۱۳۹۸ آبان ۳۰, پنجشنبه

لوموند فرانسه : معترضان عراقی با مباهات به معترضان ایرانی می‌نگرند


قیام عراق 

لوموند فرانسه : معترضان عراقی با مباهات به معترضان ایرانی می‌نگرند



قیام ایران 
روزنامه لوموند در مقاله‌ای به شباهتهای انقلاب ایران و عراق پرداخته و نوشته است تظاهر کنندگان عراقی و ایرانی با دشمن مشترکی به نام رژیم ایران دست و پنجه نرم می‌کنند. معترضان عراقی با مباهات به معترضان ایرانی مینگرند، کسانی که مانند آنان عکسهای خامنه‌ای را لگدمال می‌کنند و خواهان سقوط رژیم هستند.
این روزنامه فرانسوی ضمن چاپ عکسی از اعتراضات و تظاهرات مردم اصفهان در صفحه نخست خود نوشته است که رژیم ایران با قطع اینترنت ارتباط ایران را با باقی جهان قطع کرده و مردم را در پشت درهای بسته سرکوب می‌کند. جنبش مردم ایران که با اعتراض به بالا رفتن قیمت بنزین آغاز شد به‌سرعت به جنبشی سیاسی تغییر شکل داد و مشروعیت جمهوری اسلامی را نشانه گرفت.
لوموند در تماس محدود با ایرانیان می‌نویسد که ایران در وحشت و عدم اطمینان به آینده غوطه‌ور شده است.
ژورنالیستی مستقل گفته که با اعلام افزایش قیمت بنزین ملت ایران احساس کرد که بسیار تحقیر شده و از این‌که رژیم ایران ثروت مملکت را خرج برنامه‌های سلطه‌جویانه‌اش در عراق و فلسطین می‌کند و ایرانیان در رنج را نادیده می‌گیرد، به خشم آمده است.
این روزنامه می‌نویسد اگر چه معترضان در میدان تحریر بغداد پلاکاردی در حمایت از قیام مردم ایران به دست نگرفته‌اند، صدها تن از جوانان عراقی که در این مکان اردو زده‌اند، به نبرد همسایگانشان بی‌اعتنا نیستند.
تظاهر کنندگان عراقی و ایرانی با دشمن مشترکی به نام رژیم ایران دست و پنجه نرم می‌کنند. معترضان عراقی با مباهات به معترضان ایرانی مینگرند، کسانی که مانند آنان عکسهای خامنه‌ای را لگدمال می‌کنند و خواهان سقوط رژیم هستند. برخی از عراقیها در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی به شوخی و استهزاء نوشته‌اند که رژیم ایران چهل سال تمام بیهوده تلاش کرد تا انقلاب اسلامی خود را به عراق صادر کند. حال به‌نظر می‌آید که این عراق است که موفق شده است تنها در عرض چهل روز انقلاب خود را به ایران صادر کند.
یک دانشجوی ۲۳ساله عراقی گفته است که رژیم ایران مسبب وخامت اوضاع مملکت ما است اما خود ایرانیها انسان‌هایی خوب و تحصیل‌کرده‌اند که مانند ما از دخالت دین در سیاست، خشونت و چپاولگری حکومت ایران رنج می‌برند.
لوموند می‌نویسد که روزنامه توک توک روزنامه‌ای که مبارزان میدان تحریر منتشر می‌کنند، بر روی شباهتهای شیوه سرکوب معترضان عراقی و ایرانی انگشت گذاشته و نوشته است که این شیوه نشان از روحیه جنایتکارانه و بیمارگونه یکسانی دارد.


در توئیتر با نام Bahar iran@ ما را  دنبال کنید 
پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور  ge#IranRegimeCha