۱۳۹۷ دی ۱۹, چهارشنبه

مروری بر رسانه‌های حکومتی – چهارشنبه ۱۹دی ۹۷




مروری بر رسانه‌های حکومتی – چهارشنبه ۱۹دی ۹۷



صفحات اول روزنامه‌های رژیم در روز چهارشنبه ۱۹دیماه، نشانگر دعواهای باند درون جناحها و بین دو باند حاکم هستند، تشدید انزوای رژیم، جنگ بر سر سهم غارت در بودجه ۹۸، و بحرانهای اقتصادی اجتماعی هم در روزنامه‌های هر دو باند حاکم دیده می‌شود.
واکنش به اتحادیه اروپا و تحریمهای جدیدش علیه رژیم در روزنامه‌های باند ولی‌فقیه ارتجاع به سوزوگداز از مقاومت ایران و شعله‌ور شدن جنگ باندی منجر شده است.
کیهان خامنه‌ای در مطلبش با عنوان: «اروپا قرار بود تضمین بیاورد تحریم آورد!» نوشته است« در سایه سکوت و بی‌عملی دولت و دستگاه دیپلماسی، اروپا روزبه‌روز بر اقدامات خصمانه علیه ملت ایران می‌افزاید».کیهان افزوده است«به‌عنوان نمونه، فرانسه اکنون میزبان (مجاهدین) است.
تابستان ۹۷نیز فرانسه- میزبان و حامی و پناهگاه (مجاهدین)- در اقدامی غیرقانونی و به دلایل واهی یک دیپلمات ایرانی را اخراج کرد. در روزهای گذشته نیز آلبانی که مدت‌هاست به پایگاه (مجاهدین) مبدل شده، در اقدامی گستاخانه دو دیپلمات ایرانی را به دلایل واهی از این کشور اخراج کرد. نکته قابل تأمل اینجاست که یکی از دیپلمات‌های اخراج شده ایرانی، «غلامحسین محمدنیا» از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی است!».
وطن امروز هم زیر عنوان «تحریم به جای! SPV» نوشته است«‌اتحادیه اروپایی پس از ۸ماه وقت‌کشی در مذاکرات و عدم ارائه سازو کار ویژه مالی حالا تصمیم گرفته است ایران را به بهانه‌های واهی تحریم کند» و سپس افزوده: «وزارت‌خارجه فرانسه رسماًً وزارت اطلاعات دولت حسن روحانی را متهم به تلاش برای بمب‌گذاری در همایش (مجاهدین) کرده بود. وزارت‌خارجه فرانسه ۲اکتبر (۱۰مهر) وزارت اطلاعات ایران را متهم به تلاش برای اقدام تروریستی در همایش (مجاهدین) در پاریس کرد.
سازمان اطلاعات فرانسه نیز همان زمان مدعی شد: «بدون هیچ تردیدی وزارت اطلاعات ایران در اقدام به بمب‌گذاری در گردهمایی مجاهدین خلق در پاریس دست داشته است». پس از آن بود که فرانسه اموال وزارت اطلاعات ایران در این کشور را توقیف کرد».

در دعوای سهم‌خواهی بر سر بودجه روزنامه‌های دو باند متخاصم سر در حیاط خلوت بودجه یکدیگر کرده و گوشه‌های را عیان کرده‌اند:
جوان نوشته است:« درآمـدهـای اختصاصی برخی از دستگاههای دولتی در سال جاری ۵۷هزار میلیارد تومان و در لایحه بودجه ۹۸بیش از ۷۰هزار میلیارد تومان می‌باشد که نظارتی روی این درآمد‌ها وجود ندارد، حال این پرسش مطرح می‌شود که چرا به‌رغم هزینه جاری ماهانه بیش از ۲۱هزار میلیارد تومانی دولت، برخی از دستگاهها برای ارائه خدمات به منابع چند ده‌هزار میلیارد تومانی دست پیدا می‌کنند».
ابتکار هم رو به باند رقیب نوشته است« صدا و سیما کجا ملی عمل کرده است که بخواهد از بودجه ملی استفاده کند؟ ان هم بدون حساب و کتاب!؟» این روزنامه سپس افزوده«در بحث بودجه دفاعی دو رویکرد وجود دارد؛ محور نخست این‌که جمهوری اسلامی متولی دفاع از مستضعفان جهان به‌ویژه سرزمینهای اسلامی است در نتیجه بایستی با نیروهای نظامی و ورود به سرزمینهای آنان این دفاع را انجام دهد. رویکرد دیگر این است که جمهوری اسلامی باید واقع‌بینانه نگاه کند».

فضاحت رسیدگی به شکنجة کارگر هفت‌تپه در روزنامه‌های هر دو باند دیده می‌شود:
آفتاب یزد: وزیر اطلاعات: اسماعیل بخشی شکنجه نشده است، بررسی ادعای کارگر کارخانه نیشکر هفت‌تپه در مجلس
ایران ارگان دولت روحانی هم ابتدا از همسویی وزیر وزارت بدنام اطلاعات و رئیس و اعضای کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع و برخی اعضای مجلس آخوندی در رد شکنجه شدن اسماعیل بخشی، اذعان کرده است« وکیل مدافع آقای بخشی اعلام کرد که: «پس از این‌که موضوع شکنجه مطرح شد، فشار‌ها علیه اسماعیل بخشی شدت گرفته است و شواهد و قرائن حاکی از ایجاد فشار‌ها و جو روانی علیه موکلم برای تکذیب کردن شکنجه شدت یافته است».

حذف چهار صفر از پول ملی در روزنامه‌های همسو با روحانی به چالش کشیده است.
آرمان نسبت به پیامدهای آن هشدار داده و نوشته است« از نگاه اقتصاد سیاسی، مردم ایران در شرایط نامناسبی قرار دارند و فشارهای اقتصادی-اجتماعی می‌رود که در سال ۱۳۹۸طاقت را از مردم بگیرد.
در سال‌های بعد از انقلاب، مردم همواره قیمت کالاها و ارزش پول ملی را با زمان رژیم شاه مقایسه کرده‌اند. لذا پایین آوردن ده‌هزار مرتبه ارزش اسکناس (حذف چهار صفر)، خود شاهدی گویا بر آنچه مردم مقایسه کرده‌اند، خواهد بود و به نوعی اقرار به ناکارآمدی دولت در این ایام می‌باشد. دوم، جامعه ایران نشان داده چگونه فرصت‌طلبان در انتظار اولین فرصت هستند از این موقعیت سوءاستفاده نموده و به گران کردن کالاها نسبت به ارزش امروزی نموده و فقط جیب خود را پر نمایند. سوم، مجموعه دولت نشان داده، قادر نیست برنامه‌های اقتصادی برای تثبیت قیمت‌ها، مهار تورم، مهار فساد و تثبیت ارزش پول ملی در این شرایط تحریم‌ها به‌عمل آورد».

برخی از سایر بحرانهای رژیم در عنوانهای صفحات اول دیده می‌شود:
ابرار: وزیر خارجه دانمارک اعلام کرد: موافقت اتحادیه اروپا با تحریم ایران!
امتیاز: افزایش تا ۲۰درصدی قیمت دارو
جهان صنعت: جهانگیری: فساد اجازه حل مشکلات را نمی‌دهد
عصر ایرانیان: آمریکا خواهان اجرای کامل برنامه اقدام توسط ایران؛ FATF پازل تکمیلی اطلاعات آمریکا برای ضربه به اقتصاد ایران
نوآوران: نفس‌های صنعت خودرو به شماره افتاده است

مطالب   مارا در وبلاک خط سرخ مقاومت     ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید
پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات
سرنگونی #  اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور