۱۳۹۷ اسفند ۷, سه‌شنبه

مروری بر رسانه‌های حکومتی – سه‌شنبه ۷ اسفند ۹۷



مروری بر رسانه‌های حکومتی – سه‌شنبه ۷ اسفند ۹۷


در روزنامه‌های امروز سه‌شنبه هفتم اسفند رژیم اگر ‌چه به جز یک مورد در روزنامهٔ آرمان خبری از استعفای ظریف نیست، ولی در سایر روزنامه ها هم بحران درونی رژیم بر سر لوایحFATF و حملات به ظریف و باند روحانی مهم‌ترین مطالب را به خود اختصاص داده است.
در کنار آن بحران اقتصادی و چشم‌انداز تیرهٔ آن موضوعات مختلفی را به خود اختصاص داده است.
کیهان خامنه‌ای در یادداشت روز خود در پاسخ به اظهارات دو روز قبل ظریف وی را « ترمز نیابتی بیگانگان» توصیف کرده و نوشته است:« دیپلماسی را نباید با بازار آینده فروشی، مایه‌فروشی، ارزان‌فروشی و نسیه‌فروشی، و مفلس و تهیدست کردن خود ‌اشتباه گرفت».
سیاست روز هم نوشته است:« سندروم قورباغه را در دستگاه دیپلماسی ما باید جدی گرفت و بخشی از واقعیت این است که وزارت امور خارجه ما امروز به آن دچار است یعنی در فضاهایی قرار می‌گیرد که نمی‌تواند از آن بن‌بستی که خودش ساخته خارج شود که این، یک علت اساسی دارد و آن سیاست سازش یا Appeasement است».
در باند مقابل روزنامهٔ جمهوری اسلامی با انعکاسات نظرات ظریف عمق بحران درونی نظام را به نمایش گذاشته و از جمله به‌ نقل از وی نوشته است: « اگر چه اکراه داشت از دلتنگی‌های خود به‌خاطر موضع‌گیری غیرمنصفانه برخی عناصر جناحی در برخوردهای تند علیه سیاست خارجی کشور سخن چندانی بگوید ولی از این گلایه داشت که گاهی لطمه‌های وارده از طریق دوستان، حتی از دشمن هم بر نمی‌آید که چنین ضربه‌های کاری و مؤثری به دست‌آوردهای نظام در عرصه دیپلماسی جهانی وارد کند و بذر تردید و بی‌اعتمادی را در جامعه بپاشد».
آرمان نوشته است:« زمان به سرعت در حال سپری شدن است و اگر تصمیمات مهم و حساس در موقع خود اتخاذ نشوند قطعاً با خسارت‌های زیادی رو به‌رو خواهیم شد» و افزوده است: « اگر برجام را از داخل و خارج کشور با شدید‌ترین حملات تضعیف نکرده بودند، اگر دولت یازدهم کشور را با رشد اقتصادی منفی تحویل نگرفته بود، اگر مواضع عقلانی و صلح‌طلبانه ایران با اقداماتی نظیر حمله به سفارت عربستان در تهران مخدوش نشده بود و اگر واقعیت‌های تلخ دیگر وجود نداشتند می‌توانستیم در آرامش موضوع الحاق به کنوانسیون پالرمو را بررسی کنیم». و در انتها هشدار داده است: «ولی وقتی خواسته یا ناخواسته افراطیون داخلی مواضع سیاسی کشور را تضعیف کرده‌اند و از همه مهم‌تر انتخاب هر گزینه‌یی معیشت مردم را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد راهی جز همراهی با عرف جهانی و قواعد بین‌المللی وجود ندارد».
وطن امروز روزنامهٔ باند خامنه‌ای شکست رژیم در برابر مقاومت ایران را بر سر باند رقیب خراب کرده و نوشته است: « وزارت‌خارجه در مقابل اقدام خصمانه پارلمان فرانسه در دعوت از (رهبر مجاهدین خلق) نه‌تنها اقدامی نکرد، بلکه از آزادی یک تبعه فرانسوی بازداشتی در ایران خبر داد
۵روز از اقدام پارلمان فرانسه در دعوت از (مریم رجوی) برای سخنرانی در جمع نمایندگان این کشور می‌گذرد، با این حال وزارت امور خارجه نه‌تنها هنوز نسبت به این رفتار خصمانه پاریس واکنش نشان نداده، بلکه دیروز سخنگوی وزارت امور خارجه در اقدامی عجیب خبر آزادی یک تبعه بازداشتی فرانسه از ایران را اعلام کرد تا انفعال دستگاه محمدجواد ظریف در مقابل اروپایی‌ها بار دیگر به چشم بیاید». این روزنامه در ادامه افزوده است: « مریم رجوی، روز پنجشنبه گذشته به پارلمان فرانسه رفت تا در جمع رئیس پارلمان و مقامات فرانسوی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران سخنرانی کند. او در سخنرانی خود بارها از مقامات فرانسوی به ‌خاطر حمایت‌های گسترده از (مجاهدین) قدردانی کرد. (مریم رجوی) در مجلس ملی فرانسه بر نابودی برنامه موشکی ایران تأکید کرد. او همچنین گفت جمهوری اسلامی ایران نسبت به مواضع اروپایی‌ها مبنی بر تعطیلی برنامه موشکی تهران بی‌اعتناست. نکته جالب این‌که (رهبر مجاهدین خلق) در سخنرانی خود به مقامات فرانسوی گفت هسته‌های «شورشی» را در ایران علیه جمهوری اسلامی ایران تشکیل داده است. او در این‌باره گفت: «یک تحول مهم در ایران رخ داده است. این نیرو کانون‌های شورشی است. واحدهایی که از اعضا و هواداران مقاومت ایران تشکیل شده است. آنها از میان نسل جوان و آزادیخواه ایران برخاسته‌اند. در یک سال اخیر، کانون‌های شورشی فعالیت‌های ضد رژیم را در دهها شهر ایران گسترش داده‌اند».

FATF هم موضوع روزنامه‌های هر دو باند حاکم است.
وطن امروز به‌ نقل از بهمنی عضو مجلس ارتجاع و مدیرکل سابق بانک مرکزی نوشته است: « قطعاً اگر FATF هم تصویب شود، طرف مقابل مسائل دیگری چون ممنوعیت به کارگیری موشکهای بالستیک را مطرح می‌کند و حتی اگر این خواسته را هم اجرا کنیم، آنان سراغ حقوق‌بشر می‌روند و ایران را متهم به نقض آن می‌کنند و هر روز یک بهانه جدید علیه ایران می‌تراشند».
رسالت هم نوشته است:« عضو هیأت‌رئیسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: دشمنان با پیوستن ما به پالرمو و CFT به‌دنبال اشراف بر اطلاعات محرمانه مالی ما هستند».

بلوغ شقهٔ درونی رژیم موضوع هشدار روزنامهٔ آرمان به پیامدهای آن برای نظام است:
آرمان با عنوان: لزوم کنترل و مدیریت افراد فراحاکمیتی نوشته است« شکاف کلاسیک ملت-دولت در ایران به‌واسطه وجود این ساختار پیچیده با یک بافت ساده متناقض‌نما در درون خود موجب شده که اکنون دولت به‌عنوان قوه مجریه در سایه قدرت نهادهای فرا‌دولتی و نهادهای فرادولتی در سایه اشخاص فرا‌حکومتی و فرا‌حاکمیتی قرار گیرد» و سپس هشدار داده است: « این افراد طیفی از کنشگرانی را در برمی‌گیرد که دارای یک غشای امنیتی بسیار قوی برای خود هستند و در پرتو این غشای امنیتی قوی به‌راحتی افراد، سازمانها، نهادها و مجموعه سیستم را به ناگهان با پرسش‌های جدی رو‌به‌رو ساخته و از این جهت شکاف ملت-دولت را به شکاف دولت-حکومت و حکومت با کلیت جامعه رو‌به‌رو می‌سازند».

برخی از سایر بحرانها در تیترهای صفحات اول دیده می‌شوند:
ابرار: نامه ۱۵۷نماینده مجلس به رئیس‌جمهور در مورد ضرورت کنترل قیمت کالاهای اساسی
ابرار: احمد ابوالغیظ: کشورهای عربی و اروپایی فقط در موضوع هسته‌یی ایران موضع متفاوت دارند
آرمان: اقتصاد دولتی ریشه همه مصیبت‌ها
کیهان: انتقاد ۱۵۷نماینده از دولت به‌دلیل ضعف در کنترل قیمت‌ها


پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  

مطالب ما را در وبلاک خط سرخ مقاومت ودر توئیتر @bahareazady دنبال کنید