۱۳۹۸ بهمن ۶, یکشنبه

رژیم برای حفظ عمق استراتژیک خود درعراق چکار خواهد کرد؟گفتگو با موسی افشار+ کلیپ



رژیم برای حفظ عمق استراتژیک خود درعراق چکار خواهد کرد؟گفتگو با موسی افشار


حفظ عمق استراتژیک در عراق برای رژیم بسیار مهم است. پس از هلاکت پاسدار سلیمانی رژیم، چگونه میخواهد این خلا را پر و عمق استراتژیکش را حفظ کند؟ همچنین، وضعیت نیروهای وابسته به رژیم، و سیاست آمریکا، در عراق چگونه است؟
آقای موسی افشار در گفتگویی با تلویزیوین ایران آزاد به موضوعات فوق پاسخ میدهد.
موسی افشار: ابتدا بايد درود به جوانان و مردم عراق بفريستيم و بخصوص شهدا روزهاي اخير طبعاً انقلاب عراق تابحال بيش از ۶۰۰ شهيد  و نزديك به ۲۵۰۰۰ مجروح داشت و چنين قيمت سنگيني را دادند كه ما امروز در ۲۴ ژانويه نزديك ميشويم به پايان چهارمين ماه قيام انقلاب عراق كه از اول اكتبر شروع شده بود. تحولات امروز و ۲ روز اخير كه همراه بود با بيش از ۱۲ شهيد جديد و مشخصاً ۴ شهيد امروز در بغداد بود ۲ نفر به خاطر حمله مزدوران نيروهاي امنيتي به جوانان و مردم بپا خواسته عراق در اتوبان محمد قاسم شهيد داشتند در ميدان خلاني ۲ نفر شهيد ولي منابع پزشكي عراق ۶ شهيد و ۵۴ مجروح  تابه حال گزارش كردند و كماكاً در گزارش ديديم در كربلا در حي نقيب درگيرهاي شديد بوده و همچنين در حي نقيب در استان نجف و استان كربلا. اماّ امروز بطور مشخص از اين جهت روز مهمي بود كه يك روز چالشي بزرگي براي انقلاب عراق بود چرا كه جريان وابسته به رژيم ايران رژيم آخوندي كه بعداز هلاكت سليماني با محوريت مقتدا صدر رژيم تلاش ميكند آنرا شكل بدهد امروز را به عنوان اخراج آمریکا و برگزاري به اصطلاح تظاهرات ميليوني اعلام كرده بود كه از جهات مختلف قابل توجه بود. اين تظاهرات به جمعيت بسيار بسيار اندك نسبت به آن ميليوني كه اعلام كرده بودند برگزار شد در منطقه اي بسيار دورتر تقريباً در منطقه الجادیره كه همه ميداند در بغداد در فاصله بيش از ۳ كيلو متري از ميدان تحرير است كه مركز اصلي انقلاب در ۴ ماه اخير ميباشد. برگزار شد و در ساعت ده صبح تمام شد با بيانه اي كه خوانده شد و طبعاً خود مقتدا صدر هم شركت نكرد برعكس تمام آن تظاهرات و سوابق كه در ساليان گذشته و سال ۹۴و ۹۳شمشی هجري ما در عراق شاهدش بوديم كه خودش هم ميامد سخنراني ميكرد. ولي اينبار نيامد كه اين عدم حضورش هم سوال برانگيز است و يا حجم نيروهاي كه ميتوانست بسيج كند به خصوصا در منطقه بسيار دور افتاده اي از مركز بغداد شايد می‌توانست دليل ديگر اين باشد

پرسش: چه نوع جانشینی احتمالی میتواند جای جلاد سلیمانی را بگیرد، چه خصوصیاتی باید داشته باشد که جوابگوی شرایط جدید عراق باشد ؟

کلیپ کنفرانس


پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  
مطالب ما را در   توئیتر @Bahar iran دنبال کنید