۱۳۹۹ فروردین ۸, جمعه

شورش و فرار در زندان سقز کردستان + فیلم



شورش و فرار در زندان سقز کردستان

منبع :سایت مجاهدین خلق ایران 

امروز جمعه ۸فروردین۹۹ زندانیان زندان سقز کردستان دست به شورش زدند. این شورش در اعتراض به‌خودداری رژیم ضدبشری آخوندی از آزاد کردن زندانیان در بحبوحه شیوع کرونا صورت گرفته است.
گزارشها حاکی است شماری از زندانیان شورشی موفق به فرار شده‌اند.بر اساس اطلاعات موثق، شامگاه امروز زندانیان زندان سقز شورش کرده‌ و حدود ۸۰ نفر از زندان فراری شده‌اند.شاهدان عینی می‌گویند، تعدادی از این زندانیان در حین فرار ماشین‌های عبوری از مسیر را به زور از مردم گرفته و یا سوار شده‌اند و با تهدید چاقو از محل گریخته‌اند.
براساس مشاهدات این شاهدان عینی، تعدادی از این زندانیان از کوچه‌های مقابل زندان وارد شهر شده و متواری شده‌اند.

خبرگزاری سپاه پاسداران ۸فروردین اعلام کرد، بر اساس اطلاعات موثق، شامگاه جمعه زندانیان زندان سقز شورش کرده‌ و حدود ۸۰ نفر از زندان فراری شده‌اند.
این منبع افزود: شاهدان عینی می‌گویند، تعدادی از این زندانیان در حین فرار با (استفاده از)ماشین‌های عبوری  از محل گریخته‌اند. تعدادی از این زندانیان از کوچه‌های مقابل زندان، وارد شهر شده و متواری شده‌اند.
سخنگوی مجاهدین گفت: درود،درود، شورش، آزادی
گزارشها حاکیست که رژیم آخوندی با سراسیمگی نیروهای سرکوبگر را در سطح سقز مستقر کرده و شهر حالت فوق‌العاده به خود گرفته است.


شورش در زندان تبریز

بعدازظهر پنجشنبه ۷فروردین ۱۳۹۹، زندانیان بندهای ۷و ۹زندان تبریز که در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند دست به شورش زدند. رژیم آخوندی برخلاف هیاهوی تبلیغاتی‌اش در حالی‌که ویروس کرونا در زندانها شیوع پیدا کرده است، نه تنها از آزاد کردن زندانیان ولو به‌طور موقت خودداری می‌کند، بلکه مستمراً زندانیان جدیدی را بدون قرنطینه کردن وارد زندان می‌کند.

شورش زندانهای خرم‌آباد و الیگودرز

جمعه اول فروردین، زندانیان زندان مرکزی الیگودرز که در معرض مبتلا شدن به ویروس کرونا هستند دست به شورش زدند و با خلع‌سلاح برخی از مأموران زندان درصدد فرار برآمدند. دامنه درگیری بین زندانیان و زندانبانان به بیرون زندان کشیده شد و واحدهای سپاه پاسداران برای سرکوب زندانیان وارد صحنه شدند و درگیری چند ساعت ادامه یافت. شماری از زندانیان موفق به فرار شدند. تعدادی از زندانیان در اثر شلیک نیروهای سرکوبگر کشته و یا مجروح شدند. برخی از زندانبانان و پاسداران نیز مجروح شدند.

مطالب مرتبط:
پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران # 
اعتصاب واعتراض و تظاهرات#  سرنگونی رژیم  #  اتحادوهمبستگی  #نوروز _مبارک
   مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange 
مطالب ما را در   توئیتر @Bahar iran دنبال کنید
بر اندازیم#
#ایران #کروناویروس
#coronavirus
#COVID2019
#Iran
#سال_سرنگونی
 #قیام_تا_پیروزی
 #مجاهدین_خلق ایران