۱۳۹۸ بهمن ۱۱, جمعه

قیام عراق :در صحنه سیاسی ، قیام‌کنندگان عراق حرف آخر را میزنند!



قیام عراق :در صحنه سیاسی ، قیام‌کنندگان عراق حرف آخر را میزنند!

نگاهی به قیام مردم عراق بعداز هلاکت پاسدار قاسم سلیمانی  ۳ ـ ۴
عبدالرحمن گورکی، نویسنده و تحلیلگر سیاسی
اکنون قیام‌کنندگان عراقی به خوبی دریافته‌اند که دولت حاکم بر کشورشان، دست نشانده از جانب رژیمی است که از سالها قبل، عراق و منطقه را «عمق استراتژیک» خود خوانده‌ و در پرتوی آن، بر سرنوشت عراقیان و این منطقه از جهان چنگ انداخته‌است. به همین دلیل هم هست که در طول 17 سال گذشته، هرکدام از مقامات این دولت، مقدم بر منافع و امنیت عراق، منافع و امنیت رژیم ایران را اولویت خود دانسته و به طرق مختلف به سرکوب و کشتار مردم این کشور و مخالفان رژیم ایران در عراق مبادرت ورزیده‌اند.
و باز هم به همین دلیل است که مردم قیام کننده عراق و در پیشاپیش آنها نسل جوان این کشور، که اکنون میادین و خیابانهای کشورشان را تبدیل به قلعه و سنگری برای ‌آزادیخواهی نموده‌اند، نه تنها به کنارگذاشتن عادل عبدالمهدی راضی نشده بلکه بر آنند که کلیه مقامات این دولت را به پای میز محاکمه بکشانند. آنها نمی‌خواهند بیش از این کشورشان به عنوان حیات خلوت رژیم ایران، میدانی برای تاخت و تاز احزاب و گروههای تروریستی وابسته به رژیم ایران و  کشتار خونین مردم و مخالفان رژیم ایران باشد
آنها از اینکه می‌بینند کلیه مناصب کلیدی و گلوگاههای اقتصادی کشورشان توسط مهره‌ها و جریانات وابسته به رژیم ایران به اشغال در آمده و اقشار مختلف مردم و صاحبان اصیل این آب و خاک توسط اقلیتی دست‌نشانده، سرکوب و به حاشیه رانده‌شده‌اند خشمگین هستند و می‌خواهند سرنوشت خویش را به دست خویش تغییر دهند. در چنین بستری است که نه سیستم و نه مقامات کنونی را شایسته بقا در حاکمیت نمی‌دانند و نمی‌بینند. آنها خواهان یک حاکمیت ملی و مردمی و مدرن و مبتنی بر دمکراسی هستند و می‌خواهند عضوی واقعی از جامعه مدرن بشریت باشند.
آنها از این اقلیت حاکم به ستوه آمده‌اند که خود را به دروغ منتخب مردم می‌دانند اما به دست جانیانی همچون قاسم سلیمانی و رژیم بدنام آخوندها بر خاک عراق حاکم شده‌ و خاک وطن‌شان را پلی برای توسعه‌طلبی و جنگ‌افروزی بدل کرده و از این طریق منطقه را به آشوب و نا امنی کشانیده‌اند. آنها به گشودن پرونده جنایات و غارتگری‌های رژیم ایران و گروههای وابسته‌اش در عراق فراخوان داده و از جامعه بشریت طلب استمداد و همکاری دارند. آنها همچنین می‌خواهند سفارت‌خانه‌ و کنسولگری‌های این رژیم در خاک کشورشان که چیزی جز لانه‌های جاسوسی و تروریسم نیست بسته شوند. زیرا کارنامه 17 ساله گذشته به خوبی نشان داده که رژیم ایران نه دوست عراقیان بلکه گرگی در لباس میش است که تاکنون صدها هزار عراقی را قربانی گرفته است. آنها از نیروهای ائتلاف به رهبری امریکا که زمینه چنین فاجعه و اشغالگری را برای رژیم ایران فراهم کرد دل خوشی ندارند و خواستار آنند که به اشغالگری عراق توسط رژیم ایران پایان داده شود.
دیدارها و موضعگیری‌های اخیر کردها و سنی‌ها در هفته‌های اخیر و منجمله دیدار رئیس جمهور عراق با رئیس جمهور امریکا در حاشیه کنفرانس دافوس چنین چیزی را مهر تاکید گذاشته که خود به معنی رسوایی لایحه مصوب در پارلمان این کشور مبنی بر خروج نیروهای امریکا از این کشور و همچنین سند انفصال پیوند کردها و سنی‌ها با مزدوران تحت حمایت رژیم ایران تحت نام شیعه است.
به عبارت دیگر، اکنون مردم عراق در تمامیت آن، به ویژه کردها و سنی‌ها به خوبی نسبت به عواقب خطرناک لایحه مصوب در پارلمان عراق که از طرف جریانات تحت‌الحمایه رژیم در دولت عراق به امضا رسید آگاه بوده و هرگز پای این توطئه رژیم ایران را امضا نخواهند کرد. این یک گام کیفی در شکست استراتژی رژیم ایران در عراق است.
آیا امریکا نیروهایش را از عراق خارج خواهد ساخت؟
بعید به نظر می‌رسد که حتی رژیم ایران و نخست وزیر دست‌نشانده‌اش در عراق بر این باور باشند که می‌توانند به حضور نیروهای امریکا در عراق پایان دهند و آنچه بیشتر واقعی به نظر می‌رسد این است که همانند شلیک موشک به پایگاه عین‌الاسد امریکایی‌ها در بغداد بیشتر جنبه مصرف داخلی برای رژیم ایران دارد. به ویژه که لایحه مصوب در پارلمان عراق فاقد ضمانت اجرایی است و برایند اینها را می‌توان از موضعگیری امریکا در این خصوص استنتاج نمود. امریکا در عراق دارای مستحکم‌ترین پایگاه می‌باشد و حتی فعالیتهای چند وجهی رژیم ایران قادر نخواهد بود که به خروج کامل نیروهای امریکا از عراق بیانجامد. زیرا امریکا به سادگی پا به این سرزمین نگذاشته که به این سادگی هم مجبور به ترک آن شود!
قابل ذکر است که نه لایحه پارلمان و نه تهدید به خروج امریکا توسط عوامل و دستجات تحت الحمایه رژیم ایران تغییری در روند رو به جلوی قیام مردم عراق ایجاد نکرد و آنچه بیشتر قوی و ماندگار به نظر می‌رسد پیشرفت قیام مردم عراق است که هر روز بر گسترش و تعمیق آن افزوده می‌شود.
نقش بی بدیل قیام‌کنندگان بر سرنوشت مردم عراق
هر روز که می‌گذرد این واقعیت بیشتر قوت می‌گیرد که ایستادگی قیام‌کنندگان بر خواسته‌ها و اهداف تعیین شده یگانه راه برای نیل به پیروزی است. هرگونه کوتاه آمدن در برابر دولت دست نشانده و محاکمه مقامات و جریانات وابسته به رژیم ایران، قیام را تضعیف و مسیر خاموشی را پیش پای قیام‌کنندگان پهن خواهد نمود. خط ایستادگی، سازش‌ناپذیری و استمرار قیام، همه گزینه‌های نیل به پیروزی را برای قیام‌کنندگان محفوظ نگه خواهد گذاشت. در چنین مسیری است که قطعا جامعه جهانی به حمایت از قیام و مردم عراق برخواهد خاست. زیرا حقانیت و مشروعیت مسیر قیام وجدان‌های بشری را بیدار، چشم‌های نابینا را بینا و گوشهای ناشنوا را شنوا خواهد نمود و قلب‌ها تسخیر خواهد نمود.


پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  

مطالب ما را در   توئیتر @Bahar iran دنبال کنید