۱۳۹۷ آذر ۱۲, دوشنبه

پولشویی‌های میلیاردی رژیم ایران و احضار ظریف به مجلس


پولشویی‌های میلیاردی رژیم ایران و احضار ظریف به مجلس



وزیر خارجه رژیم که توسط کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع برای ادای توضیح درباره اعترافش به پولشویی‌های میلیاردی احضار شده بود، روز یکشنبه ۱۱ آذر۹۷ در این کمیسیون، حاضر شد.

خبرگزاری انتخاب از باند روحانی، روز پنجشنبه درباره احضار وی نوشته بود: محمد جواد ظریف روز یکشنبه (۱۱آذر) برای بررسی استیضاحش در کمیسیون امنیت مجلس، حضور می‌یابد.

جواد ظریف بعد از خروج از مجلس آخوندی در دفاع از حرفهای خود گفت: همه جا، واقعیت را گفته‌ام. گروه‌هایی ممکن است منافعی داشته باشند و به‌دنبال فضاسازی علیه تصویب لوایح ضدپولشویی باشند.
جواد ظریف همچنین گفت: من به‌عنوان فردی که همواره از نظام دفاع کرده‌ام، می‌گویم که در جمهوری اسلامی به مانند همه دنیا،پولشویی وجود دارد؛ اما امیدوارم با تصویب لوایحی که توسط دولت به مجلس ارائه شده جلوی رخنه این کار را بگیریم.

جواد ظریف در مصاحبه‌یی با یک سایت متعلق به دولت در اعتراف به پولشویی‌های میلیاردی گفته بود:
ظریف -۲۱آبان ۹۷:
بالاخره پولشویی یک واقعیتی است در کشورمون. و از پولشویی خیلیها منفعت می‌برند در کشور مان.
مجری:‌آقای دکتر کد دارید یا این‌که از تصورتون هست؟
ظریف: والله اگر کدی هم داشته باشم امکانش رو ندارم علنی عرض بکنم. اما کدهای زیادی هست در مورد میزان پولشویی. که در کشور صورت می‌گیره. من نمیخوام این پولشویی رو نسبت بدم به هیچ جایی. ولی خب اونجاییهایی که هزاران میلیارد پولشویی انجام میدن حتماُ اونقدر توان مالی دارند که دهها میلیارد یا صدها میلیارد هزینه تبلیغات بکنند. هزینه فضاسازی بکنند و فضا در کشور ایجاد بکنند.
یک فضایی درست کردند کسایی که یه قلم معامله‌شون ممکنه ۳۰هزار میلیارد توش منافعی جابه‌جا بشه.

پس از حاضر شدن جواد ظریف در جلسه کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع، خوشرودی، سخنگوی این کمیسیون گفت: در جلسه کمیسیون امنیت، مجتبی ذوالنور اظهارات ظریف پیرامون پولشویی را مطرح کرد و ظریف به وی پاسخ گفت، اما مجتبی ذوالنور از پاسخهای ظریف قانع نشد.
خوشرودی افزود: تا ۱۰روز دیگر نتیجه بررسی استیضاح جواد ظریف مشخص می‌شود.
گودرزی عضو کمیسیون امنیت مجلس آخوندی نیز گفت: جمعبندی درخواست استیضاح ظریف، به نشست بعد از تعطیلات هفته آینده موکول شد.

در ادامه بحران استیضاح وزرای اصلی کابینه روحانی، یوسف‌نژاد عضو هیأت‌رئیسه مجلس ارتجاع اعلام کرد، استیضاح جواد ظریف با ۲۳امضا در کمیسیون امنیت، استیضاح رحمانی فضلی وزیر کشور با ۱۹امضا در کمیسیون شوراها و استیضاح حجتی وزیر کشاورزی با ۲۳امضا در کمیسیون کشاوری در حال بررسی است.


مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange