۱۳۹۸ دی ۴, چهارشنبه

شکنجه‌های وحشیانه علیه زندانیان قیام و دستگیری خانواده‌ها برای ممانعت از برگزاری مراسم چهلم




مریم رجوی :شکنجه‌های وحشیانه علیه زندانیان قیام و دستگیری خانواده‌ها برای ممانعت از برگزاری مراسم چهلم

فراخوان به ملل متحد جهت اقدام فوری برای توقف جنایت علیه بشریت و اعزام هیات برای دیدار با زندانیان

گزارش‌های تکان دهنده از زندان‌های تهران (فشافویه، اوین، گوهردشت و ...) و زندان‌های شهرهای مختلف حاکی از شکنجه‌های وحشیانه زندانیان قیام و شرایط بسیار وخیم زندان‌هاست. در همین حال رژیم آخوندی در وحشت از برگزاری مراسم چهلمین روز شهادت قیام آفرینان، خانواده‌های شهیدان را به‌طور سیستماتیک تهدید می‌کند و برخی از آن‌ها را دستگیر کرده است. سازمان مجاهدین خلق ایران اعلام کرد:
۱. در زندان‌های تهران و شهرهای مختلف، دژخیمان با اعمال شکنجه‌های وحشیانه می‌خواهند هواداران مجاهدین را وادار به اعتراف‌های اجباری بکنند. قربانیان مجبور می‌شوند بگویند از مجاهدین برای آتش زدن بانک‌ها پول گرفته‌اند و یا سازمان به آن‌ها دستور داده تا به مردم بی‌گناه شلیک کنند. شکنجه‌گران در صددند اراجیف آخوندی مانند اینکه مجاهدین از اسراییل و عربستان سعودی پول می‌گیرند را به بازداشت‌شدگان دیکته کنند تا در اعترافات اجباری تکرار کنند.
۲. دژخیمان برخی از زندانیان را زیر شکنجه به شهادت رسانده و برخی را سر به نیست کرده‌اند.
۳. در میان زندانیان شمار زیادی از دانش آموزان و نوجوانان حتی کمتر از ۱۳‌ساله به چشم می‌خورد.
۴. برخی از زندانیان در اثر شکنجه در عرض چند هفته بیش از ۲۰‌کیلو از وزن خود را از دست داده‌اند. زخم‌های ناشی از شکنجه و شلاق بر‌بدن زندانیان باقی است.
۵. افراد معدودی که با وثیقه‌های بسیار سنگین آزاد کرده‌اند، نیز آثار شکنجه دارند و آن‌ها را تهدید کرده‌اند که اگر از وقایع زندان چیزی بگویند محکومیت‌های سنگین‌تری به آن‌ها خواهند داد.
۶. زندانیان در اتاق‌های کوچک روی هم انباشته شده‌اند. در زندان فشافویه در یک اتاق ۱۰-۱۲متری ۴۰ تا ۵۰ زندانی را روی هم ریخته‌اند. امکان خواب واستراحت وجود ندارد اکثر اوقات زندانیان در حالت ایستاده بسر می‌برند. هر نفر فرصت نیم‌ساعت یا یک‌ساعت برای خوابیدن دارد.
۷. از وسایل بهداشتی و حداقل‌های زندگی خبر نیست. پتو و بالش وجود ندارد، در هر اتاق یک یا دو لیوان وجود دارد که همه باید از آن آب بیاشامند.
در همین حال اطلاعات آخوندی در وحشت از مراسم چهلم شهیدان، در روزهای اخیر در یک اقدام جنایتکارانه برخی از خانواده‌ها، از جمله پدر و مادر و خانواده شهید پویا بختیاری را دستگیر کرده است. قبل از آن این خانواده تهدید شده بودند که از برگزاری مراسم خوداری کنند.
پیش از این مقاومت ایران اعلام کرده بود به‌دستور خامنه‌ای بیش از ۱۵۰۰‌تن به شهادت رسیده، ۴۰۰۰تن مجروح و ۱۲۰۰۰تن دستگیر شده‌اند. هم قتل عام ۱۵۰۰نفر و هم شکنجه هزاران زندانی و یا قتل زندانیان زیر شکنجه از مصادیق بارز جنایت علیه بشریت است و جامعه جهانی برای توقف آن باید اقدام کند. این رژیم خونخوار باید از خانواده ملل طرد شود.
خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران، بار دیگر از ملل متحد خواست بدون فوت وقت یک هیات حقیقت یاب بین المللی برای بازدید از زندان‌ها و دیدار با دستگیر‌شدگان به ایران اعزام نماید.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۳دی ۱۳۹۸ (۲۴دسامبر۲۰۱۹)

در توئیتر با نام Bahar iran@ ما را  دنبال کنید 
پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  

مرگ_بر_دیکتاتور  ge#IranRegimeCha