۱۳۹۷ اسفند ۴, شنبه

بازتاب بحرانهای داخلی و خارجی در درون رژیم


بازتاب بحرانهای داخلی و خارجی در درون رژیم


بازتاب بحرانهای داخلی و خارجی در درون حاکمیت هر روز شدیدتر شده و وحشت از پیامدهای چنین شرایطی بیش‌از‌پیش از زبان کارگزاران نظام بیرون می‌زند. وحشت از قیام مردم و عقب‌نشینی در مقابل آنان در صدر فهرست ترسهای آنها است.

نگرانی از فروپاشی

عارف& سرکردهٔ فراکسیون موسوم به امید در مجلس ارتجاع نوشته است: «آمریکا به‌دنبال فروپاشی اقتصادی در ایران است. اما در داخل اعتماد مردم است که اگر از دست برود حتماً در مسیر فروپاشی قرار خواهیم گرفت».
وی «اعتماد به جوانان، حقوق شهروندی و باور به آزادی، و عدم دخالت نهادهای امنیتی در کارهای سیاسی» را راه برون‌رفت حکومت در مقابل خشم مردم دانسته است.

روزنه برای معیشت مردم! 

مصطفی درایتی، یک کارگزار باند روحانی، حفظ برجام از طریق سازوکارهای اروپایی را راه برون‌رفت و «روزنه‌هایی برای معیشت مردم» دانسته و با حمله به باند رقیب نوشته است: «اروپایی‌ها قدم اولیه‌ای برداشتند ولی یکباره می‌بینیم داخل کشور اتفاقاتی می‌افتد تا شاید همین روزنه کوچکی که احتمالاً بتواند نقشی در رفع گرفتاریها داشته باشد را هم ببندند. سؤال اینجاست تلاش در این راستا حاصل کار چه افرادی است»؟
وی در ادامه نوشته است: «مجمع تشخیص مصلحت نظام باید آنطور که انتظار می‌رود در برابر زیاده‌خواهی‌های غیرمسئولانه بایستد و سعی کند فقط مصلحت کشور را در نظر بگیرد. انتظار از مجمع این است که با توجه به رأی مجلس و تمایل دولت و وضعیت خاصی که کشور در آن به‌سر می‌برد، با تصویب این لوایح روزنه‌هایی برای معیشت مردم بگشاید».(آرمان ۲اسفند ۹۷)

تنشهای بی‌فایده

فریدون مجلسی، دیپلمات سابق، با هشدار نسبت به این‌که «مواضع گزارش شورای امنیت ایالات متحده در خصوص سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران به هیچ‌وجه یک بلوف سیاسی و یا یک شوی دیپلماتیک نیست» یادآوری می‌کند: «اکنون تنها مسأله‌ای که در سایه شعارهای انتخاباتی (ترامپ) محقق نشده مختومه کردن پرونده جمهوری اسلامی ایران است. لذا برای تحقق این وعده انتخاباتیش که تنها وعده بر جای مانده ترامپ به‌شمار می‌رود او به هر آب و آتشی خواهد زد... متأسفأنه برخی از آقایان نیز در داخل با شعارهای رادیکال خود در پی تداوم و حتی افزایش تنش هستند و در این راه این قشرهای ضعیف هستند که باید بهای این تنش ایدئولوژیک و البته بی‌فایده را پرداخت کنند».(سایت دیپلماسی ایرانی ۲اسفند ۹۷)

گرفتاریهای نظام

روزنامهٔ ایران ارگان دولت روحانی هم حل وضعیت انفجاری جامعه را موکول به تصویب لوایح کرده و نوشت: «موافقان FATF از بعدهایی آن را نگاه می‌کنند که اگر جدی گرفته نشود، گرفتاریهای کشور از سال آینده شاخ و برگ بیشتری می‌گیرد».(ایران ۲اسفند ۹۷)
فرشاد مومنی، اقتصاددان باند روحانی هم «مخالفان با FATF را به نوعی خیانتکار توصیف می‌کند».(سایت انصاف نیوز- ۲اسفند ۹۷)

بی‌هویت شدن رژیم

پاسدار قاسم سلیمانی، سرکردهٔ نیروی تروریستی قدس هم روز دوم اسفند به صحنه آمد و از وجه دیگر بن‌بست ابراز وحشت کرد و گفت: «برجام منطقه‌ای برای چیست؟ با این برجام می‌خواهند روح و تحرک ایران اسلامی را بخشکانند، اگر برجام دومی را هم انجام دهیم برجام‌های بعدی را پیاده می‌کنند و می‌خواهد ایران را از درون بی‌هویت کنند».(خبرگزاری فارس۲اسفند ۹۷)
او نگران «تهی شدن» حکومت از هویت ارتجاعی و طینت تروریستی و جنگ‌افروزانه‌اش است که تاکنون یکی از اهرم های بقای آن بوده است و کار به جایی برسد که از عمق استراتژیک دست بکشد.

 

بحران حاد سرنگونی

وحشتی که بسیاری از سردمداران رژیم و حتی امام‌جمعه‌های خامنه‌ای نمی‌توانند به آن اذعان نکنند، وحشت از شرایط انفجاری جامعه و بحران حاد سرنگونی است.
اصرار بسیاری از مهره‌های باند روحانی در زمینه تصویب لوایح FATF توسط مجمع تشخیص نظام عطف این موضوع است.
آنها بر این گمان هستند که تصویب این لوایح و گردن‌گذاشتن به شرایط بین‌المللی، می‌تواند رژیم را از مخمصه داخلی رها کند و گشایشی در امر دولت روحانی در زمینه مشکلاتش با مردم عاصی و به‌پاخواسته بکند، تا بلکه از این طریق بتواند آبی بر آتش خشم مردم بریزد.

ترس از عکس‌العمل مردم

یک سایت حامی دولت روحانی(دیپلماسی ایرانی) برای «قشرهای ضعیف» اشک تمساح می‌ریزد که آنها «باید بهای تنش ایدئولوژیک» بین باندهای درونی حاکمیت را بر سر تصویب یا عدم تصویب FATF بپردازند. اشک تمساح ریختن این سایت حامی دولت روحانی برای«قشرهای ضعیف» که «باید بهای تنش ایدئولوژیک» بین باندهای درونی حاکمیت را بر سر تصویب یا عدم تصویب FATF را بپردازند، ناشی از این وحشت است که چنان‌چه فشار معیشتی بر مردم بیشتر شود عکس‌العمل مردم به‌صورت گسترش قیام و خیزش بارز شود.

فروپاشی محتوم

اما واقعیت این است که نه تصویب لوایح و نه عدم تصویب لوایح هیچ‌کدام نمی‌تواند حکومت را از سرنوشتی که عارف نگران آن است نجات بدهد.
زیرا پذیرش یا عدم پذیرش لوایح هر کدام آثار زیبانباری برای رژیم دارد که قطعاً بحران سرنگونی در داخل را تشدید خواهد کرد.


پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  

مطالب ما را در وبلاک خط سرخ مقاومت ودر توئیتر @bahareazady دنبال کنید