیرون» آثار زیانبار و خطرناکی برای کشور داشته است. تجربه نشان داده که (سازمان مجاهدین) به هیچ‌وجه جایگزین حکمرانی در ایران نیستند. میل به این گروهها آینده کشور را خطرناک و دلهره انگیز می‌کند. بنابراین شعار «اصلاح‌طلب، اصوالگرا؛ دیگه تموم ماجرا» نباید هیچ نیروی خودی را خوشحال کند».
کیهان هم در دعوای باندی به موقعیت نازل رژیم در تعادل‌قوای سیاسی با مقاومت ایران اذعان کرده و نوشته است« فرانسه تا کنون به اتهام واهی قصد ایران برای انجام حمله تروریستی علیه گروهک منافقین در پاریس، یک دیپلمات را اخراج و دو ایرانی و سرویس اطلاعات ایران را هدف تحریم قرار داده است. یکی از گزینه‌ها این است که این تحریم‌ها به سطح اتحادیه اروپا گسترش یابد».
وطن امروز هم نوشته است« حدود ۵ماه از بازداشت غیرقانونی اسدالله اسدی، دیپلمات دارای مصونیت ایرانی در آلمان به اتهام واهی تلاش برای بمب‌گذاری در همایش (مجاهدین) در فرانسه می‌گذرد اما وزارت امور خارجه هنوز نتوانسته آن‌چنان که باید و شاید، حقوق اولیه و بدیهی این دیپلمات ایرانی را از کشورهای اروپایی بستاند».

سفر وزیر خارجه انگلستان به تهران موضوع حملات روزنامه‌های باند ولی‌فقیه به دولت حسن روحانی است.
وطن امروز نوشته است« سفر اخیر وزیر خارجه انگلیس به ایران و گزارشی که روزنامه گاردین در این باره منتشر کرده را باید پیش‌درآمد این توفان دانست؛ توفانی که ظاهراً این بار نه هسته‌یی، اقتصاد و موشکها؛ که تمام آنچه با نام ایران- و نه جمهوری اسلامی- می‌شناسیم را هدف گرفته است».
جوان هم در مورد سفر جرمی‌هانت به تهران از جمله نوشته است« از موارد غیرمنتظره‌ای که در خلال این سفر اتفاق افتاد، تهدیدهایی بود که «جرمی‌هانت» وزیر خارجه انگلیس قبل از سفر به تهران نسبت... دستگاههای حاکمیتی جمهوری اسلامی... کرده بود». جوان در ادامه نوشته است« او به ایران هشدار داده «آنچه اینک وجود دارد تهدیدی شبیه جنگ جهانی اول برای ایران است.» این جمله هانت تعبیری دیگر از تهدیدات وزیر خارجه آمریکاست که چندی پیش گفته بود «اگر مقامات ایران می‌خواهند مردم‌شان گرسنه نمانند باید حرف آمریکا را گوش دهند».
آرمان هم از باند روحانی با عنوان «نمکدان شکنی وزیر خارجه انگلیس» نوشت:« مهمان انگلیسی برخلاف ایران رویکرد مغرضانه‌ای را پیش گرفت». این روزنامه در ادامه نوشته است« جرمی‌هانت با ادعای این‌که ایران از بازداشت افراد دوتابعیتی به‌عنوان ابزاری دیپلماتیک استفاده می‌کند، گفت: اگر ایران سیاست زندانی کردن دوتابعیتی‌ها را دارد تا از آنها به‌عنوان ابزاری برای فشار دیپلماتیک استفاده کند، در این صورت پیامدهایی برای ایران به همراه خواهد داشت. ما اجازه نمی‌دهیم آنها از زیر این مسأله شانه خالی کنند. ایرانی‌ها باید بدانند که این وضعیت قابل‌تحمل نیست».

روزنامه‌های باند ولی‌فقیه از جمله کیهان و رسالت برای محقق نشدن شرایط نظام در برجام پیشنهاد خروج از برجام داده‌اند. اما در روزنامه‌های باند روحانی عقب‌نشینی جدیدی دیده می‌شود.
جهان صنعت نوشته است« اگر قرار است سایر قدرتهای جهانی همانند آمریکا به تعهدات برجامی خود عمل نکنند، منطقی است که ایران هم از برجام خارج شود اما یکی از دیپلمات‌های ارشد وزارت‌خارجه ایران در سخنی تأکید داشت که حتی اگر همه از برجام خارج شوند ایران خودش به تنهایی حضور دارد چرا که برجام حاشیه امنی از طرفشورای امنیت برای ایران به وجود آورده است»‌.

بحرانهای اقتصادی اجتماعی هم در تمام روزنامه‌های امروز دیده می‌شود:
آفتاب یزد: خالق معضل امروز نیشکر هفت‌تپه کیست؟ درخواست مافیای شکر در دولت احمدی‌نژاد برای صفر کردن تعرفه شکر
ابرار اقتصادی: تله‌ای به نام افزایش دستمزد؛‌ «توهم پولی» در کمین است
اخبار صنعت: هشدار، بحران بیکاری


مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange