۱۳۹۷ اسفند ۶, دوشنبه

انگلستان فعالیت حزب‌الله لبنان را به عنوان یک «گروه تروریستی» ممنوع کرد




انگلستان فعالیت حزب‌الله لبنان را به عنوان یک «گروه تروریستی» ممنوع کرد


 با فشار آمریکا، سرانجام بریتانیا شاخە سیاسی حزب‌الله را هم یک «گروه تروریستی» اعلام کرد.
وزیر کشور انگلستان روز دوشنبه با صدور ابلاغیه‌ای حزب‌الله لبنان اعم از شاخه سیاسی و نظامی آن را به عنوان یک «گروه تروریستی» اعلام و فعالیت این گروه را ممنوع کرد.
وی افزود: «حزب‌الله به تلاش برای بی‌ثبات کردن وضعیت شکننده خاورمیانه ادامه می‌دهد و ما دیگر نمی‌توانیم میان شاخه نظامی آن که پیش از این غیرقانونی شده و حزب سیاسی آن، تمایز قائل شویم.»
«ساجد جاوید» وزیر کشور انگلستان هم روز دوشنبه اعلام کرد دولت این کشور کلیت حزب‌الله را در فهرست «گروه تروریستی» قرار می‌دهد.
انگلستان اعلام کرده است که شاخه سیاسی حزب‌الله لبنان را به فهرست “سازمان‌های تروریستی” خود اضافه می‌کند.
با اجرایی شدن این طرح، حزب‌الله لبنان به طور کامل به عنوان یک “گروه تروریستی” از سوی انگلستان تحریم خواهد شد.
سایت برایت بارت، ۶ اسفند ۹۷ نوشت: ساجد جاوید وزیر کشور انگلستان معتقد است ممنوعیت گروه تروریستی حزب‌الله بایستی خیلی زودتر از این زمان انجام می‌شده است.
شبه‌نظامیان حزب‌الله به‌عنوان یک سازمان تروریستی در تمامیتش توسط اتحادیه عرب، بحرین، کانادا، فرانسه، استرالیا، هلند و آمریکا نامگذاری شده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر کشور انگلستان در این مورد گفت: حزب‌الله به تلاش برای بی‌ثبات کردن خاورمیانه ادامه می‌دهد و ما دیگر نمی‌توانیم میان شاخه نظامی آن که پیش از این غیرقانونی شده و حزب سیاسی آن، تمایز قائل شویم.
تلگراف در این باره نوشت: طرح ساجد جاوید به‌دنبال هشدارهای نمایندگان پارلمان است مبنی بر این‌که انگلستان یک تفاوت و تفکیک غلط را با نامگذاری فقط بال نظامی این گروه ایجاد کرده اما در غیرقانونی کردن بال سیاسی آن کوتاهی کرده است.
بنا‌ به این گزارش؛ یک پارلمانتر انگلستان که به طرح ممنوعیت حزب‌الله مشرف است گفت: روی این موضوع مدتی است که کار شده و حالا قریب‌الوقوع بوده و بسیار هم از موعدش گذشته است.
این یک ناهمخوانی عجیب و غریبی بوده که بال سیاسی گروه حزب‌الله نامگذاری تروریستی نشده به‌خصوص که طیفی از سایر کشورها تصمیم مشابهی گرفته بودند.
تلگراف می‌نویسد: در فضای جاری کشور، این یک علامت قوی است که ما دیگر تروریزم و یهودی ستیزی را در خیابانهای انگلستان تحمل نمی‌کنیم.
اعضای کنگره آمریکا مصرانه از اتحادیه اروپا خواسته بودند تا تمامی شعبات حزب‌الله به‌عنوان یک «گروه تروریستی» نامگذاری شود.

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  

مطالب ما را در وبلاک خط سرخ مقاومت ودر توئیتر @bahareazady دنبال کنید