۱۳۹۹ فروردین ۱۴, پنجشنبه

بیانیه همبستگی انجمن ملی پارتیزانهای ایتالیا – کمیته استانی کونئو ( ANPI )




بیانیه همبستگی انجمن ملی پارتیزانهای ایتالیا – کمیته استانی کونئو ( ANPI )

اول آوریل ۲۰۲۰
در پاسخ به فراخوان بین‌المللی  پزشکان و متخصصان ایرانی، انجمن
ملی پارتیرانهای ایتالیا کمیته استانی کونئو؛ با ارسال بیانیه‌ای به سازمان بهداشت جهانی؛ کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد؛ و شورای عالی حقوق بشر سازمان ملل؛ دروغ پردازی‌ها و پنهانکاری‌های رژیم را محکوم کرده و خواستار اعزام تیم‌های سازمان بهداشت جهانی برای بررسی وضعیت زندانها  و در اختیار گذاشتن کلیه امکانات پزشکی برای کلیه بیمارستان‌ها و پزشکان ایرانی شدند.
انجمن ملی پارتیزانهای ایتالیا ( ANPI )؛ با ۷۵ سال سابقه تاسیس؛ از سازمان‌های سراسری و ملی کشور ایتالیا؛ در جنگ با فاشیسم در دوران جنگ جهانی و مبارزه برای دموکراسی و آزادی خواهی در این کشور است.
بیانیه همبستگی انجمن ملی پارتیزانهای ایتالیا – کمیته استانی کونئو ( ANPI )
بیانیه همبستگی با قربانیان بیماری کرونا و محکومیت دروغ پردازیهای رژیم در ایران
در حالیکه، جهان مشتاق پایان یافتن درد و رنج انسان‌های مبتلا به ویروس کشنده کرونا می‌باشد و در حالیکه سازمان بهداشت جهانی شیوع ویروس کرونا در ایران را «عمیقا نگران کننده» خوانده است؛ انتشار و ابتلا ویروس کرونا، اکنون در ایران صورت فاجعه به خود گرفته است. مقامات رژیم ایران دست به یک پنهان کاری در مورد مبتلایان به بیماری ناشی از ویروس کرونا و قربانیان آن زده‌اند.
نماینده رژیم ایران در مجلس از قم، دوشنبه ۲۳ فوریه ۲۰۲۰ آمار فوت‌شدگان بر اثر ابتلا به ‌کرونا در این شهر را ۵۰ تن اعلام کرد. پروازهای ماهان ایر وابسته به سپاه پاسداران ایران حتی تا پایان روز ۲۸ فوریه به چین ادامه دارد و ما شاهد پنهانکاری و بی عملی مقامات ایران هستیم.
براساس گزارشات ارسال شده از داخل ایران هزاران نفر جان خود را در بیش از صد شهر از دست داده‌اند. آمار قربانیان مستمرا افزایش می‌یابد.
کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد، نگرانی عمیق خود را نسبت به بکارگیری بیش از حد از زور علیه مردم ایران و بستن اینترنت کشور در طی قیام نیمه نوامبر ۲۰۱۹ برای پنهانکاری بیشتر را در سخنرانی‌اش در چهل و سومین اجلاس شورای عالی حقوق بشر اعلام داشت.
آنچه که مقامات ایرانی را هراسان کرده خشم و بی‌اعتمادی عمیق مردم نسبت به‌ هر آن چیزی است که دولت در این‌باره می‌گوید. جهان اخیرا پنهانکاریهای رژیم ایران را در خبر ساقط کردن هواپیمای اوکراینی تجربه کرده است.
فاجعه بیماری کرونا در ابعاد کلان و در سطح سراسری در ایران جریان دارد. مسئولین ایرانی با ادامه و اصرار بر پنهان‌كاری، پخش اطلاعات دروغ، عدم اقدامات پيشگيرانه، توزيع نكردن تجهيزات پزشكی و امكانات مقابله و ادامه رفت و آمد به چين، باعث تسريع گسترش ويروس كرونا به مناطق مختلف ايران، افزايش سريع قربانيان و همچنين انتقال ويروس به كشورهای همسايه شده‌اند.
بنا به گفته شهروندان، پزشكان و پرستاران علاوه بر قم و تهران شماری از مبتلايان در تبريز و اصفهان و نجف‌آباد و كاشان و كرمانشاه و رشت و خرم‌آباد و تعداد ديگری از شهرهای كشور جان ‌باخته‌اند. علیرغم فراخوانهای مكرر داخلی و بين‌المللی پروازهای ماهان ایر ايران متعلق به سپاه پاسداران از و به چين ادامه يافته است.
جامعه جهانی از پزشكان و پرستاران و كاركنان بيمارستانها در ایران میخواهد به‌ خاطر حفظ جان و سلامت مردم ايران و برای خنثی كردن پنهان‌كاری‌ها و اطلاعات گمراه‌كننده رژيم، اطلاعات خود را سريعاً در اختيار افكار عمومی بگذارند.
ما از سازمان‌ملل و سازمان بهداشت جهانی و سازمانهای بین‌المللی طرفدار حقوق بشر میخواهیم که رژیم ایران را وادار كنند كه تمام حقایق و آمار در مورد كرونا را برای حفظ جان و سلامت مردم ایران و سایر کشورهای جهان در اختیار افکار عمومی و ارگانهای بین المللی ذیربط بگذارند.
با اطلاع رسانی فوری میتوان دولت ایران را مجبور به اعتراف به آمار دقیق قربانیان کرده و مجبور نمود امکانات پزشکی و درمانی که بطور گسترده در انحصار سپاه پاسداران و دستگاههای امنیتی رژیم است را در اختیار مردم و بیمارستانها و پزشکان معالج قرار دهد.
با وجود پنهانکاریهای مجرمانه دولت ایران در قبال مردم و زندانیان بی پناه که هم اکنون به ویروس کرونا آلوده شده و نیازمند درمان فوری هستند از سازمان بهداشت جهانی می خواهیم، بدون تاخیر در طی بازدید شان، از زندانها نیز بازدید کند.
از سازمان بهداشت جهانی میخواهیم بر شفافیت رژیم ایران در امر پیشگیری، مراقبت و درمان مردم تاکید کند و نقض هر یک از این موارد را به اطلاع جهانیان برساند.
یک همبستگی انسانی جهانی خواهد توانست سلامت را به جامعه جهانی و مردم ایران باز گرداند.
انجمن ملی پارتیزانهای ایتالیا – کمیته استانی کونئو    E-mail: anpicuneo@libero.it

پیش بسوی قیام   سراسری ، ما بر اندازیم#  کانونهای شورشی در شهرهای ایران # #Iran
#سال_سرنگونی #ایران #کروناویروس  #قیام_تا_پیروزی #coronavirus
اعتصاب واعتراض #شورش #زندانیان ، تظاهرات#  سرنگونی #COVID2019  #  اتحادوهمبستگی  - مرگ_بر_دیکتاتور   #مجاهدین_خلق ایران   #IranRegimeChange
مطالب ما را در   توئیتر دنبال کنید @Bahar iran