۱۳۹۷ آذر ۲, جمعه

سفیر آمریکا در انگلستان: رژیم ایران هم‌چنان تروریسم را در سراسر منطقه تأمین مالی می‌کند و صدها میلیون دلار...




سفیر آمریکا در انگلستان: رژیم ایران هم‌چنان تروریسم را در سراسر منطقه تأمین مالی می‌کند و صدها میلیون دلار...


رابرت وود جانسون سفیر آمریکا در انگلستان گفت: رژیم ایران هم‌چنان تروریسم را در سراسر منطقه تأمین مالی می‌کند و صدها میلیون دلار را به سازمانهای تروریستی می‌دهد.
وی طی مقاله‌یی در روزنامه تلگراف انگلستان با اشاره به صدور تروریسم رژیم به منطقه و به خاک اروپا، دربارهٔ دستگیری دیپلمات‌تروریست آخوندها اسدالله اسدی به‌خاطر توطئهٔ تروریستی علیه گردهمایی مقاومت در پاریس، نوشت: «(رژیم) ایران، اروپا را نیز هدف قرار می‌دهد. در همین تابستان گذشته، یک دیپلمات (رژیم) ایران به‌خاطر پشتیبانی از تروریستها برای... بمب‌گذاری در یک گردهمایی سیاسی در فرانسه دستگیر شد».
جانسون سفیر آمریکا در انگلستان همچنین ضمن اشاره به توطئهٔ تروریستی شکست‌خوردهٔ رژیم در دانمارک تأکید کرد: «اقدامات قدرتمندی ضروری است تا (رژیم) ایران دامن‌زدن به تروریسم و خشونت در خارج را متوقف کند، از جاه‌طلبیهای اتمی دست بکشد، شهروندان خارجی بیگناه را از زندانها آزاد کند و کارنامهٔ حقوق بشری‌اش را بهبود بخشد».
وی به این‌که نیازمندیهای انسانی مانند دارو و غذا مشمول تحریمهای آمریکا نیست اشاره کرد و تأکید کرد « تحریم کالاهای انسان‌دوستانه، هرگز سیاست ایالات متحده نبوده و مردم ایران می‌دانند که فساد و سوءمدیریت این رژیم دلیل وضعیت وخامت‌بار اقتصاد ایران است».
جانسون اضافه می‌کند: «این هفته کشورهای اروپایی تحریم‌های پیشنهادی را علیه مقامهای اطلاعاتی (رژیم) ایران که مظنون به طراحی سوءقصدهایی در کشورهای عضو اتحادیهٔ اروپا هستند، اعلام کردند. این یک گام رو به جلو و مورد استقبال است، اما کافی نیست. در (دوران) دولت ترامپ، ما تا کنون ۲۰دور، تحریم‌های سخت را علیه سران (رژیم) ایران اعمال کرده‌ایم. ما قصد داریم تحریم‌هایمان را به‌نحوی قدرتمند اعمال کنیم و کسانی را که تلاش می‌کنند آنها را نقض کرده و یا دور بزنند، مورد پیگرد قرار خواهیم داد».

سفیر آمریکا در انگلستان در بخش دیگری از این مقاله، نوشته است: «(رژیم) ایران هم‌چنان تروریسم را در سراسر منطقه تأمین مالی می‌کند و صدها میلیون دلار را به سازمانهای تروریستی می‌دهد به همین دلیل روز سه‌شنبه، وزارت خزانه‌داری آمریکا ۹فرد و نهاد را که... رژیم ایران را در فراهم‌کردن میلیون‌ها بشکه نفت برای حکومت اسد کمک می‌کردند، تحریم کرد... نفتی که آنها به سوریه می‌فرستند، رژیم (اسد) را قادر می‌سازد به اقدامات بی‌رحمانهٔ خود علیه مردم سوریه ادامه دهد ».

بیشتر بخوانید

سفیر آمریکا در برلین: رهبران تجاری آلمان، یک‌صدا به ما گفته‌اند که دست از معامله با رژیم ایران می‌کشند

ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در برلین، روز پنجشنبه اول آذرماه در مصاحبه با خبرگزاری آلمان، از همراهی تجار و نهادهای مالی آلمان با تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران حمایت کرد و گفت: رهبران تجاری آلمان، یک‌صدا به ما گفته‌اند که دست از معامله با رژیم ایران می‌کشند و از تحریم‌های آمریکا پیروی خواهند کرد.
وی به آن‌دسته از تجار و شرکتهای آلمانی، که هنوز با رژیم ایران داد و ستد می‌کنند، هشدار داد معامله با رژیم ایران به‌طور غیرمستقیم به فعالیت‌های تروریستی کمک می‌کنند.
به نظر گرنل، تجارت با ایران یعنی دادن پول به حکومت این کشور: اگر با ایران تجارت بکنی، یعنی به حکومت آن کشور پول داده‌ای، حکومتی که پول هنگفتی را هزینه فعالیت‌های تروریستی می‌کند.
یادآوری می‌شود پیش از این برایان هوک رئیس گروه اقدام ایران در وزارت‌خارجه آمریکا ضمن پیامی در توئیتر خود هشدار داد تجارت با رژیم ایران می‌تواند به‌معنای تأمین مالی تروریسم باشد.
وی گفت: وقتی شرکتها با رژیم ایران تجارت می‌کنند، آنها احتمالاً تروریسم را تأمین مالی می‌کنند – شاید تروریسم در خاک کشور خودشان.
هدف تحریمهای ما این است که این رژیم را از توانایی آن برای صدور تروریسم محروم کنیم.
ما نسبت به دور زدن تحریمها هوشیار هستیم و در متوقف کردن آنها تردیدی به خود راه نخواهیم داد.
وی در یک نشست تلفنی با اتحادیه اروپا روز ۲۴آبانماه گفت:‌ «شرکتها و بانکهای اروپایی که در چارچوب سازو کار مالی ویژه اتحادیه اروپا به همکاری با رژیم ایران ادامه دهند مشمول تحریم‌های آمریکا خواهند شد».

قابل ذکر است که اتحادیه اروپا به‌دنبال حفظ برجام و رابطه شرکتهای اروپایی با رژیم ایران است ولی از سوی دیگر از تحریمها که منافع استراتژیکش با آمریکا را به خطر می‌اندازد ابراز نگرانی می‌کند.

برایان هوک همچنین در گفتگو با روزنامه االشرق‌الأوسط گفت: برجام به ایران در خصوص گسترش امدادرسانی تروریسم کمک کرد تحریمهای آمریکا علیه ایران در پی آزاررسانی به اقتصاد ایران نیست بلکه نظام را هدف گرفته است.
برایان هوک گفت: خطر ایران برای جهان فراتر از برنامه هسته‌یی آن است. اما تحریمها او را مجبور به بازگشت به میز مذاکره می‌کند.


مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange