۱۳۹۷ آبان ۲۸, دوشنبه

دیدار هیأت آلمانی از اشرف ۳- گزارش کمیتهٴ آلمانی همبستگی برای ایران آزاد



دیدار هیأت آلمانی از اشرف ۳- گزارش کمیتهٴ آلمانی همبستگی برای ایران آزاد


هیأت‌رئیسه و شورای مشورتی کمیتهٴ آلمانی همبستگی برای ایران آزاد به ریاست خانم ریتا زوسموت، رئیس پیشین مجلس فدرال آلمان برای دیدار با اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران در آلبانی به تیرانا سفر کردند

مخالفان ایرانی محل استقرار جدید خود را برآمد یک پایداری پیروزمند می‌دانند
کمیتهٴ آلمانی همبستگی برای ایران آزاد گزارش بازدید شخصیتها و پارلمانترهای آلمان از اشرف ۳و دیدارهای آنها با مجاهدان اشرفی و شخصیتها و مقامهای آلبانی را منتشر کرد.
در این گزارش با عنوان «مخالفان ایرانی محل استقرار جدید خود را برآمد یک پایداری پیروزمند می‌دانند»، آمده است:
هیأت‌رئیسه و شورای مشورتی کمیتهٴ آلمانی همبستگی برای ایرانی آزاد تحت هدایت خانم ریتا زوسموت رئیس پیشین مجلس فدرال آلمان از ۲۱تا ۲۳اکتبر ۲۰۱۸به تیرانا سفر کردند تا با اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران که در آلبانی به‌سر می‌برند، دیدار کنند.
خانم زوسموت در صحبت با آنها گفت: سرزندگی شما حکایت از یک فرهنگ و یک خوش‌بینی دارد. من شما را به‌طور مستمر تحسین می‌کنم، زیرا شما بارها و بارها از خرابه‌ها، آبادی ساختید.
در دیدار از آلبانی و در کنفرانس‌ها و ملاقات با سیاستمداران ارشد آلبانی، مارتین پاتسلت عضو کمیسیون حقوق‌بشر مجلس فدرال از حزب دمکرات‌مسیحی، اتو برنهارد معاون پیشین وزیر و عضو هیأت‌رئیسه بنیاد کنراد آدنائر، هیله یاکوب مدیر اجرایی کمیتهٴ آلمانی همبستگی برای ایران آزاد و کریستیان سیمرمن عضو هیأت‌رئیسه کمیتهٴ آلمانی و عضو هیأت مدیره سازمانهای غیردولتی حقوق‌بشر و سردبیر خبرنامه «ویژه حقوق بشر» شرکت داشتند. هیأت همچنین توسط توماس نورد، نمایندهٔ مجلس فدرال از حزب چپ و عضو کمیسیون امور اتحادیه اروپا در مجلس همراهی می‌شد.
مخالفان ایرانی که قبلاً در عراق مستقر بودند یک مبارزه طولانی را برای آزادی در پشت سر خود دارند و فقط ظرف ۸سال گذشته برای آن قیمت سنگینی پرداخت کرده‌اند: بیش از ۱۶۰کشته و نزدیک به ۱۰۰۰مجروح که جراحت برخی از آنها شدید بوده است.
این جنبش با مقاومت علیه شاه شروع شد و در ادامه با مبارزه برای یک جمهوری آزاد و دموکراتیک در مقابل حکومت آخوندها و دیکتاتوری بنیادگرای اسلامی در ۴۰سال گذشته در ایران ادامه یافت...

مروری بر کارزار گستردهٔ بین‌المللی در دفاع از امنیت مجاهدان اشرفی و انتقال پیروزمند مجاهدین به آلبانی
در ادامهٔ گزارش کمیته آلمانی همبستگی برای ایرانی آزاد با اشاره به کارزار گستردهٔ بین‌المللی در دفاع از امنیت مجاهدان اشرفی و انتقال پیروزمند مجاهدین به آلبانی، آمده است:کمیتهٴ آلمانی همبستگی برای ایران آزاد در ۱۳سال گذشته (این جنبش را) در مسیر سنگلاخ، همراهی و تلاش کرده است تا مشکلات بشردوستانه را کاهش دهد. در شرایط سیاسی پس از خروج نیروهای آمریکایی از عراق، امنیت پناهندگان ایرانی به قدری در خطر بود که انتقال از کمپ لیبرتی اجتناب‌ناپذیر بود. به عهده گرفتن مسئولیت امنیتی آنها توسط حکومت عراق و مالکی و رئیس یونامی مارتین کوبلر، در واقع یک تله مرگبار برای این پناهندگان بود.
این بحران خطرناک تنها با کمک هواداران در سراسر جهان، سیاستمداران آمریکایی از مجلس سنا و مجلس نمایندگان، ملل ‌متحد و نمایندگان پر تجربه سازمان مجاهدین خلق در محل و در پاریس توانست حل شود. آخرین گام نیز به‌دلیل همکاری بسیار مفید دولت و تمام احزاب آلبانی به موفقیت انجامید...

دیدار از محل استقرار جدید – ریتا زوسموت: برق چشمان شما و شوق زندگی در شما مشوق من است
در گزارش کمیته المانی همبستگی برای ایران آزاد سپس زیر عنوان «دیدار از محل استقرار جدید» آمده است: هیأت آلمانی در روز ۲۱اکتبر، به یک دیدار پنج ساعته از محل جدید سکونت مجاهدین مبادرت کرد. آنها توسط شمار زیادی از اعضای مجاهدین صمیمانه مورد استقبال قرار گرفتند. آنها در مورد انتقال موفقیت‌آمیز از عراق و اقدامات صورت‌گرفته برای ساختن قرارگاه جدید گزارش دادند. ایرانیان تأکید کردند که هزینه‌های جابه‌جایی، زندگی روزمره و مراقبت‌های پزشکی از سوی مجاهدین خلق تأمین شده است.
هیأت نمایندگی از کمپ، مجتمع‌های مسکونی، کارگاههای نجاری و سالنهای ورزشی، فوتبال، والیبال و بسکتبال بازدید کرد. آنها با ساکنان، به‌خصوص زنان و اعضای جوان صحبت کردند و همچنین با جوانانی که در موسیقی، هنرهای زیبا، تولید کلیپ‌های ویدئویی و برنامه‌های طنز و گزارشات مستند تاریخی فعالیت دارند گفتگو کردند.
بعد از آن مرکز پزشکی مورد بازدید قرار گرفت که در آن جراحان، دندانپزشکی و بسیاری از مجاهدین خلق و همچنین کارشناسان کشورهای دیگر کار می‌کنند...
در ادامهٔ گزارش آمده است: به هنگام غروب هیأت در یک تجمع اعضای مجاهدین شرکت کرد. در اینجا به‌طور خاص در مورد پیشداوری‌ها و اتهاماتی گفتگو شد که برای بی‌اعتبار کردن این گروه در بخشهایی از دولتها و رسانه‌های اروپایی مطرح می‌شود و هیچ‌گونه پایه و اساسی ندارند...
اتو برنهارد به مجاهدین گفت: شما یک سفر طولانی را پشت سر گذاشته‌اید؛ اما راه باقی‌مانده برای رسیدن به هدف کوتاه خواهد بود. هدف آزادی ایران است؛ ما باید برای رسیدن به این هدف در کنار هم باشیم.
ریتا زوسموت گفت: برق چشمان شما و شوق زندگی در شما مشوق من است. این، اعتقاد شما را به هدفی که دنبال می‌کنید نشان می‌دهد. او گفت شما امروز حتی سرزنده‌ تر از اشرف و لیبرتی هستید؛ به مبارزهٴتان ادامه دهید.
نماینده مارتین پاتسلت گفت: من همیشه تعجب می‌کردم که چگونه کسانی چند دهه برای آزادی و دموکراسی می‌جنگند بدون این‌که شجاعت خود را از دست بدهند؟ امروز من اینجا در خانهٔ جدیدتان اشرف ۳جواب خود را یافتم. شما هر کدام می‌توانستید در گوشه‌یی از جهان زندگی خوبی داشته باشید. ولی تصمیم دیگری گرفتید: مبارزه‌یی جمعی؛ این قابل‌ توجه است. برای همهٔ شما و خود ما، پیروزی را در این مسیر آرزو می‌کنم.
کریستیان سیمرمن گفت: من خودم را اشرفی می‌دانم. در حال حاضر در آلمان و در سراسر اروپا بحث در مورد آلترناتیو برای آخوندها، در جریان است. من می‌گویم: اگر کسی می‌خواهد آلترناتیو را بشناسد، باید به (اشرف ۳) بیاید.
خانم هیله یاکوب به زنان مجاهدین خلق رومیزی‌ هایی با رنگهای پرچم ایران هدیه کرد. او نقش پیشتاز زنان مجاهدین خلق را ستایش کرد
پس از آن، ریتا زوسموت، همراه با دیگر اعضای هیأت، تصویری بزرگ از ساختمان مجلس آلمان را به‌عنوان سمبل و تأکید بر اهمیت پارلمانتاریسم، به مجاهدین هدیه داد...

دیدارهای کمیته آلمانی با سیاستمداران آلبانیایی (معاون نخست‌وزیر، وزیر مهاجرت، رئیس پارلمان، نخست‌وزیر پیشین و رهبر تاریخی آلبانی، رهبر اپوزیسیون و رئیس حزب دموکرات، رئیس فراکسیون سوسیالیست)
در قسمت دیگری از گزارش کمیته آلمانی همبستگی برای ایرانی آزاد تحت عنوان «دیدار با سیاستمداران آلبانیایی»، آمده است:سفر به تیرانا با گفتگوهای قابل توجهی با سیاستمداران آلبانی همراه بود.
هیأت آلمانی در این سفر از جمله با معاون نخست‌وزیر سینیدا مسی، وزیر پاندلی مایکو، رئیس پارلمان گرامز روچی، نخست‌وزیر پیشین و رهبر تاریخی آلبانی سالی بریشا، رهبر اپوزیسیون و رئیس حزب دموکرات لولیزیم پاشا و همچنین رئیس فراکسیون سوسیالیست در مجلس آلبانی دیدار کرد.
سیاستمداران آلبانی تأکید کردند که موفقیت باز استقرار و همچنین پذیرش مجاهدین خلق از توافق کامل تمامی گروه‌های پارلمانی برخوردار بوده است.
آنها در مورد فعالیت‌های سرویس‌های اطلاعاتی رژیم ایران در آلبانی، ابراز نگرانی کردند و بر ارادهٔ خود برای مقابله با اقدامات وزارت اطلاعات و عوامل رژیم در آلبانی تأکید کردند.
این امر با پشتیبانی هیأت آلمانی مواجه شد، ضمن این‌که آنها از افزایش قابل‌ توجه فعالیت‌های اطلاعاتی رژیم از جمله برنامه‌ریزی اقدام تروریستی علیه مجاهدین خلق و حامیان آنها در آلمان و اروپا گزارش دادند.
وزیر مایکو و رهبر اپوزیسیون باشا تأکید کردند که رژیم تهران به‌خصوص از طریق استفادهٔ ابزاری از مطبوعات تلاش می‌کند به‌صورت هدف‌دار، تبلیغات منفی علیه مجاهدین پخش کند.

جلسه همبستگی با مقاومت ایران - فعالیت رژیم ایران و ترویج تروریسم در اروپا
گزارش در ادامه می‌افزاید: هیأت آلمانی، همراه با مسئولان مجاهدین، نمایندگان پارلمان آلبانی و جامعهٔ مدنی، در یک جلسه بزرگ تحت عنوان «همبستگی با مقاومت ایران - روشنگری در مورد بنیادگرایی اسلامی و نحوه فعالیت رژیم ایران و ترویج تروریسم در اروپا و به‌ویژه در کشورهای بالکان» شرکت کردند.
در این جلسه که در «هتل بین‌المللی تیرانا» برگزار شد، تعداد زیادی از چهره‌های سیاسی و حقوق‌بشری و دوستان آلبانیایی مقاومت ایران مهمان بودند. انعکاس گزارشهای این کنفرانس در رسانه‌های آلبانی جای تردید دربارهٔ حمایت از مجاهدین خلق باقی نگذاشت.
در این کنفرانس ریتا زوسموت به دیدار هیأت آلمانی از «اشرف ۳» اشاره کرد، و گفت: پیشرفت مجاهدین خلق ما را غافلگیر کرد؛ این بدون همکاری سازنده دولت و شهروندان آلبانی امکان‌پذیر نبوده است.
وی ادامه داد: مجاهدین خلق به استقلال مالی خود پایبندند؛ آنها خودشان تمامی هزینه‌ها، یعنی هزینه‌های ساخت و ساز را متقبل شده‌اند. آنها مدافعان دموکراسی، سرزنده و فعال هستند و عمیقاً متعهد به نفی دیکتاتوری و معتقد به آزادی هستند.
مارتین پاتسلت گفت: وضعیت در ایران تغییر زیادی می‌کند؛ می‌بینیم که نگرش نسبت به رژیم در حال تغییر است. اروپا از توافق اتمی با رژیم پشتیبانی کرده؛ اما بحران داخلی و بین‌المللی رژیم، سیاست‌های مخرب آن و حمایت رژیم از تروریسم باعث می‌شود که ادامه موافقت اروپا دشوار شود. اقدامات تروریستی انجام‌ شده توسط رژیم در اروپا باعث ایجاد بحران جدی در روابطش با این قاره می‌شود.
اتو برنهارد خواستار اخراج عوامل رسمی و غیررسمی سرویس‌های اطلاعاتی رژیم شد. وی گفت که پلیس آلمان یک دیپلمات‌تروریست (رژیم) ایران را دستگیر کرده است. این شخص اخیراً به بلژیک تحویل داده شد تا در دادگاه حضور یابد. رژیم ایران سعی داشت از تحویل او جلوگیری کند. یک دیپلمات دیگر رژیم ایران از فرانسه اخراج شد. فرانسه وزارت اطلاعات (رژیم) ایران را تحت مجازات تحریم قرار داده است. اروپا تصمیم گرفته که فعالیت‌های سرویس مخفی رژیم را محدود کند. اگر شما آنها را در قلب اروپا آزاد بگذارید، امنیت خود را به‌خطر می‌اندازید.
آقای برنهارد همچنین اظهار داشت: کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد مطمئن است که آلبانی برای جلوگیری از ورود مأموران مخفی رژیم ایران، تلاش می‌کند. ما آگاه هستیم که وزارت اطلاعات (رژیم) ایران در آلبانی بسیار فعالانه علیه مقاومت ایران کار می‌کند و ما خیلی خوب می‌دانیم که رژیم با تبلیغاتش چه کار می‌کند. یک رژیم غرقه در بحران که آینده‌اش در معرض خطر بزرگی قرار دارد، به‌دنبال بی‌اعتبار کردن و حمله به این مقاومت به‌عنوان آلترناتیو اصلی آن است. خانم رجوی مدافع دموکراسی است. ما باید سعی کنیم که این مقاومت در اروپا شناخته و به‌رسمیت شناخته شود.
نماینده مجلس فدرال (مارتین) پاتسلت در این گردهمایی در پشتیبانی از مجاهدین- به‌عنوان مبارزان آزادی ایران که برای دموکراسی و حقوق‌بشر تلاش می‌کنند، صحبت کرد. او خواستار پایان دادن به دیکتاتوری مذهبی در ایران شد.

کلیپ گزارش کمیتهٴ آلمانی همبستگی برای ایران آزاد از دیدار هیأت آلمانی از اشرف ۳


مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange