۱۳۹۷ آذر ۲۹, پنجشنبه

مروری بر رسانه‌های حکومتی – پنجشنبه ۲۹آذر ۹۷



مروری بر رسانه‌های حکومتی – پنجشنبه ۲۹آذر ۹۷



روزنامه‌های رژیم امروز ۲۹ آذر ماه عرصهٔ جنگ باندی شده‌اند. بستهٔ اروپا، برجام و FATF، هتاکی عضو مجلس ارتجاع در گمرگ و فضاحت انتشار فیلمهای جلسه غیرعلنی مجلس ارتجاع، موضوعات این جنگ هستند. روزنامه‌های حکومتی به‌صورت همآهنگ موضوع سوختن مدرسهٔ زاهدان و مرگ جانگداز ۴دختر دانش‌آموز و پیش دبستانی را به محاق برده و دیگر به جز چند مورد حرفی از آن نزده‌اند.
بستهٔ اروپا موضوع مشترک روزنامه‌های باند خامنه‌ای برای حمله به باند روحانی است. در این حملات بن‌بست نظام بیشتر برجسته شده است.
جوان با تیتر «کانال مالی اروپا آب باریکه شد» از جمله نوشته است« ظاهراً ترتیبات مالی که اروپایی‌ها چند ماه است با وعده ایجاد آن، تهران را در برجام نگه داشته‌اند، به جای کانال در حال تبدیل شدن به یک آب‌باریکه است. از بین چند کشور اروپایی که نامزد میزبانی این کانال مالی بودند، سوئیس به‌عنوان یک کشور بی‌طرف حاضر شده این کانال مالی را میزبانی کند، البته آن‌هم صرفاً با اجازه آمریکا!»
رسالت هم در مورد این کانال مالی به‌نقل از تایمز مالی نوشته است این کانال متفاوت از آن چیزی است که اتحادیه اروپا قرار است ایجاد کند. این صرف مربوط به سویس است و «هدف آن مجاز کردن فروش غذا، دارو و کالاهای پزشکی از طریق شرکتهای این کشور است».
وطن امروز: هم با اشاره به استیصال دولت روحانی نوشته است «اظهارنظرهای اخیر مسئولان دیپلماسی نشان می‌دهد دولت در مقابل خلف‌وعده‌های مکرر اروپا در اجرای SPV جز ابراز امیدواری برنامه‌یی ندارد». وطن امروز سپس پرسیده است« این سؤال مطرح می‌شود که از تاریخ ۱۹اردیبهشت که مذاکره ایران با کشورهای اروپایی آغاز شده و با گذشت بیش از ۷ماه از این زمان، وزارت امور خارجه دقیقاً بر سر چه موضوعی با طرف‌های مذاکره رایزنی کرده است؟».
در همین حال جهان صنعت حرفهای خرازی گماشتهٔ خامنه‌ای بر ریاست «شورای راهبردی روابط خارجی» نوشته‌اند« در حالی که پیش از این وزیر امور خارجه گفته بود که در صورت عدم کارایی سازو کار ویژه اروپایی‌ها ایران احتمالاً از برجام خارج خواهد شد، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران دیروز گفت اگر این سازو کار به نتیجه نرسد «معنایش این نیست که از برجام خارج می‌شویم».

فضاحت هتاکی عضو مجلس ارتجاع به یک کارمند گمرک موضوع حملات روزنامه‌های باند خامنه‌ای به باند روحانی و کشیدن گوش علی لاریجانی رئیس مجلس آخوندی شده است.
جوان وابسته به سپاه پاسداران نوشته است « در روزی که بچه‌های پیش‌دبستانی مدرسه‌ای در زاهدان که در آتش سوختند، تشییع شدند و در روزی که مردم از یکدیگر می‌پرسند چرا با آن که دلار به نصف قیمت سه ماه پیش نزول کرده، قیمت کالا‌ها هم‌چنان به سقف چسبیده است، مجلس در چنین روز‌هایی دو روز پشت سر هم جلسه غیرعلنی داشت تا از فحاشی نماینده‌ای که گفته می‌شود برای کارچاق‌کنی یک وارد کننده خودرو به گمرک رفته بود، دفاع کند!» این روزنامه در ادامه نوشته است « علی لاریجانی نیز در حالی که فیلم جلسه غیرعلنی‌اش از کانال بی‌بی‌سی منتشر شد! دنبال این بود که فیلم «واقعی» فحاشی نماینده مجلس را چه کسی منتشر کرده! مجلسی با دقیقه‌ای ۲۵میلیون تومان هزینه، از این حاشیه بازتر نمی‌توانست عمل کند که کرد».
این روزنامه در ادامه ضمن حمله به مجلس و دولت یک فقره غلط کردم گویی هم نسبت به دستگیری کارگران فولاد اهواز ابراز کرده و نوشته است «اتفاقات روز سه‌شنبه آتش‌سوزی بخاری نفتی در یک مدرسه غیرانتفاعی در زاهدان موجب مرگ سه دانش‌آموز دختر و سوختگی شدید یک دانش‌آموز دیگر می‌شود. اما مجلس مشغول بررسی توهینهای ادعایی به نماینده سراوان است! کارگران فولاد اهواز دستگیر شده‌اند و اعتراضاتی روی داده، اما مجلس می‌خواهد وزیر اقتصاد را استیضاح کند که چرا نماینده سراوان را معطل روال اداری معمول کرده‌اند و لکسوس شاسی بلندش را به پارکینگ گمرک راه نداده‌اند! لکسوسی که در تعلقش به محمد باسط درازهی شبهاتی مطرح است».

برخی از بحرانهای دیگر رژیم در عنوانهای روزنامه‌ها دیده می‌شوند:
ابرار: یک نماینده: ۴دانش آموز در آتش‌سوزی زاهدان سوختند و ما برای توهین به نماینده جلسه غیرعلنی می گذاریم
افکار: رئیس دفتر رئیس جمهور: هزینه‌های بودجه ۹۸را کاهش دادیم
حمایت: انتقاد مراجع تقلید از مشکلات اقتصادی: مردم آثار ارزانی ارز را نمی‌بینند
فرهیختگان: ۴حوزه آسیب پذیر اقتصاد ایران در تحریم


مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت    ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات