۱۳۹۷ آذر ۲۸, چهارشنبه

یک نمونه از افتضاحات رایج در حاکمیت آخوندی!



یک نمونه از افتضاحات رایج در حاکمیت آخوندی!


برملا شدن انتصاب داماد روحانی به یکی از معاونتهای وزارت صنعت گوشه‌ای از یک افتضاح در نظام آخوندی را برملا کرد، برای لاپوشانی این فضاحت، دستگاه تبلیغاتی رژیم به‌خصوص در باند روحانی وارد شده‌اند. این دستپاچگی ناشی از واکنش وسیع مردمی در شبکه‌های اجتماعی است که توجه رسانه‌های خارجی را هم جلب کرد.
اولین ترفند رسانه‌های باند روحانی این بود که بگویند روحانی مطلع نبوده و به‌محض شنیدن خبر انتصاب، حکم را لغو کرده است. اما این ترفند بلافاصله از چند جهت برملا شد و سوخت.
قسام جبلی، نماینده مجلس ارتجاع، در جلسه روز ۲۵آذر گفت: «به‌دنبال این هستید که آقای رئیس‌جمهور دامادش را به شما معرفی بکند یا شما یک‌جانبه ایشان را معرفی کنید بعد بگویید وقتی که لو رفت بگویند که آقا نه، رئیس‌جمهور نظر نداشته».
این شیادی روحانی به‌قدری لو رفته بود که نزدیکانش هم از آن دوری گزیدند. منابع نزدیک به باند روحانی نوشتند: «حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور خبر برکناری داماد حسن روحانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت را تأیید یا تکذیب نکرد و گفت از روابط عمومی ریاست‌جمهوری سؤال کنید».
جالب است که کامبیز مهدی‌زاده، داماد روحانی، یک هفته بعد از این افتضاح ظاهراً استعفا داده و به رحمانی، وزیر صنعت، نوشته است: «اجازه می‌خواهم از خدمت‌تان مرخص شوم و به فعالیتهای علمی و پژوهشی خود در سنگر قبلی‌ام ادامه دهم».
ادعای بودن در «سنگر فعالیتهای علمی و پژوهشی» توسط او در حالی است که روزنامه حکومتی آرمان همسو با خود روحانی به‌نقل از خبرگزاری فرانسه رانت‌های شغلی وی را برملا کرده و نوشته است: «مهدی‌زاده دانشجوی دکترای مهندسی نفت است و پیش از این به‌عنوان مشاور وزیر نفت ایران، ریاست فدراسیون تکواندو و ریاست سازمان جوانان» کار کرده است.(آرمان ۲۶آذر ۹۷)
این قضیه تنها یک نمونه از انبوه و نوک کوه یخ فامیل‌بازی و رواج رانت فامیلی و رفیق‌بازی رایج در رژیم است؛ اما رسانه‌های همسو با روحانی تلاش کردند با بیان سایر نمونه‌ها، از تیزی آن روی روحانی بکاهند.
آرمان در مطلب خود با عنوان «حکم پردردسر داماد رئیس جمهور» نوشت: «معیار شایستگی از نظر نهادهای دولتی چیست که روزی پسر وزیر کشور معاون وزیر اقتصاد و روز دیگر داماد رئیس‌جمهور معاون وزیر صنعت می‌شود».(آرمان ۲۶آذر ۹۷)
روزنامه حکومتی‌ جمهوری اسلامی هم چند فقره دیگر را رو کرد و نوشت: «مردم در حیرتند که چگونه وزرای جدیدالورود به کابینه در انتصاب‌های فامیلی از همدیگر سبقت می‌گیرند! یکی به بهانه جوان‌گرایی، فرزند آن دیگری را مشاور خود می‌کند، یکی دیگر به داماد رئیس‌جمهور حکم معاونت می‌دهد و سومی داماد یکی دیگر از مقامات را به منصب می‌رساند. این بیماری چنان مسری شده که بعضی از مسئولان دیگر هم – لابد برای تأمین آینده شغلی خود – حتی به داماد بعضی از افراد شاخص جناح مقابل خود حکم می‌دهند!».
اشارهٔ این روزنامهٔ حکومتی به انتصاب داماد آخوند احمد خاتمی، امام‌جمعهٔ نمره زاپاس تهران، توسط نوبخت در سازمان برنامه و بودجه است.(جمهوری اسلامی ۲۷آذر ۹۷)
آخوند خاتمی هم سراسیمه به صحنه شتافت و به نوشتهٔ رسانه‌های باند رقیب «در واکنش به برخی انتقادها از انتصاب سید حسین میرخلیلی(داماد وی) به‌عنوان رئیس حوزه‌ٔ ریاست در سازمان برنامه و بودجه طی بیانیه‌ای تأکید کرد که این انتصاب ربطی به او ندارد».(سایت انتخاب ۲۶آذر ۹۷)
علت وحشت و ابراز برائت باندهای حاکم از برملا شدن این فضاحت را روزنامه حکومتی آرمان رو کرد و با عنوان « ممنوعیت رانت در انتصابات» نوشت: «مردم دیگر قدرت تحمل این‌گونه تبعیضات را ندارند».(آرمان ۲۶آذر ۹۷)
روزنامه حکومتی جهان امروز ۲۷آذر ۹۷ یک گوشهٔ دیگه را برملا کرده و نوشته: «این انتخاب‌ها اتفاقی نبوده است. حسین فریدون، برادر رئیس‌جمهور، دستیار سابق رئیس‌جمهور بود... عبدالحسین فریدون، پسرعموی حسن روحانی، مدیرکل سابق وزارتی وزارت علوم و آموزش‌ عالی و سرپرست مرکز جذب اعضای هیات علمی این وزارتخانه، اسماعیل سماوی، خواهرزاده حسن روحانی، سرپرست سابق گروه مشاوران جوان، رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست‌جمهوری و مشاور رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور، غلامعلی خوشرو، پدر داماد حسین فریدون(برادر حسن روحانی)، نماینده ایران در سازمان ملل، اسماعیل نجار‌،‌ پسرعموی شوهرخواهر روحانی، معاون وزیر کشور و رئیس ستاد بحران کشور از سمت‌بگیران دولت روحانی محسوب می‌شوند». این روزنامه چند مورد دیگر هم اشاره کرده است که تکذیب شده ولی بعد معلوم شده این موارد هم درست هستند و بستگان روحانی در مناصب حکومتی هستند. به این ترتیب داستان این فضاحت ادامه دارد.


مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت    ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات
سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange