۱۳۹۸ بهمن ۱۱, جمعه

ایران -ترک ملی‌پوشان ورزش ایران ، از خاک میهن در حکومت فاشیستی ولایت فقیه خامنه‌ای



 ایران -ترک ملی‌پوشان ورزش ایران ، از خاک میهن در حکومت  فاشیستی ولایت فقیه خامنه‌ای



در سالهای اخیر بسیاری از ورزشکاران ایران تحت حاکمیت ولایت فقیه، اردوی نظام را ترک کرده و برای ادامه فعالیت‌های خود راهی کشورهای دیگر می‌شوند. امری که تبدیل به رویارویی ورزشکاران ایرانی با این حاکمیت شده است.
در سال‌ها و ماه‌های اخیر مستمرا اخباری از کناره‌گیری ورزشکاران ملی کشور در رشته‌های مختلف به گوش می‌‌رسد که اردوی تیم ملی را در رشته‌های خود ترک کرده و برای ادامه فعالیت‌‌های ورزشی خود راهی کشورهای دیگر می‌شوند. شماری دیگر از ورزشکاران نیز در اعتراض به سیاست‌های ولایت فقیه از ورزش حرفه‌ای کناره‌گیری می‌کنند.
بی‌شک ورزشکاران هر کشور جزء سرمایه‌های ملی کشور محسوب می‌شود، اما در نظام حاکم برایران عرصه به گونه‌ای بر این مردان و زنان ورزشکار تنگ می‌شود که درد مهاجرت و ترک دیار را به جان می‌خرند و ترک کشور و خانمان می‌کنند.
چندی پیش بود که خبر جدایی کیمیا علیزاده از تیم ملی تکواندو کشور خبرساز شد. او در المپیک ریو در سال ۹۵ اولین مدال المپیک زنان برای ایران را کسب کرده بود.
سرکوب زنان عاملی برای ترک ایران
کیمیا علیزاده، قهرمان تکواندو و تنها مدال‌آور زن ایرانی در المپیک، اعلام کرد «من یکی از میلیون‌ها زن سرکوب‌شده در ایرانم که سال‌هاست هر طور خواستند بازی‌ام دادند … مدال‌هایم را پای حجاب اجباری گذاشتند و به مدیریت و درایت خودشان نسبت دادند … من برایشان مهم نبودم. هیچکداممان برایشان مهم نیستیم … در ذهن‌های مردسالار و زن‌ستیزتان، همیشه فکر می‌کردید کیمیا زن است و زبان ندارد!… مردم نازنین و داغدار ایران، من نمی‌خواستم از پله‌های ترقی که بر پایه فساد و دروغ بنا شده بالا بروم … رنج و سختی غربت را بجان می‌خرم چون نمی‌خواستم پای سفره ریاکاری، دروغ، بی عدالتی و چاپلوسی بنشینم … هر کجا باشم فرزند ایران زمین باقی می‌مانم…»
نظام ابتدا در پی آنکار موضوع برآمد پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندوی نظام، خبر مهاجرت علیزاده، به اروپا را «شایعه» خواند.
اما وقایع بعدی حاکی از آن بود که علیزاده دیگر برای نظام ولایت فقیه بر روی صحنه نخواهد رفت.
مرزبندی با نظام و همدردی با مردم ایران
در آخرین نمونه آریا جعفری، قایقران تیم ملی کایاک اعلام کرد از تیم ملی خداحافظی می‌کند. آریا جعفری دلیل این کناره‌گیری «مشکلاتی که گریبانگیر مردم» است عنوان کرد.
جعفری  نوشت «اکنون با ناراحتی بسیار پس از ۱۴سال حضور در تیم ملی قایقرانی ایران به دلیل عدم آمادگی روحی و با توجه به مشکلات بسیاری که گریبانگیر مردم کشورم شده توانایی در ادامه راه نمی‌بینم و خداحافظی خودم را از تیم ملی قایقرانی ایران اعلام می‌دارم.»
چرا ورزشکاران ایرانی جلای وطن می‌کنند؟
ملی‌پوش کولبر
شرح حال مهدی خسروی ٢٠ ساله ساکن کانی دینار مریوان، عضو تیم ملی جوانان بوکس ایران شاید پاسخ این سوال باشد: «از شانزده سالگی بوکس را آغاز و سال ٩٧ به اردوی تیم ملی جوانان بوکس ایران دعوت شدم به دلیل وضعیت نامناسب مالی برای تأمین هزینه تمرینات به کولبری روی آورده‌ام. در صورت هوای مساعد و عدم بارش برف و بوران هفته‌ای دو بار برای کولبری به گردنه ته‌ته هورامان می‌روم.»
مهدی خسروی در واکنش به سخنان دبیر هیأت بوکس کردستان که کولبری وی را تکذیب کرده بود، اظهار داشت: «از سن پانزده سالگی به دلیل وضعیت نامناسب مالی مشغول کولبری هستم.»
ورزشکاران ملی مانند خسروی در این مرز و بوم کم نیستند.
ملی‌پوش دستفروش
آتوسا عباسی اولین مدال آور انفرادی بانوان در مسابقات آسیایی دوچرخه سواری و رکورددار سرعت ایران از سال ۹۳ در حال حاضر به دلیل فقر مالی و نداشتن هزینه‌های زندگی با یک فرزند خردسال مشغول دستفروشی است.
آتوسا عباسی به همراه همسرش روح الله احمدی که مربی دوچرخه‌سواری بود و در حال حاضر مشغول مسافرکشی است در یک پارکینگ اجاره‌ای زندگی می‌کنند.
آتوسا عباسی درباره وضعیتش می‌گوید: «طی سه سالی که به دلیل بچه‌داری از دوچرخه سواری دور بودم هنوز کسی نتوانسته رکورد مرا بشکند. هیچ کس نیست که مرا حمایت کند.»
ملی‌پوش بی‌پول
سوسن رشیدی قهرمان کیک بوکسینگ زنان کشور است. اما او یک دختر کوچ نشین از عشایر کرمانشاه است. سوسن رشیدی پیشتر گفته بود: «بعضی روزها حتی پول کرایه ماشین هم نداشتم که برای تمرین بروم و پول اندک غذایم را برای تردد می دادم. ۹ دوره، قهرمان شدم اما هیچ‌چیزی به‌عنوان پاداش قهرمانی به من داده نشد.»
تحمیل نوع پوشش بر ورزشکاران
نوع پوشش یکی از موضوعاتی است که بر خلاف تمامی قوانین بین‌المللی نظام ولایت فقیه آن را در عرصه ورزش به اهرم فشار علیه ورزشکاران تبدیل کرده است.
میترا حجازی‌پور قهرمان شطرنج و دارنده عنوان استاد بزرگ زنان در مسابقات جهانی سریع و برق‌آسای جهان به میزبانی مسکو، بدون پوشش مد نظر ولایت فقیه به مصاف حریفانش رفت و پس از ۱۸ سال افتخار‌آفرینی از تیم ملی ایران اخراج شد رئیس فدراسیون شطرنج نظام اعلام کرد که این ورزشکار «دیگر جایی در تیم ملی نخواهد داشت».
درسا درخشانی (خارج از ترکیب تیم ملی) بدون پوشش مطلوب نظام ولایت فقیه در جام جبل‌الطارق بازی کرد. سپس با محرومیت مواجه شد و به آمریکا مهاجرت کرد.
«بی‌کفایتی عده‌ای از مسئولین دزد» یکی دیگر از عوامل ترک تیم ملی و مهاجرت
در برخی موارد نیز ملی‌پوشان آشکارا دزدی سران ولایت فقیه را اعلام می‌کنند. امیرمحمد شهنوازی، دارنده مدال نقره پاورلیفتینگ آسیا، مدتی پیش اعلام کرد که قصد ندارد از فرانسه به ایران برگردد.
شهنوازی علت تصمیمش برای خروج از کشور «بی‌کفایتی عده‌ای از مسئولین دزد» عنوان کرد که «مانند خوره به جان مملکت افتاده‌اند».
مطامع سیاسی و ارتجاعی نظام عامل جدایی ملی‌پوشان
حکومت ولایت فقیه از رویارویی ورزشکاران ایرانی برابر حریفانی که همسو با ولایت فقیه نیستند ممانعت می‌کند.
سعید ملایی، عضو سابق تیم ملی جودوی ایران در اعتراض به ممنوعیت مسابقه با حریفان اسرائیلی از ایران مهاجرت کرد.
ملایی در ۹ شهریور ۱۳۹۸ رسما از تیم ایران جدا شد و در ۲۷ شهریور فدراسیون جهانی جودو به دنبال عملکرد نظام ولایت فقیه مبنی بر اجبار ورزشکاران برای عدم  مصاف با ورزشکاران اسرائیلی در جام جهانی جودو ۲۰۱۹ توکیو، تمام فعالیت‌های جودوی ایران به حالت تعلیق درآورد.
کمیته بین‌المللی المپیک هشدار داد که حکومت ایران را به دقت تحت نظر دارد تا مانع دخالت سیاست در ورزش شود.
پیش از ملایی آرش آقایی جودوکار ملی پوش ایرانی به کشور آذربایجان پناهنده شد و از یکشنبه ۱۴ بهمن ۹۷ در رقابت‌های بین‌المللی جودو پرتغال به عنوان ورزشکار آذربایجانی مبارزه می‌کند.
پیش ازاین نیز، شایان نصیرپور دیگر جودوکار ایرانی به ترکیه پناهنده شد و محمد رشنونژاد دیگر جودوکار ایرانی هم به تیم ملی هلند پیوست.
علیرضا فیروزجا، استادبزرگ شطرنج ایران، بدون پرچم ایران در مسابقات روسیه مسابقه داد و نایب قهرمان جهان شد. فیروزجا، ضمن تایید تغییر تابعیت خود اعلام کرد که از این بعد برای فرانسه بازی خواهد کرد.
فیروزجا پس از اینکه وزارت ورزش نظام از اعزام تیم ملی شطرنج به مسابقات جهانی به منظور عدم رویارویی احتمالی با حریفان اسرائیلی جلوگیری کرد، چنین تصمیمی گرفت.
فدراسیون شطرنج رژیم در نامه‌ای به نایجل شورت، نایب رئیس فدراسیون جهانی شطرنج خواستار جلوگیری از حضور فیروزجا در این مسابقات شده بود.
دستگیری ملی‌پوشان در قیام آبان ۹۸
۱۲دی ۹۸ نوید زنگنه کشتی‌گیر ملی‌پوش ۲۳ ساله ایران و دارنده مدال برنز جهان به کانادا مهاجرت کرد. زنگنه در اعتراضات آبان ماه بازداشت شده بود.
نوید زنگنه پس از ۱۵ روز سکوت و بی‌خبری، دو روز پس از رسانه‌ای‌شدن بازداشتش از زندان فشافویه آزاد شد و سپس کشور را ترک کرد.
زنگنه در تجمعی در تهران‌پارس با تفنگ ساچمه‌ای هدف قرار گرفت و پس از مراجعه به بیمارستان بازداشت شده بود.
پیش از این نیز چند کشتی‌گیر ایرانی دیگر مهاجرت کرده‌اند از جمله محمدرضا آذرشکیب که دارنده مدال برنز پیکارهای قهرمانی سال ۲۰‍۱۰ آسیا برای تیم ملی است فروردین ۹۸ به تیم آذربایجان پیوست.
صبا شریعتی دیگر کشتی‌گیر ایرانی بود که به آذربایجان مهاجرت کرد و در بازی‌های ۲۰۱۶ المپیک برای این کشور مدال برنز گرفت.
سامان طهماسبی دیگر کشتی‌گیر فرنگی‌کار ایرانی است که تا کنون همراه با تیم ملی کشتی فرنگی جمهوری آذربایجان موفق به کسب چندین مدال جهانی شده است.
آنچه در صحنه ورزش ملی ایران به وقوع می‌پیوندند چیزی جز آن نیست که بیش از ۴۰ سال است در ایران می‌گذرد.
نظام ولایت فقیه خانه و خانمان ایران و ایرانی و ورزشکار ایرانی را سوزانده و در پی سودجستن برای مطامع ارتجاعی خویش است.
همانگونه که مردم در کف خیابان پایان ولایت فقیه را فریاد می‌زنند ورزشکاران ایرانی نیز با مرزبندی با ولایت فقیه با مردم خود همراه می‌شوند.

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  

مطالب ما را در   توئیتر @Bahar iran دنبال کنید