۱۳۹۸ بهمن ۲۵, جمعه

ارزیابی قدرت سپاه در سرکوب قیامها ، گفتگو با مجید حریری+ کلیپ




ارزیابی قدرت سپاه در سرکوب قیامها ، گفتگو با مجید حریری



ارزیابی قدرت سپاه در سرکوب قیامها موضوع بررسی است. در حالی که ۴۰ سال، از تشکیل سپاه ضدخلقی می‌گذرد،‌ بررسی موقعیتٍ فعلی سپاه، تصویر خوبی، از توان نظام آخوندی میدهد. خمینی با تأسیس سپاه، ارگان حفظ نظامش را ایجاد کرد. طی چهار دههٍ گذشته، سپاه، همواره در بزنگاهها، به امداد رژیم شتافته و نظام آخوندی را، از خطر سرنگونی نجات داده است.
آیا سپاه، همچنان از توان گذشته‌اش، برخورداراست؟ موقعیت فعلی سپاه، در صحنه سیاسی و اقتصادی، و همینطور در منطقه و در سرکوب داخلی، چگونه است ؟
درهمین رابطه آقای مجید حریری، طی گفتگویی با تلویزیون ایران آزاد به موضوع پرداخته وبه سئوالات پاسخ میدهد.
مجید حریری:‌ همین تاثیرات قیام آبانماه و تاثیرات قیام دیماه که در بیش از صد شهر و در آبانماه در ۱۹۲ شهر گسترده بود خواسته مردم ایران چه بود و چه شعاری می دادند؟ شعار اصلی بخصوص که در دیماه خیلی تیز شد مرگ بر اصل ولایت فقیه بود یعنی شخص دیکتاتور که علی خامنه‌ای است از طرف مردم هدف قرار گرفت. این پیام به سپاه پاسداران نیز می رساند که پایان دیکتاتوری است شعارهای دیگری که داده می شد شعارهایی بود که علیه سپاه پاسداران و بسیجی ها داده میشد مثلا «بسیجی، سپاهی، داعش ما شمایید». یا سپاه جنایت می کند رهبر حمایت می کند یعنی سیبل اعتراضات مردم مشخصا خود شخص خامنه‌ای و بعد هم بازوی سرکوبگرش سپاه پاسداران بود یعنی این سپاه بعد از چهل سال در اوج  منفوریت مردم قرار داشت.

پرسش: چرا سپاه، در زمینه اقتصادی، موقعیت گذشته را ندارد؟ و این وضعیت، چه تأثیری، روی توان نظامی سپاه دارد؟

کلیپ کنفرانس

ارزیابی قدرت سپاه در سرکوب قیامها ، گفتگو با مجید حریری

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران #  
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange  

مطالب ما را در   توئیتر @Bahar iran دنبال کنید