۱۳۹۷ اسفند ۴, شنبه

مروری بر رسانه‌های حکومتی – شنبه ۴ اسفند ۹۷



مروری بر رسانه‌های حکومتی – شنبه ۴ اسفند ۹۷


روزنامه‌های حکومتی در روز شنبه چهارم اسفند ماه مهم‌ترین مطالب خود را به مهلت جدید FATF به رژیم اختصاص داده و با صف‌بندی مقابل یکدیگر تشدید بحران درونی نظام را به نمایش گذاشته‌اند. در کنار این موضوع اوجگیری بحران درونی رژیم برای استیضاح روحانی دیده می‌شود. هشدار نسبت به شرایط انفجاری و اذعان به اوضاع خراب اقتصادی از دیگر مطالب مهم روزنامه‌های امروز رژیم.

روزنامه‌های باند ولی‌فقیه ارتجاع از مهلت داده شده FATFاستقبال نکرده‌ و به تشدید بحران درونی رژیم اذعان کرده‌اند:
سیاست روز: سردمداران این کنوانسیونهای مشکوک تلاش کنند تا به بهانه مهلت جدید به جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های خود را برای ایجاد انشقاق بین مردم و مسئولان و احزاب و طیف‌های مختلف سر و سامان دهند.
جوان: باید گفت که ماجرای اف‌.ای‌.تی‌اف و ایران در این مدت به‌صورت کامل در کانال سیاسی‌بازی آمریکا افتاده و به همین جهت هم لحن بیانیه‌این هفته اف‌.ای‌.تی‌اف کمی تندتر از گذشته بوده و تنها مهلت چهار ماه به ایران نداده بلکه برای ایران این خط‌ و نشان را هم کشیده که اگر ایران به‌ درخواست‌هایش عمل نکند و به‌خصوص آن دو لایحه را تصویب نکند، شعب بانک‌هایش تحت نظارت دقیق‌تری قرار می‌گیرند.
کیهان:. این اقدام در حقیقت خرید زمان(مهلت) برای خود FATF است. به‌دنبال آن است تا با جازدن این اقدامِ هیچ به‌عنوان امتیاز، با کمک دنباله داخلی، تصویب لوایح مرتبط با FATF را با هدف تسلیم ایران رقم بزند... کارگر وه ویژه اقدام مالی در نظر دارد تا با خرید زمان، حامیان FATF بتوانند برای جاده‌صاف‌کنی تصویب لوایح خسارت‌بار مرتبط با FATF بیشتر مانور دهند.

روزنامه‌های باند روحانی هم ضمن حمله متقابل به باند رقیب با یادآوری شرایط انفجاری جامعه، بر ضرورت تمکین به خواسته‌های جامعهٔ جهانی تمکین کرده‌اند:
آرمان: ما در جهانی قرار داریم که نمی‌توان گفت یک تئوری توطئه درست کنیم که این افراد همگی علیه ما جمع شدند... از نظر اقتصادی، باید منافع آحاد مردم از جمله حقوق بگیر، طبقه متوسط، زیر متوسط که تحت فشار تورم،رکود و گرانی بیشترین ضربه‌ها به آنها وارد می‌شود رعایت گردد. مجمع تشخیص مصلحت نظام باید به مسأله حق شرط توجه نماید و از سخنان کلیشه‌ای و شعارگونه پرهیز شود زیرا جو جامعه ملتهب می‌شود و منافع ملی در تنشها فراموش می‌گردد.
ایران: باید به یک سؤال اساسی پاسخ بدهیم که آیا می‌خواهیم با جهان بین‌الملل ارتباط تجاری و بازرگانی داشته باشیم یا خیر. اگر نمی‌خواهیم ارتباط داشته باشیم که ضرورتی ندارد این مقررات بین‌المللی را بپذیریم و این همان چیزی است که طیف تندرو در کشور دوست دارند به آن سمت حرکت کنیم.

هشدار نسبت به فضای انفجاری جامعه مضمون مشترک مطالب روزنامه‌های باند روحانی است
آرمان: عارف: به‌دنبال ناامید کردن مردم هستند. اگر مردم ناامید شوند از همه عبور خواهند کرد.
ابتکار: دماسنج اعتماد در کشور، وضعیت مطلوبی را نشان نمی‌دهد. بدیهی است که تراز اعتماد، وضعیت رونق کسب‌وکار را نشان می‌دهد...دو شاخص «امید به آینده فرزندان» و «گرفتن حق در داد و ستد» وضعیت مطلوبی ندارد...باید برای تبعیضِ نهادینه‌ شده علاجی عاجل طلبید. این تبعیض مانند آتشی که به خرمن اعتماد افتاده باشد، امید و اعتماد را می‌سوزانَد.
آفتاب یزد: این مسئولان غیرت‌شان قبول می‌کند، مردمی که در طول ۴۰سال گذشته این مقدار زجر کشیده (اند)... این‌گونه اسیر یک کیلو گوشت ناقابل باشند؟بعد از گذشت ۴۰سال و این حجم از درآمدهای نفتی و سایر منابع و پتانسیلهای دیگر که ایران را متمایز کرده آیا شایسته است شکل‌گیری چنین صف هایی؟ نسل جدید نسل دهه ۴۰،۵۰،۶۰ و حتی ۷۰ نیست.آستانه صبرشان پایین است... نسل جدید بیگانه است با صبر و تحمل.به همین دلیل این صفهای لعنتی، مصائب به‌دنبال دارد و باید فکری در مورد آن کرد.ا

برخی از سایر بحرانها هم در تیترهای صفحات اول دیده می‌شوند:
ابرار: خوزستان رتبه دوم بیکاری در ایران
اسکناس: کسری بودجه ۹۸ و ضرورت توجه به کسب درآمدهای جدید؛ ثروتمندان، هم‌چنان در حاشیه امن مالیاتی!
جهان صنعت: بازی با قیمت خودرو برای جمع‌آوری نقدینگی؛ جبران کسری دولت از جیب مردم

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  

مطالب ما را در وبلاک خط سرخ مقاومت ودر توئیتر @bahareazady دنبال کنید