۱۳۹۸ دی ۶, جمعه

گلستان مادر شهید دلوین : 'باید شایسته ی دخترم باشم و او را ارج نهم'


                                                  مادر شهید دلوین 
منبع : خبر گزاری فرات

گلستان مادر شهید دلوین : 'باید شایسته ی دخترم باشم و او را ارج نهم'

'باید شایسته ی دخترم باشم و او را ارج نهم' گلستان عزیز اعلام کرد که او سربلند است که دختر وی دلوین در سریکانی در مقاومت علیه رژیم اشغالگر ترکیه شهید شد و گفت، وظیفه ی اوست که دخترش را ارج نهد.پلشین بریتان قامشلو چهارشنبه, 25 دسامبر 2019, 08:47 دایه گلستان در مورد مقاومت و قهرمانی دختر خود دلوین قامیشلو و صدها مبارزی که در مقاومت شرف شرکت کردند، سخن گفت.دایه گلستان اینگونه در مورد دخترش گفت: "دلوین دختر و عروس سریکانی است. دختر کوچک من بود، او از خواهرها و برادرانش کوچکتر بود. دلوین بسیار خونگرم بود و بسیار خواهران و برادرانش را دوست داشت. دخترم ٨ سال درس خواند، در مدرسه نیز بسیار توانا بود. همیشه به زندگی مبارزان که برای میهن خود مبارزه می کنند اشاره می کرد. مبارزان را بسیار دوست داشت و می خواست به آنها بپیوندد. من به خاطر احساس مادرانه ام همیشه به او می گفتم،"نه تو درست را بخوان، درست را تمام کن و برای خودت کاری پیدا کن. تو هم با درس خواندن مبارزه کن، این مبارزه هم لازم است. جنگ با زبان هم برای ما لازم است. اما او از اسلحه بسیار خوشش می آمد. حتی یک بار رفت و به آنها پیوست، اما به خاطر عصبانیت من بازگشت چون من نمی توانستم بدون او زندگی کنم، پس رفتم و او را به خانه آوردم. اما زمانی که برای بار دوم رفت به خودم گفتم خواست او این است، اجازه دادم تا به ی.پ.ژ بپیوندد.دختر من دلوین جشن و مراسم شادی را خیلی دوست داشت. بارها ما را هم به شادی و پایکوبی مبارزان می برد. با اینکه توانایی کافی برای پایکوبی نداشتم اما تنها به خاطر خواسته او همراهش می رفتم و به رقص کوردی می پرداختیم. خیلی دوست داشت با رفقایش به مأموریت برود. همیشه در پی درک معنی زندگی بود.من مادر همه مبارزانم دایه گلستان در مورد پیوستن دخترش دلوین به صفوف ی.پ.ژ گفت، "به دنبال خواست خود رفت و به ی.پ.ژ پیوست. روزی نیز که در مقابل چشم من از خانه بیرون رفت بسیار خوشحال بود. از پیوستنش به صفوف آزادی بسیار خوشنود بود. دوستانش به او گفته بودند، مادرت آنقدر دنبال تو گشت که خسته شده است. او به دوستانش جواب داده بود، "بگذار مادر من هم کمی ورزش کند." زمانی که من رفتم به او گفتم،"من بسیار به تو فکر می کنم و نمی توانم فراموش کنم، او در جوابم گفت، "نباید فقط به فکر من باشی، من و دوستانم مثل هم هستیم. رفقایم در شنگال، در بوتان و وان، حتی در روژهلات هم هستند. جوانان مثل من در هر چهار بخش کوردستان به مقاومت و انقلاب پیوسته اند. زمانی که من رفقای او را دیدم از آنها بسیار خوشم آمد، حتی بیشتر از دخترم. رفیق نوهال هم همراه دختر من دلوین بود، من به او گفت، من مادر همه ی شما هستم."
"به شهادت دخترم سربلندم"

شهید دلوین :
دایه گلستان در مورد پیوستن دخترش به مقاومت شرف در سریکانی گفت: "من نمی دانستم دلوین من به سریکانی رفته است. اما دلم خبر می داد که او هم مثل رفقای خود در جنگ مقاومت شرف است. تصویر او از سریکانی پخش شد، زمانی که من او را دیدم بسیار خوشحال شدم. پس از دو سه روز جنگ در سریکانی سنگین تر شد. یک بار دیدم که گفتند جگنده ها شهر را بمباران کرده اند. فورا گفتم دلوین من هم شهید شده است. در همان لحظه به خودم گفتم، خدایا کاری کن شهید شود اما به دست دولت ترکها و تبهکارانشان نیفتد. پس از آن به من اطلاع دادند که شهید شده است. من به عنوان مادر او سربلندم و تا زنده ام به شهادت او افتخار میکنم. درست است وقتی خبر شهادت عزیزت را به تو می دهند دردآور است، واقعا ناراحت کننده است. اما ما قبل از آن نیز شهادت وی را تصور کرده بودیم. قبل از شهادتش با برادرانش صحبت کردم و من به آنها گفتم، خواهر شما در سریکانی در خط مقدم می جنگد. اگر خبر شهادت خواهرتان را شنیدید غمگین نباشید. به من گفتند،"مادر این تویی که این حرف را میزنی؟"من می دانستم که او شهید می شود. زمانی که به من گفتند بسیار ناراحت شدم، اما علی رغم همه چیز سربلند بودم. ما به عنوان خانواده ی دلوین از راه او پشیمان نیستیم و همه راهرو راه او و رفقایش هستیم. درست است خبر شهادت برای همه ی مادران دردناک است، اما ما می دانیم چه راهی در پیش گرفته ایم و بهای آن بسیار است."

شهید نوهال:
"حملات دشمن را شکست دادند" رفیق روکن که در بخش رسانه فعالیت می کند خواسته بود با دلوین مصاحبه ای انجام دهد، اما دخترم به او پاسخ داده بود؛" تا وقتی که یک خودروی زرهی تبهکاران ترک ها را منهدم نکنم، یک کلمه حرف نخواهم زد". سپس در آن روز مطلع شدیم که در منطقه صنایع (شهرک صنعتی) چهار زرهپوش ترکیه دشمن منهدم شده اند. دلوین و رفقای او با اراده و نیرویی بزرگ حملات دشمن را شکست داده بودند.

خون آنها بر زمین نخواهد ماند به عنوان مادر شهید دلوین من در مقابل همه ی شهدای سریکانی و رفقای او و شهید نوهال ادای احترام می کنم. من به عنوان مادر هر دوی آنها تا یک قطره خون در بدنم باشد بر راه آنها خواهم بود. من به دخترانم دلوین و نوهال قول می دهم، نمی گذارم خون آنها بر زمین بماند

در توئیتر با نام Bahar iran@ ما را  دنبال کنید 
پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  

مرگ_بر_دیکتاتور  ge#IranRegimeCha