۱۳۹۸ دی ۱, یکشنبه

بودجه ۹۹، درمان یا سم مهلک؟ گفتگو با حسین میرداماد+ کلیپ



بودجه ۹۹، درمان یا سم مهلک؟ گفتگو با حسین میرداماد



بودجه ۹۹، درمان یا سم مهلک؟ . لایحه بودجه سال ۹۹ که رئیس جمهور آخوندی به مجلس ارائه داد؛ تا مورد بحث و بررسی و تصویب قرار بگیرد، سئوالاتی حول این بودجه مطرح است اینکه : تفاوت بودجه ۹۹ با ۹۸ چیست؟ در چه ظرف سیاسی، این کار صورت می‌گیرد؟ شرایطی که رژیم در آن قراردارد این بودجه، مشکلی برایش حل می‌کند؟ همینطور قیام مردم ایران، آیا تأثیری بر این بودجه گذاشته یا نه؟ .
درهمین رابطه آقای حسین میرداماد طی گفتگویی باتلویزیون ایران آزاد به سئوالات فوق جواب میدهد.
حسین میرداماد: ابتدا اشاره‌ای به سال ۹۶ بکنیم که می‌خواستند بودجه ۹۷ را ببندند، چون بودجه ۹۷ به قیام دی ماه۹۶ خورد، اینها در ابتدا سرمست از ۱۵۰ میلیارد دلاری که اوباما بعد از قضیه برجام به آخوندها داده بود، علاوه بر این میخواستند از طریق افزایش نرخ بنزین و گران کردن خیلی از کالاها پول کلانی از داخل بدست بیاورند و نمی‌خواستند نرخ تورم که ۳۰ درصد بود حقوق ها را افزایش بدهند، سقف را ۱۰ درصد و حتی به بعضی از شغل ها نمیدادند، خیز برداشته بودند که بودجه‌ای را تصویب کنند که از دل آن بودجه پولهای کلانی به دست رژيم می‌آمد.
اما این داستان به قیام دی ماه ۹۶خورد، به همین دلیل از وحشت قیام هم گرانی ها را متوقف کرد، نان را میخواست گران کند و مرغ و تخم مرغ که گران شده بود را سریع برگرداند، البته متکی به آن ۱۵۰ میلیارد دلاری بودند که آمریکا فرستاده بود، در سال ۹۷ قیام کازرون را داشتیم و در تهران و گوهردشت و در بازار تهران در خرمشهر و اهواز داشتیم، رژیم در بودجه ۹۷ برای سال ۹۸ مقداری دست به عصا بود، ترکش های قیام های ۹۷ را داشت و تحریم های آمریکا هم هنوز شدت و حدت نداشت، از ابتدای سال ۹۸ تلاش کرد که با عملیات روانی موضوع گرانی بنزین را از طریق رسانه های خودش شروع به زمینه سازی کنند برای گران کردن بنزین و کالاها که بتوانند در بودجه سال ۹۸ مابه‌آزادء پولی که بدست نمی‌آوردند،‌از طریق بودجه در سال ۹۸ بدست بیاورند. منتهی به قیام آبان خورد، کل دستگاه رژيم بهم خورد، به همین خاطر سرهم بندی بنام بودجه کردند که این باعث بسیاری اختلافات در درون رژیم شد.

پرسش: دستگیری حمید نوری شکنجه‌گریک توطئه با همدستی وزارت اطلاعات است چرا؟

کلیپ کنفرانس


بودجه ۹۹، درمان یا سم مهلک؟ گفتگو با حسین میرداماد

در توئیتر با نام Bahar iran@ ما را  دنبال کنید 
پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  

مرگ_بر_دیکتاتور  ge#IranRegimeCha