۱۳۹۹ فروردین ۱۱, دوشنبه

ایران آبستن قیام - فاجعه کرونا :شورشهای سراسری در زندانها علیه تبهکاری رژیم در فاجعه کرونا


ایران آبستن قیام - فاجعه کرونا :شورشهای سراسری در زندانها علیه تبهکاری رژیم در فاجعه کرونا



درگیریها و فرارهای جمعی زندانیان در شهرهای مختلف میهن، 

استیصال رژیم و حمایتهای فداکارانه مردمی از زندانیان فراری
شورشهای جدید در زندانهای همدان، مهاباد و تهران بزرگ و فرار دهها زندانی دیگر درپی شورش و فرار زندانیان درسقز، تبریز، الیگودز و خرم آبادوعادل آباد شیراز 

خانم مریم رجوی بار دیگر نسبت به یک فاجعه بزرگ و جنایت علیه بشریت در زندانهای ایران هشدار داد و برای جلوگیری از جان باختن دستجمعی زندانیان خواستار اقدام فوری دبیرکل، شورای امنیت، شورای حقوق بشر و کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد و همچنین اتحادیه اروپا برای آزادی همه زندانیان بویژه زندانیان سیاسی گردید.

سخنگوی مجاهدین درباره شورشهای زندانیان گفت: درود، درود، دست مریزاد، شورش، آزادی، شورش، آزادی
پیام کانون های شورشی به زندانیان در سراسر کشور: آزادی گرفتنی است «باید برشورید و آنرا از حلقوم آخوندهای ضد بشر بیرون کشید»
مسعود رجوی گفت: زندانیان به ویژه زندانیان سیاسی باید فوراً آزاد شوند. این تنها راه جلوگیری از فاجعه کرونا در زندانهای رژیم است
مسعود رجوی از هموطنان خواستار پناه دادن و قرنطینه و مداوای زندانیان شد

سراسیمگی سردژخیم قضائیه خامنه ای آخوند جلاد ابراهیم رئیسی پس از شورش و فرار گسترده زندنیان درسقز
مجری تلویزیون رژیم: دستور ویژه رئیس قضا برای پیگیری موضوع زندان سقز.رئیسی در نشستی ویژه با فرمانده ناجا و جمعی از مسئولان قضایی به دادستانی کشور ماموریت داد تا سریعا ضمن بررسی موضوع سقز متهمان متواری را دستگیر و با مقصرین این حادثه بطور قاطع برخورد قضایی بشود. رئیس قوه قضاییه همچنین دستور داد با تشکیل کمیته های قضایی، اطلاعاتی‌ و انتظامی در مرکز و همه استانها نسبت به تشدید مراقبت های امنیتی از زندانها اقدام بشود.


شورش در زندان مهاباد و فرار دهها زندانی
زندانیان زندان مهاباد شب یکشنبه۹فروردین۱۳۹۹ دست به شورش زدند و دهها تن از آنها موفق به فرار شدند. شورش زندانیان به درگیری کشیده شد و تا نیمه شب صدای شلیک گلوله به گوش می رسید.
در جریان این شورش که در اعتراض به خودداری رژیم جنایتکار آخوندی از آزاد کردن زندانیان در بحبوحه شیوع کرونا در زندان صورت گرفت، حداقل دو زندانی جان باختند و شماری مجروح شدند.
منابع محلی گزارش کردند از داخل شهر صدای شلیک و آژیر ماشینهای انتظامی و ضدشورش به گوش می رسید.


شورش در زندان همدان و فرار زندانیان
بعد از ظهر شنبه۹ فروردین۱۳۹۹، زندانیان زندان الوند همدان در اعتراض به خودداری رژیم از آزاد کردن آنها در شرایط شیوع ویروس کرونا، دست به شورش زدندو شماری از آنها موفق به فرار شدند. پاسداران و مأموران جنابتکار به سوی زندانیان آتش گشودند. درجریان درگیری بین نیروهای سرکوبگر و زندانیان قسمتهایی از زندان آتش گرفت.
به دنبال شورش زندانیان در زندان همدان و فرار شماری از آنها، حسن خانجانی دادستان جنایتکار رژیم در این شهر گفت: اعتراض زندانیان به مرخصی آنها به دلیل بیماری کرونا بوده است.
وی برای توجیه مخالفت جنایتکارانه رژیم آخوندی با آزادی و مرخصی زندانیان مدعی شد:‌ برخی ها به علت ناتوانی در تامین کفیل نتوانستند به مرخصی بروند.

شورش زندانیان در زندان فشافویه – تیپ ۱
روز جمعه ۸ فروردین، زندانیان تیپ۱ زندان فشافویه شورش کردند و با مأموران جنایتکار درگیر شدند.
شورش و اعتراض زندانیان به دلیل شیوع کرونا و فوت تعدادی از زندانیان و ابتلای تعدادی دیگر صورت گرفت.
در پی شورش در زندان فشافویه نیروهای گارد و یگان ویژه به‌بندها حمله کرده و وسایل زندانیان را به‌بهانه بازرسی بیرون ریختند. هم‌چنین تمامی تماسهای زندانیان با خانواده‌هایشان قطع شده است
وضعیت بندهای زندان فشافویه بسیار اسفبار است. تجمع زندانیان در اتاق‌ها فشرده است. بسیاری از زندانیان تخت برای خوابیدن ندارند و روی زمین آلوده می‌خوابند. تنها وسیله بهداشتی در زندان مایع ظرفشویی ریکا است.
پیش از این نیز زندانیان تیپ ۵ زندان فشافویه در اعتراض به زنده به گور شدن در زندانی که در آن کرونا شیوع پیدا کرده و تعدادی نیز از این بیماری جانباخته اند، اقدام به اعتصاب غذا کرده بودند.

زندان مرکزی ارومیه اعتصاب غذای بیش از ۲۰۰تن زنان زندانی پس از فوت یک زندانی براثر کرونا
بیش از ۲۰۰ تن از زنان زندانی در زندان مرکزی ارومیه روز شنبه۹فروردین۱۳۹۹ در اعتراض به مخالفت مجرمانه رژیم آخوندی از آزادی زندانیان باوجود شیوع کرونا در زندان، دست به اعتصاب غذا زدند
اعتصاب غذای زنان زندانی پس از فوت یکی از زندانیان به نام ”فاطمه علی زاده“بر اثر ابتلا به کرونا شروع شد. این زندانی ۵۳ ساله و اهل کرمانشاه بود.
فاطمه علی زاده یک روز قبل از فوت، حالش وخیم شده اما دژخیمان خامنه ای در زندان ارومیه اجازه رسیدگی و درمان وی را ندادند
تاکنون تعدادی از زندانیان در زندان مرکزی ارومیه براثر ابتلا به کرونا جان باختند.

گزارشهای منتشرشده حاکیست زندان سقز از بهمن‌ماه امسال درگیر کرونا بوده و زندانیان به خاطر بی‌عملی حکومت آخوندی و تهدید حتمی ابتلا به کرونا، با استفاده از فرصت به‌دست آمده اقدام به فرار جمعی کردند.

ستاد حکومتی کنترل کرونا در سقز در روز ۱۴ اسفند ۹۸ در خبری که توسط خبرگزاری حکومتی ایسنا نیز منعکس شد اعلام کرده بود انتشار کرونا در شهر سقز از۲۰ بهمن ماه ۱۳۹۸ آغاز شده است.

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران # #Iran
#سال_سرنگونی #ایران #کروناویروس  #قیام_تا_پیروزی #coronavirus
اعتصاب واعتراض #شورش #زندانیان ، تظاهرات#  سرنگونی #COVID2019  #  اتحادوهمبستگی  - مرگ_بر_دیکتاتور   #مجاهدین_خلق ایران   #IranRegimeChange
مطالب ما را در   توئیتر دنبال کنید @Bahar iran