۱۳۹۸ دی ۲۷, جمعه

نایاک و تریتا پارسی درمعرض حسابرسی وزارت‌دادگستری امریکا – عاقبت لابی‌گری برای آخوندها



نایاک و تریتا پارسی درمعرض حسابرسی وزارت‌دادگستری امریکا – عاقبت لابی‌گری برای آخوندها



نایاک و تریتا پارسی درمعرض حسابرسی وزارت‌دادگستری امریکا

فراخوان سه عضو ارشد سنای آمریکا به وزارت دادگستری برای تحقیقات قضایی درباره نایاک تشکل حامی رژیم آخوندی

سه عضو ارشد سنای آمریکا از وزارت دادگستری ایالات متحده خواستار تحقیقات قضایی پیرامون تشکل حامی رژیم آخوندی بنام نایاک در آمریکا شدند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی سنای آمریکا سناتورها تام کاتن، عضو کمیته های قوای مسلح و اطلاعات، تد کروز، عضو کمیته های قوای مسلح و قضایی و مایک براون ، طی نامه ای به وزیر دادگستری آمریکا ویلیام بارو، خواستار تحقیق در باره فعالیت های نایاک بدلیل نقض قوانین مربوط به فعالیت های عامل خارجی شدند. به اعتقاد سناتور های برجسته، نایاک در حقیقت ازطرف رژیم ایران تبلیغات و کسب حمایت برای این رژیم را گسترش می دهد..
نایاک که در سال۱۳۹۱ به توصیه جواد ظریف، وزیر خارجه آخوندها در آن زمان سفیر رژیم در ملل متحد بود و با صحنه گردانی تریتا پارسی به عنوان یک تشکل پوششی رژیم آخوندی برای پیشبرد اهداف آن در آمریکا تأسیس شد و فعالیتهایش روی توجیه کردن و ماله کشی جنایتهای رژیم آخوندی و گسترش کارزار شیطان سازی وزارت بدنام اطلاعات علیه مجاهدین و مقاومت ایران متمرکز بود.
تریتا پارسی در سال ۱۳۷۶ به عنوان یک کارمند جزء در دفتر نماینده کنگره، باب نی، به کار مشغول شد و از همان آغاز مبلغ سیاست های رژیم آخوندی و استمالت از آن بود. باب نی، سالها بعد به جرم فساد مالی و رشوه خواری از کنگره اخراج و تحت پیگیرد قانونی قرار گرفت و توسط دادگاه محاکمه و به دو سال و نیم زندان محکوم شد. تنها در یک مورد، وی مبلغ ۳۶ هزار دلار از یک دلال اسلحه در لندن که از جمله برای رژیم آخوندی سلاح قاچاق می کرد، رشوه گرفته بود.
در آبانماه ۱۳۸۸واشنگتن تایمز در یک گزارش مشروح تحقیقی بر ماهیت تقلبی و غیرقانونی فعالیت تریتا پارسی و نایاک و نقض تحریم های آمریکا علیه رژیم آخوندی انگشت گذاشت و رابطه تنگاتنگ این گروه با با رژیم آخوندی را برملا کرد
از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۱ بخش مهمی از فعالیتهای نایاک معطوف به نگاه داشتن سازمان مجاهدین در لیست تروریستی و بدنام کردن آن نزد افکار عمومی بود.
نایاک وتریتا پارسی در بین ایرانیان مقیم آمریکا بشدت منفور بوده و در میان خبرنگاران به عنوان بلندگوی تبلیغاتی رژیم آخوندی شناخته می شدند. در یک نظر سنجی از هموطنان ایرانی در آمریکا، در سال ۲۰۱۱، ۹۴ درصد از پاسخ دهندگان گفتند نایاک لابی رژیم آخوندی است و ۹۳ درصد گفتند نایاک علیه دولت آمریکا کلاهبرداری کرده است.
نایاک با مزدور مسعود خدابنده و همسر وی ان خدابنده- سینلگتون روابط گسترده ای داشت و در سال ۲۰۰۸ آنها را برای شرکت در یک جلسه در کنگره آمریکا علیه مجاهدین دعوت کرده بود که با دخالت نماینده وقت کنگره آمریکا، آقای اد تاونز، که از حامیان قدیمی مقاومت ایران بود، سرویس های آمریکایی و انگلیسی از پرواز این دو مزدور از فرودگاه هیثروی لندن، جلوگیری کردند. نایاک هزینه بلیط آنها را که مبلغ ۲۳۷۸ دلار و در وجه ان سینگلتون پرداخت شده بود، تأمین کرده بود.
نمایندگان کنگره آمریکا، از جمله آقای ادوارد رویس، رئیس پیشین کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، بکرات ضمن محکوم کردن مواضع نایاک در حمایت از رژیم آخوندی، برغیرقانونی بودن فعالیت های آن تأکید کرده بود.
پارسی همچنین روابط گسترده ای با رئیس جمهور قبلی رژیم، محمود احمدی نژاد برقرار کرده بود و ملاقاتهای متعدی، از جمله در تاریخ ۱۲ و ۱۳ مرداد ۱۳۸۷ با هاشمی ثمره مشاور احمدی نژاد در لاهه داشت.
در سال ۱۳۹۶، نایاک و پارسی کارزار گسترده ای را برای جلوگیری از نامگذاری سپاه پاسداران به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی توسط دولت اوباما دامن زدند و شخص پارسی چند مقاله در این رابطه به چاپ رساند. وی همچنین در تاریخ ۲۳ مرداد ۱۳۸۶، ملاقاتی را بین سلمان صفوی، برادر سرکرده بریده سپاه رحیم صفوی و مقامات آمریکایی در سفارت این کشور در لندن ترتیب داد که طی آن صفوی خواهان عدم نامگذاری تروریستی سپاه گردید.
در ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۲ دادگاه منطقه ای واشنگتن تریتا پارسی و نایاک لابی رژیم در آمریکا را بخاطر تقلب، پنهان کاری و دروغگوئی به پرداخت ۱۸۳۰۰۰ دلار جریمه محکوم کرد. قاضی در حکم خود نوشته بود، این نظرگاه که نایاک نقش لابی را برای رژیم ایران ایفا کرده است از واقعیت به دور نیست.


در توئیتر با نام Bahar iran@ ما را  دنبال کنید 
پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  

مرگ_بر_دیکتاتور  ge#IranRegimeCha