۱۳۹۷ آذر ۱۲, دوشنبه

مروری بر رسانه‌های حکومتی – دوشنبه۱۲ آذر ۹۷


مروری بر رسانه‌های حکومتی – دوشنبه۱۲ آذر ۹۷


روزنامه‌های امروز دوشنبه دوازدهم آذر صحنهٔ تقابل باندهای حاکم در مورد بحرانهای داخلی و خارجی رژیم هستند. از بحرانهای خارجی، موضوع بستهٔ اروپا و سرنوشت برجام و دعوا بر سر قبول یا رد لوایح چهارگانه FATF مطرح هستند و بحرانهای داخلی هم عمدتاً بازتاب همین بحرانهای خارجی در صف‌بندیهای داخلی هستند. که در رأس آن استیضاح ظریف به‌خاطر اظهاراتش در مورد پولشویی قرار دارد. دعوا بر سر بحرانهای اقتصادی اجتماعی و انداختن تقصیر بر گردن باند رقیب هم مضمون مشترک برخی مطالب روزنامه‌های هر دو باند حاکم است.
در مورد بستهٔ اروپا علاوه بر بلاتکلیفی از سوی اتحادیه اروپا حرف روزنامه‌های باند خامنه‌ای مذاکرات پنهانی است.
رسالت به‌نقل از نبی حبیبی سرکردهٔ باند مؤتلفه نوشته است« ظریف و دیگر مسئولان وزارت امور خارجه باید توضیح دهند که در گفت و گوهای برجام اروپایی چه می‌گذرد و چرا در این زمینه شفاف سازی نمی‌کنند».
رسالت در مطلب دیگری به‌نقل از شفیعی کارشناس مسائل بین‌الملل رژیم «تعلل اروپا» در ارائه SPV را به‌خاطر عملکرد تروریستی رژیم توجیه کرده و نوشته است«به نظر می‌آید اروپا بهانه‌های دیگری را هم در خصوص ایران پیدا کرده، به‌طور مثال در رابطه با موضوعات FATF نگرانی‌هایی را از سوی ایران دارند و تردیدهایی پیدا کرده‌اند...اتهامات به ایران در حوادث دانمارک و فرانسه هم بهانه‌های دیگری است که اروپا علیه ایران در اختیار دارد، از این زوایا که بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم که نگرانیهای سیاسی اروپا عامل اصلی تعلل آنها در ارائه SPV است و نه دلایل فنی و پیچیدگی مکانیسم مالی و امثال این موارد که گفته می‌شود».

کشمکش بر سر لوایح چهارگانه FATF در روزنامه‌های هر دو باند حاکم دیده می‌شود
کیهان نوشته است« عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که لوایح FATF برای مردم دردسرساز است، گفت: با تصویب این لایحه اطلاعات مالی کشور برای دشمن شفاف خواهد شد و نه تنها اقتصاد کشور بهبود نخواهد یافت بلکه وضعیت بدتر خواهد شد».
آرمان هم به قلم جعفرزاده‌ایمن آبادی عضو مجلس ارتجاع مخالفان FATF را «همسو با ترامپ» دانسته و نوشته است« درست از زمان تصویب لایحه برجام تا زمان ارائه ۴لایحه مربوط به FATF...، احساس می‌شود که عده‌یی دانسته یا ندانسته، در زمین دشمن بازی می‌کنند». و در ادامه افزوده است« قطعاً یک مسائلی پشت پرده دارد وگرنه امکان ندارد که عده‌یی در داخل همان حرف‌های با ادبیات ترامپ را داشته باشند و مواضعی عجیب اتخاذ کنند».و در پایان قاطعانه‌تر در مورد مواضع باند دلواپسان پیش‌بینی کرده است« به ضرس قاطع باید گفت که در چند دهه آینده، کشور به اسنادی دست خواهد یافت که برخی سرویس‌های جاسوسی معاند، افرادی را در رابطه با مسائل کنونی و اتفاقات عرصه سیاسی کشور یا فریب داده‌اند و یا مورد سوءاستفاده قرار داده‌اند. برخی واقعاً در زمین دشمن بازی می‌کنند».

هشدار نسبت به بروز واکنش‌های مردمی از میان شکاف دعواهای باندی در روزنامه‌های هر دو باند حاکم دیده می‌شود.
ابتکار نوشته است« تضعیف دولت به روش‌هایی غیرمعمول و با اتهام‌افکنی به بدنه آن، نه‌تنها دردی را از جامعه ایران درمان نمی‌کند، بلکه موجب تضعیف اعتماد عمومی به حاکمیت و حفظ اقتدار و انسجام نظام و سر آخر موجودیت آن می‌شود».
وطن امروز هم خبر داده است« پس از اعمال تحریم‌های آمریکا در ۴نوامبر، معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد رسانه‌ها را از پرداختن به این تحریم‌ها منع و تصریح کرد که رسانه‌ها نباید به جزئیات این تحریم‌ها اشاره‌یی بکنند! آن هم تحریم‌هایی که جهانگیری آنها را دشوار دانسته و قاضی‌زاده‌هاشمی از آن به «توفان» تعبیر کرده است! اما رسانه‌ها اجازه اشاره به آن را ندارند!».

کشمکشهای باندی بر سر قیمت ارز و چپاول بیشتر از جیب مردم موضوع هشدار برخی باندها شده است.
آرمان به قلم یحیی آل اسحاق از جمله نوشته است:« آنچه باید درباه قیمت ارز اتفاق بیفتد بیشتر از هفت هزار تومان نیست ولی یک عده نمی‌خواهند این اتفاق بیفتد! چون منافع و خواسته‌هایشان به‌گونه‌یی است که به عناوین مختلف سعی دارند این اتفاق نیفتد. اینها همان ذینفعان مادی، دست‌های بیرونی، کاسبکاران، سوءاستفاده کنندگان ارز و برخی صاحبنظران هستند که بعضاً اظهارنظرهایی دارند که تأسف برانگیز است. این‌که عده‌یی نادانسته تحت تاثیر یکسری ذینفع واقع می‌شوند و تحلیل‌هایشان به‌گونه‌یی است که در سرنوشت کشور مؤثر است و تعادل اجتماعی و وضعیت اقتصادی-سیاسی را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما بعضاً بر همه اینها چشم می‌پوشند و سعی در توجیه ذینفعانی هستند که می‌خواهند قیمت ارز را بالا ببرند. بدون توجه به این‌که اینها همان کسانی هستند که قیمت ارز را تا ۱۹هزار تومان بالا کشیدند در حالی که واقعیت‌های اقتصادی این نبود که قیمت تا این حد بالا رود. این افراد بی‌جهت و بدون توجه به این‌که چه آثاری بر بیماران و اقشار متوسط به پایین دارد، تعمداًً نرخ ارز را بالا می‌برند که ظلم بزرگی است». این مقاله در ادامه اذعان کرده است:« عده معدودی حدود چند هزار نفر در ازای بیچاره کردن هشتاد میلیون آدم دست به پایین آوردن قدرت پول ملی زدند تا به منافع خود برسند. همانها که در امارات، کردستان، افغانستان و کانادا نشسته‌اند و با زندگی مردم بازی می‌کنند».


مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت   ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات

سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange